off road duathlon en off road triathlon hoekje

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Iemand een idee of de route van volgende week voor de crossduathlon dezelfde is als vorig jaar? En dan met name het mountainbike gedeelte. Het lopen laat ik aan iemand anders over.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

Dreezz schreef:Straks weer naar Austerlitz voor de Pyramideduathlon.
ik doe voor de 3e x mee met de sprintafstand (4+, 13, 2+ km)
Geen idee hoe het bos er bij ligt, maar zowel lopen als fietsen zal wel pittig/zompig/glibberig worden!

En dan volgende week de lange afstand van crossduathlon vd Posbankloop :-q
het was goed, tot die belachelijke wolkbreuk vlak voor de start. bij de lange afstand werd het per ronde erger en erger.

Weet iemand trouwens een duathlon waar het MTB-en zeg maar wat uitdagender is (geen boswielrennen) valt me op dat bij cross duathlons het mtb erg kort is en niet erg veel van mtb-en wegheeft je merkt altijd heel erg dat het door wegridders is uitgezet (de modder in austerlitz maakte het wat uitdagender) ik had gewoon thunderburts eronder. en had geen tractie meer in de laatste ronde :p gelukkig kon ik laatste deel rustig aan doen
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Die in Norg en Nijverdal vind ik altijd wel een leuk MTB rondje hebben. In Norg is het fietsen in hetzelfde bos als de XC wedstrijd in het verleden. Wel wordt er dan vaak gekozen voor de wat makkelijkere stukken. In Norg zit ik ongeveer een uur op de fiets.
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

knip/plak van m'n strava verslagje...
Puike voorspelling: droog, zonnetje, graad of 13-14. Maar dat bleek weer voorspeld door kleuters of zo, klopte in elk geval niets van. voor de wedstrijd al wat regen, ach, dat geeft niks. maar tijdens de wedstrijd ging het van zachtjes naar keihard, en de toch al drassige paden werden nog zompiger! vooral het mountainbiken werd daardoor uitdagend... afdalingen waar het water naar beneden gutste, en klimmen met wortels waar de waterstromen je tegemoet kwamen... ik vond het wel kicken moet ik zeggen, vooral omdat ik bezig was met een mooie inhaalrace. na het lopen kwam ik door als 9e, en na het fietsen was ik gedeelde derde :-). maar, de nr 3 had geen klikpedalen, kon dus zo van de fiets af en hardlopen, het kostte mij wat meer tijd. ik moest nog flink knokken voor de 4e plek, ik was behoorlijk op en de nr 5 liep op me in, maar gelukkig was het laatste looprondje niet al te lang. met lopen nog een keer onderuit gegaan (LunaRacers in de drek zijn geen aanrader), maar met de fiets keurig op de been gebleven. Wel in 1 rit mijn schijremblokken door het schurende zand kunnen afschrijven, da's minder. Maar... genoten van deze leuke wedstrijd, en na afloop lekker in het zonnetje op het podium mogen staan, 4e plek overall en 3e bij de mannen 40+ van de sprintafstand. Zeer tevreden!
rundfunk rudi schreef: gelukkig kon ik laatste deel rustig aan doen
dat maakt me wel nieuwsgierig... omdat je onbedreigd op kop lag? of...

Wat uitdaging op het parcours betreft... het was nu inderdaad uitdagend door de modder en regen en ter plekke ontstane geulen. ik denk dat de meeste rbr-parcoursbouwers het niet té gek willen maken, omdat er toch altijd een heel gemêleerd deelnemersveld is. in onze 2e fietsronde was de kuil zelfs afgesloten, terwijl ik me had verheugd en het geen moment link of wat dan ook vond.
Robert-JanS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: di 27 november 2012, 22:19
Mijn mountainbike: Merida FLX-3000Disc

Klinkt allemaal redrlijk heftig en ik zag op youtube ook een filmpje van vorig jaar wat er ook heftig uit zag! Ik heb net mijn Thubderbirds gemonteerd maar kan beter de RocketRons er weer onder gooien geloof ik voor zaterdag of niet?

Ziet eruit alsof ik de grip wel kan gebruiken..
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

Ik kan me vorig jaar niet zo goed meer heugen, maar ik weet zeker dat 2015 veel heftiger was dan vorig jaar.

Ik reed overigens met rara voor en thunder burt achter. Ging goed!
En er komen nog wat droge dagen aan hè, hoop ik tenminste.

Een ruim half uur mountainbiken... :cry:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

Niet goed ingeremd? Resin moet je goed inremmen voordat je er mee de blubber ingaat, anders liggen ze er zo af inderdaad.
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

voor mijn gevoel prima ingeremd. althans... tot stinken/brandlucht aan toe.
't was wel erg zanderig, continue schurende remmen als we weer door een diepe plas reden, en dat ging achter elkaar zo door. ik heb ook nog nooit met zulk weer gemountainbiked moet ik zeggen (of ik heb het verdrongen ;-) )

gisteren dus de Posbank crossduathlon gedaan:

copy/paste van mijn Strava...

