Houffa Marathon

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

Berichtje op FB van de organisatie: "Hello folks, thank you for your participation yesterday, we hope you've had a great race. We are correcting the results with the intermediate timing. they will be soon published"

wat bedoelen ze met de correctie? Lagen er tussendoor ook matten om de doorkomst te registreren ofzo?
Cyclo-robin
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: za 22 november 2014, 21:52

galois schreef:Het was zeker een mooie tocht! En prachtig weer, het parcours lag er prima bij!

Wij hebben ook de 70 gereden en ik blijf mij verbazen over de hoogtemeters. Even onder elkaar:

- Organisatie zegt 2155 hm.
- Mijn Garmin Forerunner 620 (zonder barometrische hoogtemeter): 2107 hm
- Strava na uploaden van Garmin data: 1492 hm
- Strava app op iPhone: 1750 hm
- Mijn VDO fietscomputer (met barometrische hoogtemeter): 1700 hm
- De fietscomputer van een vriend, ook met barometrische hoogtemeter: 1685 hm

Nu is het wel zo dat bij de start we een strakblauwe hemel hadden en bij aankomst was het weer al behoorlijk omgeslagen om een paar uur later alleen maar te regenen. Deze omslag zal denk ik wel invloed hebben om de metingen van de barometrische hoogtemeter.

Nu weet ik dat Strava op de iPhone (dus zonder barometrische hoogtemeter) gebruikt maakt van een database met bekende hoogtes (klik voor meer info), maar hoe nauwkeurig deze is, geen idee...

De Garmin Forerunner zal ook wel zo'n systeem gebruiken denk ik. En de barometrische hoogtemeters die zijn in deze minder betrouwbaar vanwege het omslaan van het weer?
ik had op de 100 KM ook maar iets van 2200 HM? zou volgens mij rond de 2750hm moeten liggen op deze afstand. zo vond ik ook dat na halverwege er niet veel geklommen moest worden ten opzichte van het eerste deel waar echt wel steilere klimmen zaten.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Ik had 1700Hm op de 70k met een Garmin edge 705.

Ben wel beniewd naar de uitslag, die foto's op facebook kan ik net niet goed lezen :-{
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

Gister voor t eerst ooit eens een halve ipv hele gereden en is wel goed bevallen. Toen ik na n tijdje rijden t stof van de Garmin veegde stond er 40 km op dus al over de helft, een fijn gevoel. Wellicht voor herhaling vatbaar tenminste niet zo uitgewoond na de rit. Ik snap wel wat de halve rijders bedoelen met trage voorgangers langere afstand die m als tour rijden. Verschil in afdalingen en klimmetjes wordt je toch wat opgehouden, maar vond t niet erg deze telt tot niet voor klassement cup. Warmte houd ik niet van maar het parcours houd ik des te meer van, ook al is het veelal vaste routes en geen borst op t zadel afdalingen. Volgens die fb lijst 24e dus wel ok, zou ik bij hele nooit halen. Garmin gaf aan 1700, bij de collega's van lang iets van 2700 hm zag ik.
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

Hebben jullie trouwens wel een warme pasta maaltijd ( uit blik) gehad? Die van ons was koud.
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Ik heb je wel gemist NelizRijn! Fiets je de laatste van de SforzCup nog dan?

Voor diegene die hem gemist hebben, hier de link voor een video, kort verslag, de route en gpx file: http://ridemymtb.com/houffamarathon-2015-120-km/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Mijn Garmin Edge 1000 gaf 1711 hm aan, maar we hadden extra hoogtemeters gemaakt omdat we op een bepaald punt even de bepijling misten en een afdaling rechts hadden gepakt i.p.v. een klim iets verderop links (waardoor we dus alsnog weer omhoog moesten klimmen :-{ )
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

dadionysos schreef:Ik heb je wel gemist NelizRijn! Fiets je de laatste van de SforzCup nog dan?

Voor diegene die hem gemist hebben, hier de link voor een video, kort verslag, de route en gpx file: http://ridemymtb.com/houffamarathon-2015-120-km/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nee dan ben ik net 2 dagen ervoor op vakantie dus mis die ook, Wok gaat m wel rijden. Ik kon jouw plekkie toch niet meer overpikken ook gezien jouw hoogtestages in Italie, luxemburg etc. Ik ben (wegens familieomstandigheden) niet verder gekomen dan amerongen dit jaar en paar marathons dan.
Ik pak weekend daarvoor misschien nog Plettenberg mee als t droog is en wellicht Langenberg begin oktober en dan zit het erop dit jaar.
NelizRijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 799
Lid geworden op: di 3 april 2012, 00:42
Mijn mountainbike: Oiz,Spark&Flash

dadionysos schreef:Iemand enig idee of de uitslag al ergens online staat?
Thuiswerkdagje vandaag dus ook tijd voor randzaken

Uitslagen staan online
http://www.houffamarathon.com/info/results2015" onclick="window.open(this.href);return false;

ik was 23 ipv 24 zag ik bij halve
jij 47e Anne zag ik, maar waarschijnlijk 1e in jouw categorie "dames" ik zou toch overwegen jouw voornaam te veranderen. Teamgenootje Pieter de Graaf zelfs 32e ruim onder de 6 u :-q
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

t-8one schreef:Hebben jullie trouwens wel een warme pasta maaltijd ( uit blik) gehad? Die van ons was koud.
Hij was warm, werd alleen opgeschept met een sigaret in de hand :-{
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Ja, gaat wel vaker fout ja. Gruwelijk irritant. Schrijf me steeds gewoon als man in :'(.

Maar wel tevreden met de uitslag :-)
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
LexdeV
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 3 januari 2010, 14:06

Lek en een redelijk forse offday maakt het een resultaat om snel te vergeten. In ieder geval genoten van een mooie, goed georganiseerde marathon met een aantal gave trails. Zie wel rijders in de uitslag bij de 120 km staan die er onderweg voor gekozen hebben de 100 km te doen. De uitslag is dus niet 100% betrouwbaar.
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1114
Lid geworden op: wo 24 oktober 2012, 13:32
Mijn mountainbike: Berria mako sport

Klopt geen bal van de uitslag
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

mike180 schreef:Klopt geen bal van de uitslag
Goed onderbouwd verhaal, ook.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Clas/Cat klopt ook niet helemaal in de lijst.
Plaats reactie