Scrott (new pics)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

UPDATE april 2021
Zelfbouwertje op basis van een Sjinees FS frame gekocht bij Miraclebikes.com, type MT-MC156. Dit is een Scott Spark achtig ontwerp, en een standaard 27.5" frame geproduceerd bij Hongfu of zo. Respons van Miraclebikes was goed en helder. Moest deze keer wel flink lappen bij de douane :(( :(( .

Reden: mijn vorige FS carbon ook zelfbouw was net iets aan de krappe kant, ik wilde een groter frame. Ook wilde ik iets meer de FS AM kant met 27.5" op ipv XC. Bovendien vind ik een projectje zoals dit leuk om te doen. Ik heb dus alle bruikbare onderdelen van het oude frame overgezet. Ondertussen nieuwe wielen en McLeod demper.

Setje nieuwe handbuilt wielen laten spaken met Sjinese carbonnen velgen en kitschkleur oranje Hope Pro 4 naven bij Bart's WielenStudio. Superstrak en licht. Erop voor een Conti X-King 2.35 en achter een RaceKing 2.25.

Rendement getest en goedgekeurd. Ben er zeker zo snel mee als mijn 29-er, hoewel dit wel afhankelijk is van het terrein (logisch). met de bredere banden in de bochten net zoveel of meer grip dan de 29". Ondertussen al wat meer mee gereden, o.a. op Westenschouwen. Ondanks mijn toenemende leeftijd was ik met deze fiets behoorlijk snel voor mijn doen 16:55 min terwijl ik 6 jaar geleden 16:23 min PR had (op een 26" FS). Stuurgedrag, wegligging, vering en redelijk gewicht helpen mee om een goede flow te verkrijgen op dit parkoers, en dus ook goede rondetijden.

Fiets recent voorzien van BXT carbonnen stuur 70 cm zonder bar ends, en met kitsch Litepro grips met alu klembusjes. Grips zijn tov de foto flink ingekort aan de Gripshit kant. De foam is helaas tamelijk hard.

Hieronder nog een paar leuke plaatjes.

Specs:
Frame - Miraclebikes MT-MC156 20" UD matt BSA China (Hongfu HF-FM156)
Wielen - Wielenstudio handgespaakte carbon velgen met Hope Pro 4 naven (steekas voor 15 mm en achter 12 mm)
Banden - 2.35 X-King 27.5 voor en RaceKing 2.25 27.5 achter, Michelin latex biba
Vork - Reba 27.5" 120 mm met 15 mm steekas, zwart, sinds mei 2016 met Blackbox Ti demper.
Demper - Manitou McLeod
Remmen - XT + Shimano RD66 schijven 180-160
Crank - XT met 22-32-42
Bracket lager - ZTTO Ceramic 109
Cassette - Shimano Tora 13-25
Zadel - Sella Italia SLR titanium
Stuur en stuurpen - Carbonnen 31.8 mm stuur 70 cm en 80 mm 5 deg neg KCNC stuurpen
Zadelpen - Chinees UD matt carbon recht
Pedalen - Shimano XTR
Derailleurs - SRAM X-9 voor en achter
Shifters - SRAM Gripshift X-0
Kabels - Shimano PTFE alles buitenlangs gemonteerd
Gewicht - weet ik nog niet ik schat een 11 kg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Crapton op zo 6 juni 2021, 20:52, 20 keer totaal gewijzigd.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

:lol: :lol: :lol:
Potr
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: wo 7 april 2010, 08:32
Mijn mountainbike: Comp Carbon 2011

Puike bike!
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

De Scrott UM?
:-q
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Mooie bike, oogt massief!
Een paar decals om te breken zou hem niet misstaan.
Thermo-Rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: ma 22 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Scale Carbon

Patrick_V schreef:Mooie bike, oogt massief!
Een paar decals om te breken zou hem niet misstaan.
Met de parasolvoet lukt dat ook wel denk ik. 8)

Mooi apparaat :-q :-q , vind enkel de rode crest stickers uit de toon vallen.

Ik rij zelf sinds enkele maanden ook op een fully, hoe langer je onderweg bent hoe fijner dat ie wordt :-q Veel plezier ermee!
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Dank voor de positive reacties. Scrott UM had ik zelf aan moeten denken :lol: :lol: ! Cosmetisch zou ik inderdaad nog kunnen verfijnen met extra decals, eens zoeken waar die te koop zijn.

Vandaag een toertochtje gedaan met de maten en dat ging wel helemaal prima. Al gezegd fiets rijdt erg strak en stabiel. Gaat goed de hoek om, stuurkarakter is meer rustig dan nerveus.

De belangrijkste vraag is ben ik even snel als met mijn 29" HT? In het bos zeker wel, op de weg ben ik minder zeker maar veel schelen doet het niet. Bochtsnelheden zijn op gevoel vergelijkbaar met de 29" waarbij de achterkant (logisch) rustiger aanvoelt. Voorlopig mag ie blijven...
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
M.I.G.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 2 oktober 2015, 22:10
Mijn mountainbike: Cube analog 29 2016

Vraagje, heb je er nu een Thunder Burt lightskin of snakeskin onder zitten? Ik rijd zelf nu met 2x Thunder Burt snakeskin tubed, en vind de zijwand vrij dun, laat staan bij een lightskin. En hoe rijd zo'n Rocket Ron op de voorkant nou? Zit te overwegen die ook te kopen voor in de winter.
Zonder smering, loopt alles naar de tering!
Gebruikersavatar
HVM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 16:13
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 29
Contacteer:

Leuke fiets zo. Wat ben je, samen met invoer kosten, zoal kwijt voor zo een frame dan?
"Ik worstel en kom boven"
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

@ MIG: Thunderburt Lightskin, is inderdaad een superlichte band, dat is de reden dat ie eronder zit. Niet geschikt voor heftige Ardennen of Alpenritten natuurlijk, maar voor in NL bruikbaar. Limland twijfelgeval met ThuBu, laatst ook een RaRa lekgereden (en die is steviger) op een afdaling terwijl ik niet eens zo hard ging ik schat 40 km/u.

RoRo voor is ideaal, deze is 2.25 dus extra grip. Rolt licht, is licht en veel grip. Prima voorband. Heb m ook op mijn 29-er maar dan 2.1". Ik beide gevallen kan je flink hoeken behalve uiteraard in mul zand of modder.


@HVM: zeg een 600$, 15$ headset, 45$ verzend, ca. 140 € BTW, heffingen en handling. Dus ca. 740 €. Niet echt een koopje dankzij de donatie aan onze roverheid. Maar ja voor niks gaat de zon op...
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Update 2019 nieuwe wielen, demper en mooie fottoos.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Nog steeds een leuk ding. :-q Blijft het ook gewoon goed doen?
"This species has amused itself to death"
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Leuk ding, frame lijkt een beetje op de fully van Stevens waar van der Poel zijn MTB ambities op startte :-D
Plaats reactie