(Posbank crossduathlon, lange afstand, solo)
16e overall! (vorig jaar 32e, geloof ik). Het was mooi weer, en op wat modder na (was goed te doen) lag het parcours er ook super bij. Starten met een zware klim, en er na 1 km nog eens naar boven moeten... niet mijn ding. ik liep direct behoorlijk in het rood, en herstel dan niet al te best. als zo'n klim na een half uur komt verteer ik het een stuk beter. tip voor mezelf: volgende x betere warming-up. eigenlijk de hele wedstrijd met forse hartslag gelopen/gereden, maar dat ging best goed. wel al vrij snel tijdens het fietsen weer wat verkramping in de kuiten, wat maakte dat ik toch minder hard kon dan ik wilde in de 2e fietsronde. wel wat mensen kunnen inhalen, maar bij de steile/technische klim schoot opeens de kramp erin, moest ik een kleine minuut stilstaan en werd weer door een man of 4 ingehaald. Het wisselen ging heerlijk vlot deze keer en het afsluitende loopdeel (zo veel hoogtemeters!) dat ik zo vreesde viel me goed mee. OK, ik was wel echt op, maar kon vrijwel alles hardlopend doen. Tien minuten achter de winnaar, ik ben er zeer tevreden mee.
Robert-JanS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: di 27 november 2012, 22:19
Mijn mountainbike: Merida FLX-3000Disc

Goed bezig Dreezz het verging mij vele malen slechter! Eerste looponderdeel ging redelijk, daarna kwam mijn gebrek aan training vrijwel direct om de hoek kijken. Eerste klim op de MTB ging nog maar kon daarna geen fatsoenlijk tempo ontwikkelen! Bij de eerste ronde direct kramp in de kuiten toen ik van de fiets moest bij die dikke boomstam. Daarna alles met kramp verder gefietst. Laatste looponderdeel was dus helemaal een hel! 34e overall. Heb er 2 uur over gedaan! Had op 1:45 gerekend ongeveer :-( Volgend jaar beter!
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

ik voel de kramp nog als ik er aan terugdenk ;-).
't is ook wel de zwaarste run-bike-run die ik ken/ooit heb gedaan, moet ik zeggen.
zoveel hoogtemeters in korte tijd, daar zou je eigenlijk nog specifieker voor moeten trainen dan ik heb gedaan, bedenk ik nu (en ik was nota bene door vorig jaar gewaarschuwd :oops: ).
Waar had je de 1:45 op gebaseerd?
Robert-JanS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 294
Lid geworden op: di 27 november 2012, 22:19
Mijn mountainbike: Merida FLX-3000Disc

Tijden van vorig jaar beetje bekeken en een gokje gewaagd. Hardlopen 5min/km moet toch normaal makkelijk te doen zijn. (Snelste tijd is 19:30 op de 5km op de weg) dus 10x5min is 50 min. Plus 18km mtb. Normaalgesproken rij je toch ook makkelijk 20+ gemiddeld.. afin, viel allemaal vies tegen :p hoewel 1e 7km inderdaad ongeveer 35min over gedaan.
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

rundfunk rudi schreef: gelukkig kon ik laatste deel rustig aan doen
dat maakt me wel nieuwsgierig... omdat je onbedreigd op kop lag? of..

Wat uitdaging op het parcours betreft... het was nu inderdaad uitdagend door de modder en regen en ter plekke ontstane geulen. ik denk dat de meeste rbr-parcoursbouwers het niet té gek willen maken, omdat er toch altijd een heel gemêleerd deelnemersveld is. in onze 2e fietsronde was de kuil zelfs afgesloten, terwijl ik me had verheugd en het geen moment link of wat dan ook vond.[/quote]

ja lag 4 minuten voor halverwege het mtb-en, kwam met tb niet meer goed door ontstane modder spoor,
Ik snap dat "parcoursbouwers" het niet te gek willen maken, maar er is een verschil tussen gewoon maar wat linten ophangen langs bestaande paden en een track uitzetten. in het austerlitz rondje zit nagenoeg geen enkele trail in, wel heel veel paden die eigenlijk altijd onder water staan :p

Gister toevallig steenwijk gereden en dat was echt een mtb waardig parcours, afwisseling van paden en trails, variatie in klims en afdalingen . stukken met veel draaien en keren maar ook rechte stukken. Voor iedereen te fietsen (deden ook junioren mee die nog geen 12 waren), maar ook wel wat technische stukken waar er winst te halen viel door goed te sturen.

RBR is helaas een soort slap offroad aftreksel vd de wegvariant en helaas zijn organisatoren erg volhardend in steeds maar weer hetzelfde doen en dat is een gemiste kans.
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Ik was van plan om de runbikerun bij t Henschotermeer te doen einde van deze maand; doen er meer mensen van hier mee?
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

nomad030 schreef:Ik was van plan om de runbikerun bij t Henschotermeer te doen einde van deze maand; doen er meer mensen van hier mee?
ik sta ingeschreven voor de lange afstand.
maar... heb nog niet zoveel zin moet ik zeggen.
ik heb amper op de fiets gezeten, 't bos is vast een grote drekbak, en morgen komt er (ook tijdens de wedstrijd?) flink wat regen.

of toch maar doen, en achteraf en hopelijk zelfs tijdens al, denken/zeggen dat het toch wel gaaf is&was :lol:
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Ik doe zelf mee aan de korte afstand, door blessures de laatste tijd nauwelijks kunnen lopen helaas.
Dinsdag heb ik het rondje gefietst, toen lag alles er lekker bij met nauwelijks of eigenlijk geen modder in het bos. Met minimaal profiel ging dat prima. Leuk rondje ook.
Het weerbericht bekijkend ga ik vanavond toch maar ff tractorbandjes erop leggen :)
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Plaats reactie