Tipje voor Garmin Etrex gebruikers

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Misschien hebben sommigen van jullie dit ding al, maar zo niet.....
Ik heb een adapter gevonden voor de fietssteun van de Etrex modellen en misschien ook wel andere modellen die dezelfde montage hebben (ik weet niet welke dit zijn). Met deze adapter past de Etrex op de draaifietssteunen van de Edge modellen en dus ook op de frontmount steunen. Wie dit handig vind, hier is de link om hem te bestellen:

https://www.amazon.com/gp/aw/d/B017G545 ... UTF8&psc=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Pathologisch Mountainbiker
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Maar wat ik nu lees is weer een beetje jammer; die adapter heeft 4 uitsteekseltjes ipv 2 zoals de edge....dit betekent waarschijnlijk dat je er even 2 uitsteekseltjes af moet vijlen of zagen om hem passend te maken voor de stuurhouder. Ben weer iets te enthousiast geweest met posten :winkie: Excusez moi!
Pathologisch Mountainbiker
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

ETrex, Oregon, Dakota en GPSmap modellen, om precies te zijn. Alhoewel de Oregon wel erg groot en zwaar is en door de fabrikant (van de adapter) wordt afgeraden.

Sowieso is het altijd raadzaam om je GPS te zekeren met een koordje, voor het geval dat-ie losraakt van de houder.
Vorsprung durch Pedantik.
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Dank voor de aanvulling.... :-)
Pathologisch Mountainbiker
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

En jij bedankt voor de link. Ik wist dat deze dingen bestonden, maar kon er nooit een goede leverancier voor vinden.
Vorsprung durch Pedantik.
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Wie weet trouwens wat de maximale capaciteit van een micro sd kaartje is die in een Etrex 30x kan? En in een Etrex touch 35? Of zit daar geen max aan?
Pathologisch Mountainbiker
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

16GB werkt zeker en is voldoende.
Hoeft niet supersnel te zijn (maar mag wel).

Kaarten op je SD kaartje zetten gaat vaak het snelst met een losse reader.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Precies, dus de sd in je laptop stampen, kaart erop zetten en de sd weer in de gps. Moet ik dan trouwens nog een map aanmaken? Zoiets las ik in een ander topic....mapje moet je garmin noemen..?? Of leest je gps gewoon de bestandsnaam vd kaart? Ik ben hier zo slecht in he :winkie:
Pathologisch Mountainbiker
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, het moet in de map "garmin" komen te staan.
Basecamp en Mapsource maken die map zelf aan, maar als je het op een andere manier doet, dan moet je zorgen dat de .img bestanden in die garmin map komen te staan.
Kaarten kan je renamen naar Benelux.img, Duitsland.img enz.
(standaard voor bijna iedere map is gmapsupp.img, maar da's niet duidelijk en bij meerdere kaarten zelfs onhandig/onmogelijk)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
javawa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 2 juli 2012, 22:10
Contacteer:

Montferbiker schreef:Wie weet trouwens wat de maximale capaciteit van een micro sd kaartje is die in een Etrex 30x kan? En in een Etrex touch 35? Of zit daar geen max aan?
32 GB, maar 16 GB is groot zat.
Gebruikersavatar
javawa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 2 juli 2012, 22:10
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef:Hoeft niet supersnel te zijn (maar mag wel).
Maar niet hoger dan Class 10.

https://support.garmin.com/support/sear ... 0000000000}
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Ik ben nu even aan het spelen met een Etrex 30x van een collega van me, die snapt helemaal niets van het ding en kan ook geen adressen zoeken en dergelijke. Ik heb een update gedaan en wil een adres intypen, dan vraagt het apparaat om staat of provincie in te typen. Ik typ Gelderland in maar bij de G krijg ik al de melding; "geen resultaat gevonden. Pas de zoekparameters aan en probeer het opnieuw".
Hoe kan dit? Er zit een topo kaart in van West Europa....Hij ziet wel waypoint en POI's :-{
Pathologisch Mountainbiker
Gebruikersavatar
javawa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 2 juli 2012, 22:10
Contacteer:

Er zit wel een topo in, maar die bevat geen adressen...
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Is dat het gewoon? Ok heel simpel dus.....ik zet er eens een route in, kijken wat het ding dan doet...
Pathologisch Mountainbiker
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Montferbiker schreef:Ik ben nu even aan het spelen met een Etrex 30x van een collega van me, die snapt helemaal niets van het ding en kan ook geen adressen zoeken en dergelijke. Ik heb een update gedaan en wil een adres intypen, dan vraagt het apparaat om staat of provincie in te typen. Ik typ Gelderland in maar bij de G krijg ik al de melding; "geen resultaat gevonden. Pas de zoekparameters aan en probeer het opnieuw".
Hoe kan dit? Er zit een topo kaart in van West Europa....Hij ziet wel waypoint en POI's :-{
Wat Javawa al schreef.
De adressen enz moeten in de kaart zitten, want in de gps zitten ze zeker niet.
Topo kaarten bevatten plaatsnamen en POI's, dat had je al ontdekt.
Wat jij wil zit in Garmin City Navigator, da's de tomtom van Garmin.
Die moet je kopen, is niet gratis
Werkt wel goed, maar op de mtb heb je er weinig aan.
Wel op de racefiets, in de auto of op de motor...
Invoeren vh adres vraagt wat gewenning, eerst huisnr en dan pas straatnaam.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie