Reisverzekering MTB'er

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Hoe hebben jullie het geregeld met je reisverzekering, aangezien op reis de kans op schade of eventuele diefstal groter is dan in de schuur thuis.

Ik heb nu een reisverzekering die dekt tot 1k (doorlopende reisverzekering ABN), maar dat is niet de totale waarde van de fiets en de spullen die erbij horen (al snel meer dan 3k).
Ik zit te kijken of ik een fietsverzekering moet afsluiten of iets dergelijks voor dit soort dingen.

Graag jullie mening/tips over dit type verzekering.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Geen enkele verzekering keert de totale waarde uit, hooguit de dagwaarde en dan zul je nog steeds met een stapel bonnetjes op de proppen moeten komen en blijven zitten met het gevoel dat je ge***** bent. Ik verzeker alleen dingen die ik niet zelf kan bekostigen en houd het bij reizen dus meestal op een goede verzekering voor lijf en leden. Het is bijvoorbeeld wel handig als een eventuele reddingsactie gedekt wordt en de echte kosten van het lokale ziekenhuis.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

George schreef:Geen enkele verzekering keert de totale waarde uit, hooguit de dagwaarde en dan zul je nog steeds met een stapel bonnetjes op de proppen moeten komen en blijven zitten met het gevoel dat je ge***** bent. Ik verzeker alleen dingen die ik niet zelf kan bekostigen en houd het bij reizen dus meestal op een goede verzekering voor lijf en leden. Het is bijvoorbeeld wel handig als een eventuele reddingsactie gedekt wordt en de echte kosten van het lokale ziekenhuis.
Inderdaad, mijn advies t.a.v. verzekeringen is alleen je verzekeren voor die dingen die als ze je overkomen tot gevolg hebben dat je zo ongeveer totaal geruineerd bent. En voor die dingen die wettelijk verplicht zijn maar die vallen bijna altijd onder dat genoemde principe. Op lange termijn ben je dan gemiddeld goedkoper uit.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Sommige verzekeringsmij's kiezen voor een dagwaarde en sommige voor een vervangingswaarde.
Dagwaarde is aanschafwaarde - afschrijving. Vaak is dat bv. 1e jaar 25% en elk volgende jaar 10% tot 0.
vervangingswaarde is wat een vervanging van het betreffende deel of geheel kost op het moment van schade.

Verder ben ik het er helemaal mee eens dat je alleen risico's moet verzekeren die je niet kan dragen.
Vergeet niet dat je bij een bikeverzekering in 3 jaar tijd aan premies de nieuwwaarde kwijt kunt zijn.
Bij geen schade ben je de premie ook kwijt, dus als je het mij vraagt kan je beter elke maand je premie zelf in een potje stoppen en aanspreken als nodig.
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Ik sluit voor lijf en leden op Buitenlandse tripz altijd een Allianz Adventure&Survival verzekering af............
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

En een heeeeel dik slot mee.
StAlTiCa
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Dik slot ga ik doen! Ik ga even uitzoeken of de abn verzekering wel aansluit op wat ik doe op vakanties!

Jullie hebben gelijk dat oververzekeren ook geen nut heeft! Welke reisverzekeringen behalve die van Allianz hebben jullie zelf?
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

een standaard doorlopende reisverzekering van Interpolis die mij de belangrijkste zaken dekt.

Ik heb geen aanvullende dekking mbt. mtb.
Gebruikersavatar
harmen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 2 november 2011, 21:55
Contacteer:

Ik heb een bergsportverzekering via de NKBV. Die is ook voor mountainbiken. Denk aan de kosten voor een reddingshelikopter. http://www.nkbv.nl/verzekering" onclick="window.open(this.href);return false;
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Zit ook bij NKBV ivm off-piste trips maar zover ik weet is MTB alleen gedekt bij officiele toertochten. Heb er destijds specifiek om gevraagd en mij is verteld dat als je crasht met je mtb buiten een georganiseerde tocht de reddingskosten niet zijn gedekt. Downhill is in ieder geval niet gedekt.

Maar kan inmiddels gewijzigd zijn natuurlijk, ff checken.
Gebruikersavatar
harmen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 2 november 2011, 21:55
Contacteer:

mugged schreef:Zit ook bij NKBV ivm off-piste trips maar zover ik weet is MTB alleen gedekt bij officiele toertochten.
He ja, ik zie wat je bedoelt, zoiets staat inderdaad in de polisvoorwaarden. Gek, ik kan me niet herinneren dat dat zo was toen ik hem afsloot, maar het kan ook zijn dat ik toen niet goed gelezen heb. Ik ga het navragen en als het klopt opzeggen, want dat heeft te weinig zin.
mugged
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 513
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:17

Heb t ook nog even nagekeken maar in de polisvoorwaarden wordt MTB niet uitgesloten als extreme sport m.u.v. downhill ( ook een ruim begrip trouwens ). Maar vreemd dat er dan apart een mbt clausule is voor toertochten. Ben ben benieuwd wat ze zeggen.
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Ik heb iig een paar jaar geleden mijn frame om een boom gevouwen in de Vogezen en deze met succes geclaimd bij mijn NKBV reisverzekering. Althans, het verzekerde bedrag - eigen risico, was 350 euro ofzo.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

DuReal schreef:Ik heb iig een paar jaar geleden mijn frame om een boom gevouwen in de Vogezen en deze met succes geclaimd bij mijn NKBV reisverzekering. Althans, het verzekerde bedrag - eigen risico, was 350 euro ofzo.
Hoe verhoud zich dat (bij benadering) tot de betaalde premie?
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Hier ook een NKBV reisverzekering met bergsportdekking, had de polis er wat betreft mountainbiken niet op nageslagen, met het vermoeden dat het wel gedekt zou zijn, inclusief eventuele redding in moeilijk bereikbaar terrein (helikopter). Het staat er wat apart in de polis, of ze dat zo strikt naleven? (zou je wel verwachten bij een verzekering, tot op de letter...)

Verzekering is 29,75 per jaar, maar om die af te kunnen sluiten moet je wel eerst lid zijn van de NKBV, lidmaatschap is 51,50 per jaar.
Dan krijg je ook een paar keer per jaar het magazine van ze, de Hoogtelijn, korting op berghutten (ook weleens handig) en 10% korting bij de Bever, plus: http://www.nkbv.nl/lidmaatschap" onclick="window.open(this.href);return false;
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Plaats reactie