RAMPAGE!!!!!

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Die wind zorgt er atm voor dat er erg weinig gebeurt...
Gebruikersavatar
MickeyMetz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 25 maart 2015, 20:59
Mijn mountainbike: Cube Stereo 160 Hpa Custom
Contacteer:

suravida schreef:Wel respect voor Thomas Genon! De enige rijder die uit een bergloos land komt. En zou Canada een geheim Rampage trainingsprogramma hebben? (Of is daar Whistler e.d eigenlijk voor bedoeld? ) :lol:
Mooi om trouwens een paar filmpjes van de voorbereidingen te zien. Pas als er iemand bovenaan zo'n drop filmt zie je pas hoe geschift hoog dat is. Al die soepele sprongen vanaf een afstand gefilmd geven toch een minder goed beeld van de ware heldenmoed van deze mannen. :o
Respect voor iedereen daar.....ben over het algemeen al blij als ik in winterberg weer heel beneden kom. :roll:
Mijn Video's : https://www.youtube.com/channel/UCiRJiY ... LtQ/videos
Subscribers worden uiteraard gewaardeerd!! :D
Gebruikersavatar
MickeyMetz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 25 maart 2015, 20:59
Mijn mountainbike: Cube Stereo 160 Hpa Custom
Contacteer:

Yes!!! En weer verder.
Ben heel benieuwd naar LACONDEGUY ze 2e run
Mijn Video's : https://www.youtube.com/channel/UCiRJiY ... LtQ/videos
Subscribers worden uiteraard gewaardeerd!! :D
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Damn rot wind :-{

Maar Sorge had wel een erg gave run.
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Had wel graag Lacondeguy nog een keer gezien, dat was een 'all gun's blazing' run geworden die de 0.75 punt wel overbrugt had schat ik (of een crash... ;) )
joddi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: vr 5 mei 2006, 12:46
Mijn mountainbike: Giant Reign Advanced / Giant Anthem
Contacteer:

Ik vond de run van Brandon Semenuk zwaar ondergewaardeerd misschien niet de meest heftige run maar wel eentje met de meeste stijl en details als je het mij vraagt!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Niet de indrukwekkendste stunts, maar wel een "proper race run from top to bottom"...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

maar veel belangrijker dan de uitslag en de jurering is wel het toch slechter wordende nieuws inzake Paul Bas..

https://www.facebook.com/Cam-Zink-121214941259631/
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Oh damn das meer dan een arm of sleutelbeen idd....
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Zink: " send Paul Basagoitia positive vibes! This champion has started a long road to recovery after shattering his T12 vertebrae yesterday and undergoing 9 hours of surgery. He had a winning run going and may have set the record for biggest step down just before going down. Lots of tears have been shed. Keep Paul in your prayers to regain feeling in his legs. There were some horrible people spreading false news that he was OK, but he needs your support more than ever to walk again. Paul, you are the most tenacious human and competitor ever. Love you bud! You'll be back! ‪#‎fuckrampage‬".

Zoiets was ooit te verwachten, vreselijk nieuws. Organisatie en deelnemers vrezen iets dergelijks natuurlijk altijd, en een gebroken sleutelbeen a la, maar zoiets...
Voor Paul Bas natuurlijk het beste gewenst...
Ben erg benieuwd hoe Red Bull hiermee om zal gaan, in hoeverre ze Paul B. zullen ondersteunen. En hoe de overige rijders zullen reageren naar Red Bull toe... Er wordt nogal wat van ze verwacht. Je doet wel vrijwillig mee natuurlijk, maar de druk is groot en er worden nogal wat grenzen verlegd onder druk. Te?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
joddi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: vr 5 mei 2006, 12:46
Mijn mountainbike: Giant Reign Advanced / Giant Anthem
Contacteer:

Ik vind de risico's die gelopen worden zo hoog dat ik persoonlijk niet deel uit zou willen maken van zo'n organisatie, het zou jammer zijn maar misschien is het wel tijd om het hoofdstuk Rampage af te sluiten?

Mocht dit niet gebeuren kijk ik volgend jaar zeker weer want het blijft erg leuk om te kijken!
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Was een nasty crash, zag er meteen al niet goed uit. Gopro filmpjes vanavond nog een keer bekeken, geeft ook een aardig beeld van hoe heftig het eraan toegaat, dan moet je naast flink trainen en een bak talent ook een klein beetje gek zijn.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

@Joddi, da's ook het lastige, want wie wil er eigenlijk niet kijken? En zo dragen we allemaal een beetje bij aan die druk die op de schouders rust van de rijders. Red Bull maakt er reclame mee, verdient eraan, de rijders lopen de risico's.
Allemaal part of the deal, als Red Bull nu maar wel zijn verantwoordelijkheid neemt door deze rijder te steunen waar mogelijk. Ziekenhuis bills, verzekeringskwesties, revalidatie, mislopen inkomsten, pensioen.... Een hoop om je zorgen over te maken, naast hopen dat je ooit weer aan lopen toekomt, laat staan fietsen...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

aurelius schreef:Ben erg benieuwd hoe Red Bull hiermee om zal gaan
Die doen niets. De rijders doen mee op eigen risico en moeten zelf voor een verzekering zorgen. Dat laatste is overigens erg tricky. Google maar eens naar het verhaal van Mark Matthews die tijdens de Rampage 2013 zwaar is gecrasht en 2 jaar later nog steeds geld probeert in te zamelen om zijn ziekenhuisrekening af te betalen...
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Dat bedoel ik ook. Houden ze die harde lijn vast of gaan ze hun lijn wat verleggen, als de publieke druk groter gaat worden. Social media... Lees maar eens wat reacties op Pinbike, waar de downhill fractie erg kritisch reageert.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie