De nieuwe van Appelscha ! Niet voor watjes.

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Ghostbikers
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 15 april 2012, 11:54
Mijn mountainbike: Sensa Catena TNT 29 er

modderfietser schreef:Staat dit nieuwe stuk ook aangegeven vanaf de vaste route?
Zo nee, waar moet je van de route af? Hoeveel km is deze lus?
Klinkt als een mooie uitbreiding van de route.
Modderfietser, Vanaf bij de kramer fietsverhuur,als je naar de pad kijkt en naar bos, zie je gelijk een paaltje staan met rode MTB afbeelding.
Dus als je auto parkeert aan de achterzijde van kramer,daar is een pad naar bos toe meteen rechts staat paaltje.
Die route volgen dan kom je vanzelf bij een paaltje uit met zwarte en rode MTB afbeelding.
Als je daar bent ben je ongeveer op de helft van rode route.
Bij die verbinding ga je onder de tunnel door dan kom je op de blauwe route.
Als je terug bent kun je weer de rode route vervolgen.
Dan kom je vanzelf bij beginpunt.
Ik heb gisteren voor het eerst die route gefietst,echt leuke aanvulling voor Appelscha!


Hieronder link naar de film,als je goed kijkt direct bij begin, zie je rechts een paaltje met rode MTB afbeelding.

https://www.youtube.com/watch?v=lCjhu_ESrto&sns=fb" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Ik heb zojuist de nieuwe ook maar eens gedaan. In het donker is het erg tricky om daar te rijden.
Zonder helmlamp, (ik had de mijne nog niet geplaatst), is het goed uitkijken.
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Ghostbikers schreef:
modderfietser schreef:Staat dit nieuwe stuk ook aangegeven vanaf de vaste route?
Zo nee, waar moet je van de route af? Hoeveel km is deze lus?
Klinkt als een mooie uitbreiding van de route.
Modderfietser, Vanaf bij de kramer fietsverhuur,als je naar de pad kijkt en naar bos, zie je gelijk een paaltje staan met rode MTB afbeelding.
Dus als je auto parkeert aan de achterzijde van kramer,daar is een pad naar bos toe meteen rechts staat paaltje.
Die route volgen dan kom je vanzelf bij een paaltje uit met zwarte en rode MTB afbeelding.
Als je daar bent ben je ongeveer op de helft van rode route.
Bij die verbinding ga je onder de tunnel door dan kom je op de blauwe route.
Als je terug bent kun je weer de rode route vervolgen.
Dan kom je vanzelf bij beginpunt.
Ik heb gisteren voor het eerst die route gefietst,echt leuke aanvulling voor Appelscha!


Hieronder link naar de film,als je goed kijkt direct bij begin, zie je rechts een paaltje met rode MTB afbeelding.

https://www.youtube.com/watch?v=lCjhu_ESrto&sns=fb" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor de duidelijke uitleg, gaat vast lukken.
Ghostbikers
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 15 april 2012, 11:54
Mijn mountainbike: Sensa Catena TNT 29 er

vast wel :-q
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Sta hoog in het klassement op rondje rode route op Strava, maar die tijd is nog van voor dat het stuk langs het betonpad erin zat. Blijkbaar ziet Strava het verschil niet of je op het fietspad rijdt of op de rode route.
Zal moeilijk worden die tijd in het "echt" neer te zetten. Maar is echt geweldige route geworden, echt pittig dat nieuwe deel.
Capricorn
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 10 juli 2008, 19:53
Mijn mountainbike: '97 Proflex 857 + '11 Trek Remedy 9.9

Gister(na)middag di. 3 november 2015 de nieuwe rode route 3 x gereden. De laatste x in het (schemer)donker. Om de vele krappe bochtjes te kunnen inschatten en een flink tempo te kunnen aanhouden, waren de lampen op mijn helm en stuur geen overbodige luxe. Leuke route met pittige klimmetjes en tricky bochtjes. Kan mijn inziens op sommige plaatsen nog wel wat verbeterd worden qua flow. Je moet naar mijn smaak namelijk al weer vrij snel in de ankers als je net weer lekker op gang bent. Mogen ook wel wat drops etc. in. Verder een erg vermakelijk rondje. Morgen de andere routes maar 'ns rijden.
Cyclops
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 4 december 2012, 19:23
Mijn mountainbike: Ghost HTX 29 Actinum 9000

Het grote probleem is dat we niet de vrije hand hebben in de keuze hoe de route loopt. Alles gaat in overleg met de boswachter. Zeker in het stuk bos waar de rode route zich bevindt lopen vele wandel, fiets en ruiterpaden die wij met de rode route kruisen. Hier liggen dan ook snelheidsremmers om ongelukken te voorkomen.
De complete rode route is net enkele weken klaar en we luisteren naar feedback over de route en sommige stukken zullen of zijn al aangepast.
gisissi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: za 1 oktober 2011, 16:40
Mijn mountainbike: Radon ZR Race 8.0 29"
Contacteer:

Hier liggen dan ook snelheidsremmers om ongelukken te voorkomen
Duidelijk, één remmer ligt mijn inzien echter wel wat ongelukkig, vlak na een wat snellere passage. Afgelopen zondag iemand getroffen die daar de spaken uit het wiel heeft gereden.

Flauw trouwens, het lusje om het heuveltje heen net nu ik fietsend boven kom..... :wink:

Desalniettemin, prachtige toevoeging op een door de jaren heen toch wat minder interessant geworden reeds bestaande route. Weet zo eigenlijk niet waar het in Nederland veel beter gaat worden....
Rolandz
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 7 juli 2014, 15:57
Mijn mountainbike: Bottecchia Stelvio 650B

Gister(na)middag di. 3 november 2015 de nieuwe rode route 3 x gereden. De laatste x in het (schemer)donker. Om de vele krappe bochtjes te kunnen inschatten en een flink tempo te kunnen aanhouden, waren de lampen op mijn helm en stuur geen overbodige luxe. Leuke route met pittige klimmetjes en tricky bochtjes. Kan mijn inziens op sommige plaatsen nog wel wat verbeterd worden qua flow. Je moet naar mijn smaak namelijk al weer vrij snel in de ankers als je net weer lekker op gang bent. Mogen ook wel wat drops etc. in. Verder een erg vermakelijk rondje. Morgen de andere routes maar 'ns rijden.
Snel in ankers knijpen hoort er toch bij. Dat is voor mij juist de charme van mtb-en. Mij kunnen de bochten niet scherp genoeg zijn. Snelheid maken en soms flink in de remmen knijpen en dan scherp door de bochten sturen waarbij jij je fiets links en rechts soms onder je kont heen en weer moet slingeren. En vervolgens weer flink op de pedalen moet staan om weer snelheid te maken. Dat is juist het leukste van mtb-en.
Anders begint het wel erg veel op een bos race baan te lijken.

Heb nu weleens de indruk dat vele routes juist op een lekker flow gebouwd worden waar je al trappend door heen kan komen.
Cyclops
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 4 december 2012, 19:23
Mijn mountainbike: Ghost HTX 29 Actinum 9000

Het lusje om die klim is een keuze , je kunt kiezen voor de klim of voor het pad langs de klim.
Op deze manier is de route voor een ieder te fietsen.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Cyclops schreef:Het lusje om die klim is een keuze , je kunt kiezen voor de klim of voor het pad langs de klim.
Op deze manier is de route voor een ieder te fietsen.
Begreep ik eerder dat het de eerste by-pass op de route was. Wat ik ook zag was het alu-folie rond de bomen als je in de zuid-westelijke richting rijdt. Is ook nieuw?

Ik heb hem gisteren ook gereden, maar dan in het donker. Het is dan wel uitkijken geblazen.
De bouw van het parcours geeft me bijna een gevoel dat ik weer moet overstappen naar een 26" fiets.
Cyclops
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 4 december 2012, 19:23
Mijn mountainbike: Ghost HTX 29 Actinum 9000

Meer by-passes staan niet in de planning.
Geen idee wat de functie is van de alu-folie.
veentje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 203
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 17:34
Mijn mountainbike: Canyon lux 8 / Grail CF 8

Misschien iets voor in de nacht?
xtrailmud70
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

Cyclops schreef:Meer by-passes staan niet in de planning.
Geen idee wat de functie is van de alu-folie.

Is vast voor de vogels om het brood in te doen :D
Als je alles uit jezelf haalt.kun je ALLES maken.
Gebruikersavatar
Johangr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 260
Lid geworden op: wo 27 mei 2015, 23:09

Vandaag ook de nieuwe gefietst samen met zoonlief en zijn kameraad, en(niet bewust) voor het eerst op Crankbrothers, 1x keer omgevallen op een bult en 1x geprobeerd een omgevallen boom weg te botsen met de fiets, wat resulteerde in een koprol. Maar wat mooi die nieuwe, spannend en zwaar.
Plaats reactie