Apex Torq 29, update p2

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Thunder Bart
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 16 augustus 2015, 14:49

Hallo, na al een hele poos mee te lezen op de forum heb ik besloten om ook maar eens een account aan te maken. Ik ben Bart, 16 jaar jong (met nog een heel bikersleven voor zich :D ) ik zit op het vwo en ik woon in de omgeving van Hoogeveen, Drenthe. Ik ben inmiddels een jaartje of 5 op de mountainbike te vinden, eerst voornamelijk over de weg maar de afgelopen 3 jaar ook door het bos. En dat laatste beviel dusdanig goed dat ik ook maar direct lid ben geworden van MTB vereniging Zuidwolde. In die drie jaar ben ik steeds fanatieker geworden met het fietsen. Toen een kleine 2 jaar geleden er een wedstrijd team kwam binnen de vereniging, het MTB racing team Zuidwolde, ben ik daar ook lid van geworden. Ik rij dit seizoen als 1e jaars junior, en hoewel ik zeker geen supertalent ben :oops: , beleef ik erg veel plezier aan het mountainbiken en het trainen binnen ons groepje. Nu jullie wat over mij weten is het tijd om mijn mountainbike voor te stellen. Ik heb er al meerdere gehad in die 5 jaar, maar dit is veruit de fijnste fiets die ik gehad heb en hij houd het dan ook al een aardig tijdje vol. Anderhalf jaar geleden heb ik mijn Apex Torq 29 overgenomen van een andere wedstrijdrijder en ondertussen is bijna niets meer hetzelfde :winkie:

Dit is hoe als ik de fiets gekocht heb (alleen de slx crank was een deore):

Afbeelding

En inmiddels staat de fiets er zo bij:

Afbeelding

Edit Maart 2016: nu staat hij er zo bij,

Afbeelding
Afbeelding

En natuurlijk een speclist:
Frame: Apex Torq 29, maat M
Voorvork: Rockshox xc32--> Rockshox sid xx worldcup 2014
wielen: Supra velgen om xt naven--> Dt swiss XR1450 spline
pedalen: shimano xt
crank: shimano deore--> shimano slx--> Rotor Rex 1.1
kettingbladen: shimano deore 44/32/22--> rotor q-rings 42/33/23--> Rotor Qx1 34 of 32
ketting: shimano slx--> kmc x10sl Ti-Gold/Black
cassette: shimano deore 11-34--> sram pg1070 11-36
shifters: shimano slx 2/3x10--> Shimano xtr SL-M9000 1x11
a. derailleur: shimano xt--> Shimano xt RD-M8000-GS 11 speed
v. derailleur: shimano slx--> Geen
remmen: shimano deore--> sram guide rs
remschijven: shimano deore 180/160--> shimano xt 180/160
banden: supra's--> vanalles (schwalbe tb/rara, vredestrein spotted cat) favoriete combi: 2.25 rara/2.00 spotted cat
zadelpen: 3t doric team 400mm--> shannon hardcore 500mm
zadel: selle italia slr carbon
balhoofd: fsa
stuurpen: supra 110mm, 6°--> Thomson x4 80mm, 0°
stuur: supra 580mm :o :o --> Thomson trail carbon van 750mm ingekort op 710mm
handvaten: noname--> esi's racers edge zwart

(zwart is huidig, rood is vervangen)

En hier nog enkele foto's van de fiets in de huidige staat:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook zal ik af en toe nog wat (actie)foto's van mij en mijn fiets posten.

Gr. Bart :bier:
Laatst gewijzigd door Thunder Bart op vr 4 maart 2016, 19:19, 6 keer totaal gewijzigd.
Starling MurMur - Kona Honzo ST - Planet-X Tempest - Rose the Bruce

Rider and Photographer for mtboffcamber | www.mtboffcamber.nl
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Ha Bart, mooie bike!

Ik ben pas op mijn 28e begonnen met mtben dus je bent er idd lkkr op tijd bij!
Heb je veel baat gehad van je fietsclub wat betreft tips in training en technisch onderhoud van je fiets?
Gebruikersavatar
mountainbiker93
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 16:09
Mijn mountainbike: Tallboy V5 CC en Triban RC520 gravelbike
Contacteer:

Zoals ik ook al eens in het echt tegen je heb gezegd: geweldige opbouw, kleuren zijn nu perfect in ballans!

