Kunstheup en mountainbiken

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

De eerste weken gaat het herstel behoorlijk snel, iedere dag wel iets dat beter gaat als de dag ervoor.
Ik wist dat er een moment komt dat je vooruitgang langzamer gaat, geen probleem trouwens.
Ik kan nu gelukkig al heel veel, maar het bot, de spieren en de kapsels hebben nog wel maanden nodig om weer als vanouds te functioneren. Hoewel, vanouds, hardlopen en andere piekbelastingen van het bot zal ik niet meer doen, maar fietsen zeer zeker.
Ik zou bijv graag met de "Steel is Real" ride meegaan op 30 nov a.s., maar dat is nog wat hoog gegrepen, vrees ik.
Pas als ik weer soepel en sterk ben en dezelfde paden kan atb'n als een paar maanden geleden, is er eigenlijk weer wat te melden, tot dan, zoals gezegd, kleine stapjes en oppassen.
Dank tot zover voor jullie support :-q .
En wat is hier het praktisch nut van?
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Mooi dat het alweer zo goed gaat met je! :-q
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Korte update, de operatie is nu bijna 6 maanden geleden.
Afgelopen maand ben ik voor het laatst naar de orthopedisch chirurg, de bedrijfsarts en de revalidatie-arts geweest. Ik hoef er niet meer terug, alles is prima.
Atbn doe ik weer op bijna alle paden, alleen wel iets voorzichtiger. De Veluwezoom zal ik vanaf het voorjaar waarschijnlijk alleen met de fully doen om klappen op het gewricht te voorkomen.
Vorige week met ijzel voor de deur onderuit gegleden met de atb, gelukkig niet op mijn kunstheup. Was wel weer even een eye-opener, oppassen.
Bij het lopen is het al niet eens meer te zien dat ik een kunstheup heb.
Ik hoop dat anderen die tegen een kunstheup opzien iets hebben aan deze info. Artrose is niet perse het einde van je mountainbikeplezier :-q .
En wat is hier het praktisch nut van?
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Hey, lang niet gezien! Fijn dat het zo goed met je gaat!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Kijk dat is goed nieuws... Ik heb zelf ondertussen foto's laten maken. Was er toch een beetje huiverig voor, maar mede door meerdere ervaringen had ik zoiets van dan moet het maar... Gelukkig bij mij nog niet nodig :D Echter de klachten komen dus door iets anders en dat is nog niet opgelost :((

In ieder geval prettig om te horen dat het bij jou nu lekker loopt (leuke woordspeling). :-q
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

mud mate schreef:... Gelukkig bij mij nog niet nodig :D Echter de klachten komen dus door iets anders en dat is nog niet opgelost :((....
Ai, wat zijn de klachten dan? En geen idee wat het is?
En wat is hier het praktisch nut van?
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Tja op de foto's is geen andere slijtage te zien, dan hetgeen normaal is voor mijn leeftijd. Dus dat klinkt goed. ik wijd de klachten voornamelijk aan mijn werkplekken, en daarmee ben ik in conclaaf met mijn werkgever.
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Update:
Vorig jaar 20 augustus 2014 geopereerd.
Vorige week 20 augustus 2015 naar Winterberg voor een lang weekend met bikemaat Rijkovich.
4 Dagen heerlijk gefietst, geen Bikepark, dat vonden we iets te heftig, maar wel het Trailpark en een paar routes rondom Winterberg.
De heup is weer volledig inzetbaar, dus de 2500 hoogtemeters die we in die 4 dagen hebben gemaakt waren wat dat betreft geen probleem.
Wel ben ik in het Trailpark op een rode route mijzelf tegen gekomen voor betreft wat ik durf en verstandig vindt.
Verder topdagen gehad met een prima verblijf in de Gasterei in Altastenberg op 3 km van Winterberg.
Prima prijskwaliteit verhouding. 167 Euro pp voor 3 overnachtingen met ontbijt en diner, kan je niets van zeggen.
En wat is hier het praktisch nut van?
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Kijk dat is goed om te horen. Tja ik kan mij voorstellen dat je soms meer wilt, maar goed dat je naar je verstand luisterd :-q
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Fijn dat het goed gaat. Ongelofelijk trouwens dat het al weer een jaar geleden is.
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Time flies when your having fun :-q .
Inmiddels ook de defensie conditieproef gedaan, dus ook voor de baas ben ik weer okay.
En wat is hier het praktisch nut van?
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Paul Rush schreef:Time flies when your having fun :-q .
Inmiddels ook de defensie conditieproef gedaan, dus ook voor de baas ben ik weer okay.
Zwaantje in de ringen en de bokkesprong gedaan? (Geintje :-q ).

Goed van je. Weer helegaar hersteld.! :bier:
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

bert l. schreef:...Zwaantje in de ringen .... (Geintje :-q ).....
Ik vrees dat dat mij niet gaat lukken :roll: .
En wat is hier het praktisch nut van?
Randy13
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 maart 2013, 18:23
Mijn mountainbike: Trek Procaliber SL 9.8
Contacteer:

Goed om te horen dat het goed gaat.
Ik heb heel wat meer problemen gehad voordat ik weer fatsoenlijk op de fiets zat.
Gelukkig kan ik weer fijn biken merk wel dat ik een beetje voorzichtiger ben geworden.
Trek Procaliber SL 9.8
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Randy13 schreef:Goed om te horen dat het goed gaat.
Ik heb heel wat meer problemen gehad voordat ik weer fatsoenlijk op de fiets zat.
Gelukkig kan ik weer fijn biken merk wel dat ik een beetje voorzichtiger ben geworden.
Voor jou is het nu ook een jaar geleden, toch? Ik las nog even terug dat je been 3 cm verschilt en de spieren daarom moesten rekken.
Is dat nu okay? Pijn weg?
Kan je nu alles weer op de fiets, wat je eerder ook deed?

Voorzichtiger geworden komt mij wel bekend voor. Er is toch iets van angst om met de nieuwe heup op een boomwortel te vallen of zo. Ik moet er niet aan denken.
En wat is hier het praktisch nut van?
Plaats reactie