Duitse en Oostenrijkse online shops by Enrico

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Rondom kerst...maar dat is dus te laat. Verder kent men in Duitsland het zgn. SSV ( Sommerschlussverkauf). Dat begint medio juni....en dat duurt nog even :-).
Sommige shops hebben momenteel een zgn. "Inventur Ausverkauf".

Daarbuiten zijn er echter veel webshops met niet aan een periode / maand gebonden acties / aanbiedingen. Daar zul je dus op zoek naar moeten gaan. Doorgaans is bike-components.de het goedkoopst met onderdelen. Als je het onderdeel op een andere (Duitse) Internetshop goedkoper aantreft kun je dat bij BC aangeven en krijg je het voor dezelfde (soms zelfs lagere) prijs.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
SietseF
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 24 november 2013, 13:38
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro

Ja was al bang dat ik te laat zou zijn..
Dat laatste punt is wel heel handig!
Kan ik wel opzoek naar het goedkoopst maar heb ik de betrouwhaarheid van BC :D
Bedankt!
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Ook handig: http://www.bikeshops.de" onclick="window.open(this.href);return false; (site met zoekfunctie voor aanbiedingen).
Tik "Kurbel" (crankstel) in bij "Zubehör / Teile" in de linkerkolom.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
SietseF
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: zo 24 november 2013, 13:38
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro

Helemaal top Enrico!! :D
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Het overzicht is weer up to date. Mocht je iets tegenkomen wat niet klopt (mbt verzendkosten / niet werkende link etc.) hoor ik het graag.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
crulon
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 14 oktober 2015, 19:57
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 29" / Giant ATX 840 26"

welke shops kijken jullie vaak even als je wat nieuws zoekt? ik heb er al aardig wat gehad (zoek een 1x10 of 2x10 of indien betaalbaar 1x11 of 2x11).
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

bike-components.de / bike-discount.de + actionsports.de zijn doorgaans het goedkoopst.

Als je op een andere (Duitse) site een product goedkoper aantreft kun je dat bij bike-components aangeven.
Je krijgt het dan voor dezelfde prijs. Temeer omdat BC laag in de verzendkosten is loont zich dat vaak.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Ruudjoo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 21 juli 2015, 11:11
Mijn mountainbike: van Tuyl 26 inch frame/shimano SLX 1x12; en nu verder racefietsgek aan het worden (sorry)

Wat is een betere verzender dan DHL vanuit Duitsland in jullie ervaring?
Ik had bij bike components gemopperd over DHL en ze willen weten welke vervoerder beter is.
DHL uit Duitsland, dan is er geen info, of het klopt niet, duurt lang, code werkt niet enz.
Hoor ik toch vaker hier.
Ik ben eigenlijk te oud, maar ik wil toch af en toe een bospaadje in of een trail proberen met de mountainbike, maar zit ook veel op de racefiets.
En ik vind sleutelen leuk.
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Wederom een goede ervaring met cnc-bike.de

Zeer scherpe prijzen ondanks de hoge verzendkosten van 10,50 EUR. Maandag besteld, vandaag met DHL in huis. Super !
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Gebruikersavatar
Ruudjoo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 21 juli 2015, 11:11
Mijn mountainbike: van Tuyl 26 inch frame/shimano SLX 1x12; en nu verder racefietsgek aan het worden (sorry)

Dan hebben ze zeker een duurder contract met DHL dat beter werkt ? :o
Ik ben eigenlijk te oud, maar ik wil toch af en toe een bospaadje in of een trail proberen met de mountainbike, maar zit ook veel op de racefiets.
En ik vind sleutelen leuk.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Tuurlijk, alles draait om de pecunia's.

Doorgaans zelfde ervaring bij BC, maar het komt wel altijd binnen 6 dagen tot op heden.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Ik denk dat het heel belangrijk is te kijken wat voor return policy de shop heeft.
Die is in Duitsland lang niet altijd goed, en al helemaal niet eenvoudig....
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Weer goede ervaring bij CNC-Bike.de
Gisteren een set remmen besteld voor de gravelracer... vandaag al binnen. Vestuurd met DPD.
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Vergis je trouwens niet in de prijzen bij rczbikeshop. Alles staat ex btw op de site en als je met paypal betaalt krijg je de echte totaalprijs pas te zien nadat je langs Paypal geweest bent. Zal vast iets te maken hebben met de EU-belastingregels maar beetje irritant is het wel. Ik weet niet of andere en welke webshops dit ook zo doen.
MTBambtenaar
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: za 16 juli 2011, 18:19

Zojuist voor de 2de keer even bestelling ontvangen van bike-discount.de. Ditmaal remblokken voor de beachracer en blokken van Hope X2 race en een ontluchtings set voor Hope Tech 3, samen met een bus remmen reiniger kon ik dit nergens anders goedkoper vinden. En geleverd in een paar dagen.

Top site
Nooit te oud om iets te slopen:-)
Nooit te oud om iets te maken :-)
Plaats reactie