En je bent ruim sneller dan je mede trainer dus je hebt niks te klagen haha
Guess who is back in blue? Tallboy V5
https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=158014
Thunder Bart
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 16 augustus 2015, 14:49

Bedankt voor de complimenten!

@Maaarek: Lid worden van de vereniging is voor mij de gouden zet geweest. Het is veel leuker om samen te fietsen en daarnaast bied de vereniging mogelijkheden om wedstrijden e.d. te rijden. Als ik niet op de club had gezeten was ik nu niet bij bijna alle landelijke wedstrijden te vinden en had ik misschien niet eens meer gefietst. Al met al heb ik er dus heel veel aan gehad. Daarnaast heb ik aan het begin van dit seizoen ook nog een trainerscursus gevolgd en ben ik daar een maand of twee geleden voor geslaagd. Nu geef ik dus samen met o.a. mountainbiker93 training aan de jeugd.

Gr.
Starling MurMur - Kona Honzo ST - Planet-X Tempest - Rose the Bruce

Rider and Photographer for mtboffcamber | www.mtboffcamber.nl
Thunder Bart
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 16 augustus 2015, 14:49

Ook maar even een selectie van de vele actiefoto's plaatsen, enjoy 8)

De eerste wedstrijd op deze fiets, de paasbike in Nieuwkuijk 2014:
Afbeelding

Tijdens mijn 'thuiswedstrijd' in Assen 2014:
Afbeelding

En het Nk in Noorbeek 2014:
Afbeelding

En tijdens de wedstrijd in Apeldoorn 2014, dit was de boomstamafdaling op het middenterrein:
Afbeelding

Afgelopen winter tijdens de wintercross in Norg:
Afbeelding

En dit was de drop in het parcours van Oldenzaal 2015:
Afbeelding

Daarna volgde wederom mijn 'thuiswedstrijd' in Assen:
Afbeelding

En toen kreeg ik een knieblessure :( :( , gelukkig inmiddels hersteld en ik heb mezelf maar direct weer voor de leeuwen gegooid door weer te beginnen tijdens de veldslag om Norg 2015:
Afbeelding

Er zullen nog wel vaker wat actiefoto's geplaatst worden, met hopelijk net zulke mooie gespannen gezichten als een paar van deze foto's :winkie:
Starling MurMur - Kona Honzo ST - Planet-X Tempest - Rose the Bruce

Rider and Photographer for mtboffcamber | www.mtboffcamber.nl
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Ik zie dat je gewisseld hebt met de manier van chainstay bescherming.
Je huidige ziet er veel netter uit dan dat wikkelen.
Ik had hem zo ook op mijn Scott, ziet er best wel netjes uit.
Ik snap alleen niet de schwalbe sticker als je er vredestein banden om hebt liggen.
Thunder Bart
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 16 augustus 2015, 14:49

Ik heb inderdaad gewisseld, dit ziet er iets strakker uit maar ik heb het vooral gedaan omdat dit een stuk lichter is. In plaats van een halve binnenband gebruik ik nu nog maar iets van 20 cm, en dat is toch een mooie gratis upgrade. En die Schwalbe sticker zit er op omdat ik sponsorverplichtingen heb, ik rijd ook wel eens met de combi rara/ tb maar schwalbe banden gaan nogal lastig tubeless op dt-swiss velgen. De dt's lijken een fractie kleiner te zijn dan de meeste dus als je ze dan met de compressor wilt opblazen gaat alle lucht erlangs, terwijl de vredesteins er met de vloerpomp op willen. Ik denk dat ik nog een keer een extra laag velgtape erin ga plakken, dat schijnt te helpen.
Starling MurMur - Kona Honzo ST - Planet-X Tempest - Rose the Bruce

Rider and Photographer for mtboffcamber | www.mtboffcamber.nl
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Kijk aan steeds meer mensen uit de omgeving hier..
Voor een paar weken terug jullie op dinsdagavond op de bult bij schoonhoven tegengekomen. Ik stond daar stil samen met luc151 van hier. En even later nog een keer.
Thunder Bart
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 16 augustus 2015, 14:49

Dat kan inderdaad, ik liet mn team ff kennis maken met schoonhoven. Normaal trainen we er nooit met het team maar ik kom er wel af en toe in mn eentje omdat het mooi dicht bij mijn huis ligt, is dus wat minder ver fietsen dan Zuidwolde e.d. Enige nadeel vind ik de brandnetels en de bramenstruiken daar......
misschien komen we elkaar nog wel eens vaker tegen

Gr.
Starling MurMur - Kona Honzo ST - Planet-X Tempest - Rose the Bruce

Rider and Photographer for mtboffcamber | www.mtboffcamber.nl
Thunder Bart
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 16 augustus 2015, 14:49

Even een kleine update. Afgelopen weekend waren we met de vereniging weer aanwezig op het bikefestival in Assen. Met het wedstrijdteam reden we met twee 6-uurs sport teams mee. vanwege een last minute geblesseerde nog een paar wijzigingen moeten maken in de teamsamenstelling maar uiteindelijk konden allebei de teams van start gaan in 'Le Mans' stijl. het was eerst niet de bedoeling dat ik de start zou rijden ( was vorig jaar ook al gestart) maar door de teams wijzigingen mocht ik mijn fiets ook dit jaar weer gaan ingraven op het strand :D Was weer een top evenement met een loodzwaar parcours ditmaal, dat ging vorig jaar toch iets makkelijker.

Afbeelding

en er dook ook nog een filmpje op Youtube op waarin ik bijna de hele tijd te zien ben. Bij de start schiet ik al even door beeld en vanaf 4:35.

filmpje
Starling MurMur - Kona Honzo ST - Planet-X Tempest - Rose the Bruce

Rider and Photographer for mtboffcamber | www.mtboffcamber.nl
B@rry
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 11:13
Mijn mountainbike: Scott Genius 930 (2013)
Contacteer:

Keurige fiets man! Daar kun je je wedstrijden echt wel op afwerken. Enige kleine opmerking...meestal loopt de leiding van de voorrem aan de binnenkant van de voorvork. Ook mooi dat je zo je draai gevonden hebt bij de club. Succes!
Be nice :-q
Thunder Bart
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 16 augustus 2015, 14:49

Bedankt! Dat van die leiding moet ik inderdaad nog een keer veranderen, maar ik vergeet het altijd :oops: Sowieso vind ik dat de kabelgeleider niet echt onder een ideale hoek is geplaatst door rock shox.
Starling MurMur - Kona Honzo ST - Planet-X Tempest - Rose the Bruce

Rider and Photographer for mtboffcamber | www.mtboffcamber.nl
Gebruikersavatar
mountainbiker93
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 16:09
Mijn mountainbike: Tallboy V5 CC en Triban RC520 gravelbike
Contacteer:

oei oei beginnersfoutje van die kabel.. makkelijkste is gewoon de remhendel loghalen en die door de vork heen halen, makkelijker dan alles opnieuw uitlijnen. Blijft een mooi fietsje bart! en dit jaar heb je me gelukkig niet ingehaald
Guess who is back in blue? Tallboy V5
https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=158014
Thunder Bart
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 16 augustus 2015, 14:49

De klauw loshalen is makkelijker denk ik, anders moet ik ook nog de handvatten eraf halen. Ik zal het voor zaterdag wel ff doen, anders moet ik het de hele middag aanhoren :-{ Tsja, en na vorig jaar heb jij je beurten natuurlijk wel uitgezocht wanneer ik niet in de baan was :kiss:
Starling MurMur - Kona Honzo ST - Planet-X Tempest - Rose the Bruce

Rider and Photographer for mtboffcamber | www.mtboffcamber.nl
Gebruikersavatar
mountainbiker93
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 16:09
Mijn mountainbike: Tallboy V5 CC en Triban RC520 gravelbike
Contacteer:

Dacht dat de nieuwe shimano's wel zo'n open klem systeem hadden? Maar nee dus? Dan is kauw idd makkelijker. En zou het idd heel snel doen voor je commentaar krijgt
Plaats reactie