Vakantie 2016, Italie, leuke trails aan meer

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik ga al jaren naar Italie maar ik ben bang dat je budget en de eisen die je stelt moeilijk gaat worden in Juli.
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Ik heb wat gevonden: http://www.residenceisolino.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Dan zitten we bijna op elkaars lip. Ik ga naar de Camping Isolino. :-q Vanaf de camping al wat leuke tracks gevonden om te rijden.
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Pb! :)
Axel87
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: di 25 september 2012, 16:03
Mijn mountainbike: Merida Big.Nine 1500

ik zat vorig jaar op de camping er naast (Conca d'Oro, hebben ze ook huisjes trouwens). Heb er helaas niet erg vaak gefietst door de hitte, was toen elke dag 35+ graden. Maar er lopen erg mooie trails, op wikiloc en andere gps route sites staan een aantal mooie. Je moet wel even de bebouwing uit fietsen, die is er veel langs de rand van het meer, maar dan zijn er mooie plekken!

Ik heb o.a. Een mooie beklimming van de Mottarone gedaan, eigenlijk de meestzeggende puist op korte afstand, te beklimmen vanuit Stresa.

De omgeving is ook leuk, Orta en Stresa zijn leuke plaatsen om te bezoeken, en de Monte Rosa is op rij afstand met de auto.

Verderop staat wel een topic van mij over Lago Maggiore waarin een fotoverslag staat en de gps routes die ik destijds gevonden en gereden heb.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Afgelopen jaar ook daar gezeten, een drietal routes in de buurt gereden.
Die puist net onder Mergozzo is ook een leuke beklimming (en helemaal onverhard vanaf de voet). Je komt daar ook een aantal wandel paden tegen die een (heel) klein netwerkje vormen.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

@MacReal. Nu je hier toch bent, welke banden zijn daar geschikt? Ik heb er nu NoNi's onder.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Daar heb je meer dan genoeg aan. Wel de snakeskin, er zitten daar nogal wat rotsige ondergronden.

Ik had er achter een NoNi snakeskin pacestar op zitten en voor een HaDa snakeskin trailstar.
Achteraf had met minder ook gekund, maar de week ervoor zat ik nog in de Zwitserse alpen en wilde grip over hebben.
Of ik de GPX bestanden nog heb zou ik even thuis moeten nakijken. Dacht het wel.

Tussen Verbania en Cavandone zit ook nog een leuk bergje, maar die is maar aan 1 kant onverhard (die kant heb ik omhoog geklommen).

De Matterone vond ik trouwens maar weinig tracks van te vinden. De enige track die ik kon vinden was dusdanig oud, dat ik op plekken kwam waar geen paden (meer) lagen, of de paden dood liepen.

Ik zat trouwens op de camping Con D'oro ;)

Nog een foto om het verhaaltje af te maken:
Afbeelding

Erg veel foto's heb ik in Italië niet gemaakt, omdat het er goed warm was toen ik er was. Daarom wilde ik vooral blijven fietsen ;)
Laatst gewijzigd door MacReal op do 7 januari 2016, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik dank u. :-q
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Die GPX bestanden ben ik zeker in geïnteresseerd!
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

De GPX heb ik helaas niet meer kunnen vinden, maar dit is de rit op strava van mijn mislukte poging op de Matterone, samen met die asfalt klim net voorbij Verbania waar ik het over had.
https://www.strava.com/activities/387998547" onclick="window.open(this.href);return false;

En de Mont'Orfano vond ik zelf erg leuk om te beklimmen. Zwaar, maar goed te doen. Houd hier vooral vol, want het laatste stukje is het leukste :)
https://www.strava.com/activities/388377493" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ben je bewust dezelfde weg terug gereden vanaf de top?
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Helaas heb ik hem niet helemaal uitgereden, maar volgens mij loopt hij dood. Daarom "moet" je dezelfde weg terug.
Door een lullige val ben ik alleen niet helemaal door gereden naar de top, mede omdat ik er toen achter kwam dat ik mijn telefoon niet bij me had.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

100 hmeter voor de top, das balen. Zo te zien kun je wel vanaf de andere kant. (A56)naar beneden. Ik zal eens kijken of ik daar een gpx van kan maken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Het laatste stukje is erg krap en er liggen allerlei kasseien verspreid, dat maakt het geen makkelijk stukje ;)
Tot mijn val heb ik alle bochtjes kunnen fietsen, ben benieuwd of jou dat ook lukt :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie