Strava Live segments Edge1000

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Kane
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: zo 17 september 2006, 21:10

Net de update voor mijn Garmin Edge 1000 binnen en de garmin segments is vervangen door Strava segments.
Zijn er al users die hier iets meer over kunnen vertellen uitleggen? Op het Garmin forum vind ik niet veel.
Mijn voornaamste vraag, wat moet je precies doen om de segementen gepresenteerd te krijgen? Na de update zijn er eegmenten geladen, deze zijn bij mij in de buurt, hoe komen die daar en als ik deze niet interessand vind, kan ik ze weghalen..
Leuke tool van Garmin..
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Volgens mij moet je strava premium hebben om er iets mee te kunnen. In strava kun je je favorieten aangeven die worden dan gesynchroniseerd met de garmin edge. Verder kom ik er ook nog niet uit ik kan in het menu van de garmin ook niets vinden over strava. Ik heb de update gedaan en zie wel een waarschuwing dat ik me niet teveel door het scherm moet laten afleiden dus er zal wel iets opgezet zijn, maar wat weet ik niet. Misschien is dit een eerste update en volgen er nog meer.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Je kunt ook op de garmin site zoeken naar de gebruiksaanwijzing van de edge 520. Die geeft wel wat handreikingen. Tenslotte kun je ook op garmin connect info vinden, hier is nu een strava blok aan toegevoegd.
Kane
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: zo 17 september 2006, 21:10

Strava premium heb ik, maar lukt niet zoals beschreven. De Edge 1000 handleiding geeft geen uitleg, zal idd even naar de 520 handleiding zoeken... Thx....
NikosATB
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: za 21 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Riese & Muller SuperDelite

Als je een gereden route bekijkt in Strava zie je segmenten staan. Voor deze segmenten staan sterretjes.
Als je deze sterretjes voor de segmenten aanklikt worden ze oranje. Dan in Garmin Connect synchroniseren en de segmeten staan in jou Edge. Rij je de route en je komt in de buurt van het segment krijg je vanzelf een melding.
"Ita, nunc primum Latrodominus"
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Hier de uitleg
http://www.dcrainmaker.com/2015/07/intr ... eries.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Mooi, daarmee waren mijn vragen meteen beantwoord. Ik vind het een hele leuke aanvulling zeker omdat ik regelmatig alleen rijd.
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

ik heb sinds vandaag een proefmaand strava premium, en zie zoals ik al vreesde amper meerwaarde.
ik overweeg een 520 (of toch 810/1000?) te kopen, en live segmenten lijkt me erg leuk (alhoewel ik lees dat functie tijdens het volgen van een track niet werkt: oeps!), maar om dan direct 55 euro per jaar (of zo) extra kosten te krijgen... beetje jammer.
Donleben
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 18 januari 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Specialized S-Works en Granville 29er strandbike
Contacteer:

Sinds afgelopen week ben ik in het bezit van een Garmin Edge 520. Eerste indruk is zeker goed! Software is up to date.

Vandaag stond er een harde wind en even StravaLive getest. Bij het rijden van segmenten kreeg ik te zien wat de te rijden afstand was en de tijd van de virtuele partner. Ik dacht dat dit dan de houder van de KOM bleek te zijn. Dat was helaas niet het geval. Er werden willekeurige virtuele partners gekozen uit de topt 10 ipv de leider van het klassement. Nu dus een paar mooie bekers erbij ipv KOM's ;-)

Hebben meer mensen deze ervaring?
Weet iemand hoe ik Strava Live kan instellen dat ik alleen tegen de houder van de KOM kan rijden?
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Je kan toch gewoon skippen door de verschillende tegenstanders.
Het is niet zomaar radom, mijn tegenstanders zijn KOM en twee/drie volgers geen mensen die ik niet ken.

Je kan ook via garmin connect nog het ea instellen. Ik rijd het liefst tegen mijn eigen tijd.
Live segments blijven werken als je premium opzegt, echter wordt het niet geupdate en kan je geen segmenten meer toevoegen.

Ik doe het bv alleen van april tm sep. In de winter ben ik een amateur amateur :-)
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Kleine vraagjes hierover (hoewel ik het antwoord al denk te weten..)
Kost het data en moet je BT aan hebben?
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Plaats reactie