Houffalize.

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
fmb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: za 2 mei 2009, 17:49
Mijn mountainbike: Trek 6700 Disc (2011)
Contacteer:

Guxer schreef:
fmb schreef: ...
heb je bij houffabike voor de raam gekeken :D :-q
Goed gezien; één van ons heeft er wat gekocht, dus we moesten even buiten wachten :-D
Gebruikersavatar
reynouts
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 4 augustus 2014, 15:22
Mijn mountainbike: Focus Raven 27r 5.0 2014

Vanmiddag richting Houffalize om komende week paar van de routes te rijden!
Gebruikersavatar
Japanese Power
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: do 20 maart 2014, 22:50
Mijn mountainbike: Cube LTD 29 Green-Blue 2014

reynouts schreef:Vanmiddag richting Houffalize om komende week paar van de routes te rijden!
Succes, als daar net zoveel regen is gevallen als hier ;-)
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Net op de WK route geweest deze staat tegenwoordig met aangegeven met de zwarte pijlen vanaf de VVV en is 4.2 km lang. Qua onderhoud mogen ze nog wel het één en ander doen zoals het snoeien van de brandnetels mijn benen jeuken nu flink. Ook liggen de switch backs er erg slecht bij veel lossen stenen en geulen. Verder is het een leuke uitdaging!
Gebruikersavatar
azjen
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 08:37
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL 29-er

Hi ,

Komende vrijdag naar Nadrin , nabij Houffa, voor 3 dagen. Benieuwd wat de omstandigheden zullen zijn. Nogal nat neem ik aan. Vrijdag rijden we kortere route vanuit Nadrin. Voor zaterdag staat Houffa op het menu. Het zal de Combi van route 6 en 3 gaan worden. Ik begrijp wel van meerdere dat route 3 'op het randje' zit qua MTB uitdaging. Ik ben nog opzoek naar iets "meer". Misschien iemand een variatie liggen van route 6 in combinatie met een eigen brouwsel?
Ook voor de zondag zoek ik nog een route. Veelal zie ik dat routes in La-Roche ook de moeite waard zijn. Iemand een aanrader voor mij en de groep? Anders wordt het ook daar een van de vaste routes.
Anybody?
Gebruikersavatar
reynouts
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 4 augustus 2014, 15:22
Mijn mountainbike: Focus Raven 27r 5.0 2014

Wat betreft Houffa en mijn ervaring van vorige week:

Route 3 is het begin en einde leuk, in het middenstuk zitten een paar kleine toffe stukjes in, maar in het aantal kilometers die je aflegt is het wel wat weinig echte uitdagende stukken. Ligt er natuurlijk aan hoe goed je bent ;)
Route 6 was voor mij wat te moeilijk om goed te kunnen rijden! De routes 2, 4 en 5 hebben leuke stukken, maar de hoeveelheid brede paden en asfalt is groot..

Ik kan me voorstellen, wanneer je een doorgewinterde MTBer bent, dat je snel de uitdaging op de vaste routes van Houffa zal missen (op route 6 en het wereldbeker parcours na..).
Mischa1970
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 29 september 2014, 18:21
Mijn mountainbike: Merida Big Nine 300 TFS

Van het weekend naar Houffalize afgereisd met een twee vrienden, we hadden daar via facebook een huisje gevonden voor 6 personen voor een hele goede prijs. Vrijdag aangekomen en meteen gaan fietsen en onderweg in een flinke regenbui beland. We reden route 6 maar ik vind hem slecht aangegeven voor een mtb gebied. We hebben ergens een afslag gemist en zijn daarna op route 3 beland, in de regen wordt dit een erg modderig parcours, bijna geen doorkomen aan. De 2e dag zijn we in het bos gaan fietsen op de bonnefooi, dit was wel erg leuk en wat minder modderig. Op de laatste dag hebben we nogmaals route 6 gefietst en weer op hetzelfde punt ws een verkeerde afslag genomen, uiteindelijk zijn we bij de herberg 'les etables' uitgekomen en de vriendelijke mevrouw heeft ons weer de weg naar route 6 gewezen via route 2, beide routes waren erg uitdagend en 6 is zowel conditioneel en technisch behoorlijk zwaar. Al met al een erg leuk weekend gehad en zeker voor herhaling vatbaar (we gaan dan wel naar les etables, dat zag er erg goed uit). Ik vind wel dat ze voor een mtb gebied wat een behoorlijke inkomsten eruit vergaard dat ze routes wel wat beter aan kunnen geven. Zwart hebben we ook nog gedaan maar sommige stukken waren ons toch echt te gortig.
Gebruikersavatar
Maddox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: ma 10 december 2012, 21:42

In de zomervakantie zit ik met mijn gezin in Achouffe, vlak bij Houffalize. Zijn de routes te rijden met een carbonnen hardtail?
Gebruikersavatar
Jelle73
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 476
Lid geworden op: wo 1 januari 2014, 11:56
Mijn mountainbike: is smerig...

Maddox schreef:In de zomervakantie zit ik met mijn gezin in Achouffe, vlak bij Houffalize. Zijn de routes te rijden met een carbonnen hardtail?
Tuurlijk, prima te doen.
Wel oppassen voor de kabouters daar... :wink:
beter scheef erin dan recht ernaast
WesleyZ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 29 september 2015, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL - Cube Reaction GTC SL

A.s weekend voor de eerste keer richting Houffalize... zaterdag staan route 6 & 2 op de planning en zondag route 3!

Uiteraard ook een bezoekje aan de brouwerij, vandaar zondag enkel route 3 :-)
bas r
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 11:24
Mijn mountainbike: Focus O1E Pro 2018 / Canyon Exceed CF 7 2021

Drie weken terug nog in Houffalize geweest: eigenlijk voor de Houffamarathon, die helaas was afgezegd. Huisje was al gehuurd dus met een vriend er het beste van gemaakt.

Vooral het WB parcours was erg aantrekkelijk!
ernest68
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 24 september 2010, 11:38
Mijn mountainbike: Cannondale FSI Carbon 4 (jaar 2017)

Zelf twee keer Houffalize gedaan en twee keer overnacht bij http://www.lesetables.be/" onclick="window.open(this.href);return false;. Super verblijf. De eigenaar heft ook nog wat mooie routes en misschien dat hij wel met je mee gaat.
Borry
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: vr 14 augustus 2015, 17:18
Mijn mountainbike: Devinci Atlas CF/ Trek Fuel ex 9

Wij gaan binnenkort weer naar Houffalize. Heeft iemand ook gpx bestanden van routes anders dan de gepijlde routes?
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Weet iemand uberhaubt hoe het in de ardenne erbij ligt?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Sabientje of Frank ?

En natuurlijk onze Lowie.

Ik gok op "plaatselijk zeer nat en glad".
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie