Sittard/Geleen e.o. (windraakroute)

Bike afspraken, eat some dirt or dust together.
Plaats reactie
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

In het gebied waar de Windraak route loopt is zoveel moois te vinden, maar dan wel buiten de route :-) In Stammenderbos zitten mooie stukken.. zo groot is het daar niet, gewoon inrijden en er zijn veel mooie afdalingen en klimmen...ook technisch !
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
rossi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 13 september 2004, 09:33
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Heeft er iemand een aangepaste route met wat extra leuke stukjes? In het verleden woonde ik in Sittard en reed ik regelmatig extra lusjes maar heb ze nooit als gpx opgeslagen. Zo is het ook al een stuk leuker om na de beklimming richting Stammenderbos vanuit Sweikhuizen niet bovenaan meteen naar rechts te gaan maar even de weg te volgen en dan naar rechts te gaan. Je daalt dan nog over wat trappen af op snelheid en komt ondersaan hetzelfde uit als zou je de route volgen. Die komt halverwege de afdaling uit. Wel uitkijken voor voetgangers!
wesp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: di 15 juli 2014, 12:33

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=cfwomiupkocrupel" onclick="window.open(this.href);return false;
Gerrie Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:37
Mijn mountainbike: handgemaakt

Is de Facebook groep van 046 weg ofzo? Ik kan hem niet meer vinden?
Gebruikersavatar
harmen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 2 november 2011, 21:55
Contacteer:

De groep is er nog wel, maar de leden zijn foetsie. https://www.facebook.com/groups/281635625188281/" onclick="window.open(this.href);return false;
rossi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 13 september 2004, 09:33
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Top. Bedankt. Ga ik binnenkort eens proberen. Zometeen de Windraakroute zelf. Al lang niet meer gereden, vandaar (verhuisd).
dennis046
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 10 mei 2017, 16:35

Beste Heren,

Wordt deze route nog gereden door leden van hier? Ikzelf rijd deze nu een aantal keren per week met een maat van me. Mochten er nog mensen mee willen rijden zijn deze altijd welkom.
SteveT
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 17 april 2017, 12:08

Ik ben deze route sinds vorige aan het rijden.
Ik heb echter het biken sinds kort weer opgepakt na een lange tijd.

Conditioneel ben ik heel zwak. Heb de route ook nog niet uitgereden.

Ik start in Sittard maar ben tot nu toe in Daniken weer richting huis gereden.

Als ik wat betere conditie heb wil ik zeker eens meerijden.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Rijd hem een paar keer per jaar. Is een leuk rondje met een beetje van alles wat. :-q
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Is de eerder genoemde GPSies route van Wesp veel leuker dan de vaste route?

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=cfwomiupkocrupel" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zit binnenkort een x op de camping daar in de buurt.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Zo aan de reacties te zien kan ik beter een camping ergens anders zoeken. ?? :~ :lol:
iceteabiker
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: do 28 januari 2010, 20:02
Mijn mountainbike: Trek fuel ex 7 ('14)

Bowiex schreef:Zo aan de reacties te zien kan ik beter een camping ergens anders zoeken. ?? :~ :lol:
het is geen verkeerde omgeving. de windraakroute en die GPS route van Wesp zijn geen verkeerde routes. Ik heb zelf lang gewoond in de buurt van sittard-geleen maar de echt leuke paadjes zitten buiten de route, al neemt de route van Wesp zo te zien al een aantal van de verborgen paadjes buiten de route mee.

Ik zou zeker als je daar bent een route rijden en beetje eromheen kijken voor ieder wel iets te vinden van steil en technisch tot heel basic. De bossen zijn niet echt heel groot in de omgeving dus verdwalen (helemaal met beetje richtingsgevoel en/of GPS) gebeurt niet zo snel. :D
just do it.

sorry voor spelfouten heb dyslectie
dennis046
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 10 mei 2017, 16:35

harmen schreef:De groep is er nog wel, maar de leden zijn foetsie. https://www.facebook.com/groups/281635625188281/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb al een verzoek gestuurd maar nog niet geaccepteerd :-?
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Ff vraagje... bij Watersley liggen de tracks die door de sporters van het Sports & Talents Park worden gebruikt. Mag je daar gebruik van maken ? ben gisteren ff met de gravelracer het terrein op gegaan en in dat kleine bos rond het voormalige klooster ligt veel interessants... staat echter wel een bordje verboden toegang, vandaar de vraag...terrein lijkt sowieso grotendeels verlaten, een enkele auto te zien...
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Francois schreef: za 12 augustus 2017, 10:42 Ff vraagje... bij Watersley liggen de tracks die door de sporters van het Sports & Talents Park worden gebruikt. Mag je daar gebruik van maken ? ben gisteren ff met de gravelracer het terrein op gegaan en in dat kleine bos rond het voormalige klooster ligt veel interessants... staat echter wel een bordje verboden toegang, vandaar de vraag...terrein lijkt sowieso grotendeels verlaten, een enkele auto te zien...
Watersley vormde dit jaar het decor van het NK Mountainbiken. Naar ik begrepen heb zal het parcours daarvan binnenkort deel uit gaan maken van de vaste route van Windraak. In hoeverre dat ook op gaat voor de “extra’s” van het parcours (o.a. een rockgarden) weet ik niet. In ieder geval zal het deze route een stuk aantrekkelijker maken. Ik ga er van uit dat dan gelijk de bewegwijzering wordt aangepakt....die laat nogal te wensen over.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Plaats reactie