Noordhollands Duinreservaat NHD

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

tiewrap schreef:Half negen hier vertrekken ? https://goo.gl/maps/u3zxz33kxvN2" onclick="window.open(this.href);return false;
En dan t rondje van 30km, of zal 40km ook lukken in 2 uur ?

T is dan wel weer een stuk met de auto naar t parcours van Schoorl macreal.
Rondje Schoorl-plus van mtbnw9 kan ook, dan zit je al bij Schoorl.

En houdt rekening met het halen van een duinkaart, dacht alleen met pinpas mogelijk.

Ben zelf slecht bekend daar, en heb die route niet eerder gereden, misschien handig als meer m op gps hebben of iemand anders voor rijdt ?
40km moet lukken in twee uur, ik heb zelf geen GPS maar ik fiets er geregeld, maar om nou te zeggen dat ik goed een de route weet... nee.
Ik volg dan ook altijd.
Voor wat de afspreek plaats, ik had restaurant Johanna's hof in gedachte daar is voldoende parkeerplek.

https://www.google.nl/maps/place/Restau ... c7369a3c0d" onclick="window.open(this.href);return false;
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

tiewrap schreef:Half negen hier vertrekken ? https://goo.gl/maps/u3zxz33kxvN2" onclick="window.open(this.href);return false;
En dan t rondje van 30km, of zal 40km ook lukken in 2 uur ?

T is dan wel weer een stuk met de auto naar t parcours van Schoorl macreal.
Rondje Schoorl-plus van mtbnw9 kan ook, dan zit je al bij Schoorl.

En houdt rekening met het halen van een duinkaart, dacht alleen met pinpas mogelijk.

Ben zelf slecht bekend daar, en heb die route niet eerder gereden, misschien handig als meer m op gps hebben of iemand anders voor rijdt ?
Weet niet of je op mijn NHD-routes doelt, maar voor alle zekerheid... In de 30 km-route zitten alle 20 klimmetjes en 13 singletracks uit NHD-zuid tussen Wijk a/Zee en Camping Geversduin. Noordelijk daarvan t/m Egmond-Binnen is wel mooi, maar er valt weinig meer te klimmen.

De 40 km-route is hetzelfde als de 30 km-route met — vanaf de 26e km — een extra lus richting Bakkum met daarin 1 steil klimmetje en 5 singletracks. Als je zo rond 9u50 de eerste 26 km gereden hebt, heb je nog tijd genoeg om de 40 km-route te voltooien. Zo niet, dan rijd je alleen nog de laatste 4 km van de 30 km-route.

Overigens zijn er — zeker op een doordeweekse dag (!) — voldoende parkeerplaatsen bij de startlocatie op het parkeerterrein langs de Kruisbergweg.
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

Heren,

Ik moet hoogst waarschijnlijk verstek laten gaan, strandbanden en opgevroren fietspaden zijn een linke combi.
Behoorlijk hard op mijn schouder gevallen, geen sleutelbeen gebroken maar het voelt niet fijn.
Mochten er wonderen gebeuren meld ik mij alsnog.
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Gebruikersavatar
cyclocrosser2
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: ma 31 oktober 2011, 18:15
Contacteer:

Sorry jongens, ik ben geveld door de griep. Zo jammer, want ik had een heel leuk rondje in gedachte. Graag tot de volgende keer. Have fun.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Vanochtend (toen het nog mooi weer was) met mcreal het rondje van bazz gereden.
Mooi gebied, mooi rondje op een mooie droge ondergrond.
Vandaag viel me ook eigenlijk pas op hoe mooi het is om te trainen.
Net wat klimmetjes, met genoeg plek tussendoor om te rusten.

Maar uitdagend en technisch, nee, dat is het niet.
Op een stads of racefiets lukt t ook.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Rios
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 22:34

tiewrap schreef:Vanochtend (toen het nog mooi weer was) met mcreal het rondje van bazz gereden.
Mooi gebied, mooi rondje op een mooie droge ondergrond.
Vandaag viel me ook eigenlijk pas op hoe mooi het is om te trainen.
Net wat klimmetjes, met genoeg plek tussendoor om te rusten.

Maar uitdagend en technisch, nee, dat is het niet.
Op een stads of racefiets lukt t ook.
Mijn schouder hersteld snel gelukkig, maar ik blijf het jammer vinden dat ik niet mee kon.
Ik ben het met je eens uitdagend en technisch is het niet, maar wel een mooie omgeving om te fietsen.
Uitdagend en technisch, dan moet je richting het zuiden of ardennen
Giant TCR Racefiets/ Koga Colmaro Extreme Gravelbike
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Was zeker een mooi ritje vanmorgen :-q

Afbeelding
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Vanmorgen weer rondje pwn,bij duinvermaak gestart, lekker koud en de grond nog stijf bevroren, ging dus als een speer.
Drukte viel mee, bij bezoekers centrum Castricum duinkaart controle. Volgens de boswachter 100 procent score positief. :-q (bij de hardlopers niet) :wink: . als toetje nog een stuk parcours mee gapakt bijna 80km op de teller.
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

Het NHD ligt er momenteel weer prima bij!
Laatst gewijzigd door B@zz op zo 6 november 2016, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
marinus23
All rounder
All rounder
Berichten: 121
Lid geworden op: di 9 juli 2013, 14:40
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL, Ghost SE 6000

Waar ligt dat mangrovenpad? bij camping Geversduin in de buurt?
Gebruikersavatar
B@zz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 23:27

Ja, dat ligt aan de oostzijde van Geversduin.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag het Zuidelijk lusje gereden vanaf Heemskerk en nog een noordelijk loopje.
Zuidelijke lus heb ik linksom gereden (had de route van Terpstra zijn ritten gepakt) maar had het idee dat ik tegen de richting in reed aangezien ik alleen maar tegenliggers had?

Verder vond ik er niet heel veel aan.
Aantal leuke bospaden maar vooral veel hobbelige zandpaden (hobbelig door de hoeven van dieren) en mul zand stukken.
marinus23
All rounder
All rounder
Berichten: 121
Lid geworden op: di 9 juli 2013, 14:40
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL, Ghost SE 6000

Er is geen richting. Alles is Open voor beide kanten. Jammer dat je er niet veel aan vond. Op zich vreemd, het is niet veel anders dan een rit door het bos. Uiteraard wat zanderig. Er zijn genoeg mooie singletracks te vinden voor een lange gave tocht. Maar het is uiteraard niet erg technisch
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Afgelopen zondagochtend was het druk in het PWN gebied, vooral richting Heemskerk was het oppassen geblazen. Er zijn natuurlijk 2 rij richtingen en dat is gewoon link, vooral als het zo druk is.
Wat mij opviel is dat er grote tot zeer grote groepen rond reden van wel 30 bikers of meer.
Ik kan mij voorstellen dat je als wandelaar of hardloper daar toch wel een beetje van schrikt, en wij als bikers hebben als zo'n goede naam in het PWN (not).
Zou het niet verstandig zijn om met b.v max. 10 biker te rijden, het komt dan tenminste iets vriendelijk over denk ik.
Ik heb altijd het gevoel van hoe groter de groep hoe asocialer er gereden wordt maar dat is mijn personlijke mening.
marinus23
All rounder
All rounder
Berichten: 121
Lid geworden op: di 9 juli 2013, 14:40
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL, Ghost SE 6000

30 of meer?? Dat noem ik een peleton. 10 man vind ik al veel te veel. Kleine groepjes (max 6), netjes afremmen bij wandelaars, gedag zeggen etc. Maar daar houdt men zich niet aan. Het zijn allerlei 'gesponsorde' clubjes van bedrijven hier uit de buurt (van Egmond tot Zaandam).

Als je bovenstaande doet, zegt bijna iedereen je vrolijk gedag en is er plek voor iedereen. Met een grote groep keihard doorrossen wekt ergenis (wat begrijpelijk is), en is een beetje vergelijkbaar met groepen wielrenners op de fietspaden die denken dat ze niet hoeven te stoppen voor rood en gevaarlijke situaties creeeren.

Helaas is 'common sense' aan een hoop van deze lui niet besteed.
Plaats reactie