Canyon Grand Canyon CF SLX - Nieuwe wielset Duke P6

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
v_schultinge

Na 3 jaar op een X-trail te hebben gereden was het dan tijd om mijn tweewieler te upgraden. Sinds ik steeds fanatiek wedstrijden ben gaan fietsen, wilde ik ook echt een topfiets hebben. Deze heb ik met mijn nieuwe Canyon volgens mij wel gevonden :-D .

Het zijn niet de beste foto's, maar het regende vanochtend als een gek buiten dus ik heb even snel onder het afdakje wat foto's gemaakt. De 'finetuning' van zitpositie, banden tubeless maken etc. ga ik morgen doen.

Afbeelding

SPECS:
Frame: Canyon Grand Canyon CF SLX 29
Voorvork: RockShox RS-1
Balhoofdstel: Cane Creek 40
Achter derailleur: SRAM XX1
Shifter: SRAM XX1
Remmen: SRAM XX
Cassette: SRAM XX1
Wielset: DT Swiss XR 1491 SPLINE SL
Banden: Continental X-King RaceSport, 2,2
Crankstel: SRAM XX1 – 30T Kettingblad
Pedalen: Ritchey WCS Paradigm
Ketting: SRAM XX1
Trapas: SRAM GXP Pressfit
Stuurpen: Canyon V14
Stuur: Canyon H20 Flat CF
Handvatten: Ergon GA-1 Evo Ritchey WCS Foam
Zadel: Ergon SM30 Pro Carbon
Zadelpen: Canyon S25 VCLS 2.0 CF
Framemaat: XL
Laatst gewijzigd door v_schultinge op do 13 juli 2017, 10:00, 11 keer totaal gewijzigd.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik vind het model erg mooi, érg mooi, en die vork is natuurlijk heel gaaf! Maar -en dit is echt puur een persoonlijke mening die niets af zal doen aan de prestaties- ik ben een beetje uitgekeken op het zwart-wit-schema. Een beetje Cube a la 2009, in mijn optiek. En tóen vond ik dat wel gaaf, nu hou ik meer van de flitsende kleuren, die zouden ook het voorkomen van déze fiets versterken.

Maar nogmaals: dat zal de prestaties niet in de weg staan en ik hoop dat je er veel plezier op beleeft, in de komende wedstrijden!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Dino
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 738
Lid geworden op: ma 16 oktober 2006, 12:18
Mijn mountainbike: Intense sniper T nieuw project

Mooi fiets en heel veel plezier ermee... en overwinningen :-)
We Are Basta
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

En met recht een topfiets. :-q
v_schultinge

Dino schreef:Mooi fiets en heel veel plezier ermee... en overwinningen :-)
Dank!

Winnen gaat niet gebeuren, aangezien bij veel marathons hier in de buurt de halve wereldtop opduikt :-D en die rijden ook hier in de Alpen gewoon met een 34T of 36T kettingblad :~ . Maar onderling binnen de vereniging is er leuke competitie en in de Vorarlberger Hillclimbcup sta ik momenteel 6e bij de Masters 1 (is de leeftijdsklasse 30 t/m 40 jaar oud) waar ik ook best blij mee ben.

Het is en blijft wel gewoon hobby natuurlijk :D
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Heel erg mooie bike :-q :-q
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Topfiets! Gefeliciteerd, die kun je met een gerust hart uitlaten.

Enne, wel even die plastic schijf achter je cassette dumpen :wink:
Gebruikersavatar
Yvan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 31 mei 2009, 12:59

Top fietsje! Veel plezier ermee! Hoe lang ben je, die zadelpen steekt best een eind uit...
De Topeak-ergon teamkleren doen de fiets wel wat meer spreken, maar dat is persoonlijk.
B1k3rz
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 9 juni 2015, 12:04
Mijn mountainbike: Cube LTD Race blackline 2015 29-er 23" Shimano spd M520

Strakke Bike! Mooi zwart is niet lelijk :wink: Ik vind de zwart-wit combo wel wat hebben (heb ik zelf namelijk ook :winkie: ). En het is ook nog eens tijdloos. Veel plezier met die top Bike!
Eat my dust
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Schitterende fiets....
v_schultinge

Michel__ schreef:Topfiets! Gefeliciteerd, die kun je met een gerust hart uitlaten.

Enne, wel even die plastic schijf achter je cassette dumpen :wink:
Zoals gezegd; finetuning etc. moet nog gebeuren. Ik heb de fiets vandaag alleen maar even in elkaar gezet. :-q
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

B1k3rz schreef:Strakke Bike! Mooi zwart is niet lelijk :wink: Ik vind de zwart-wit combo wel wat hebben (heb ik zelf namelijk ook :winkie: ). En het is ook nog eens tijdloos. Veel plezier met die top Bike!
Sprak de eigenaar van een Cube. I rest my case :tong :winkie: :bier: :-q !
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
v_schultinge

Yvan schreef:Top fietsje! Veel plezier ermee! Hoe lang ben je, die zadelpen steekt best een eind uit...
De Topeak-ergon teamkleren doen de fiets wel wat meer spreken, maar dat is persoonlijk.

Ik ben 1.93m, maar dit wordt ook niet de afstelling hoor. Ik had gewoon voor de vorm alles even gemonteerd en vandaag ga ik mijn zit proberen te vinden op de fiets. Ik duw dan de zadelpen liever iets verder het frame in, dan ik het er uit moet trekken i.v.m. krassen.

Ik heb eerst vanochtend even die lelijke plastic pizzaschijf achter mijn cassette verwijderd (blijkt toch dat een cassettezweep met 10speed kettingdikte lastig functioneert op deze cassette :D ) en mijn ketting een schakeltje ingekort omdat ik een 30T kettingblad i.p.v. de standaard 32T kettingblad heb gemonteerd.

Natuurlijk had ik weer niet genoeg Notubes melk in huis om mijn banden tubeless te maken dus dat wordt een klusje voor volgende week of ik moet die Alpen Buttermilch proberen, is ook best dik spul :lol:
B1k3rz
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 9 juni 2015, 12:04
Mijn mountainbike: Cube LTD Race blackline 2015 29-er 23" Shimano spd M520

Kapitein Iglo schreef:
B1k3rz schreef:Strakke Bike! Mooi zwart is niet lelijk :wink: Ik vind de zwart-wit combo wel wat hebben (heb ik zelf namelijk ook :winkie: ). En het is ook nog eens tijdloos. Veel plezier met die top Bike!
Sprak de eigenaar van een Cube. I rest my case :tong :winkie: :bier: :-q !
Eat your fishstick, you turn into a right diva when you're hungry :tong
Eat my dust
Randy13
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 maart 2013, 18:23
Mijn mountainbike: Trek Procaliber SL 9.8
Contacteer:

Leuk speeltje ;) have fun :))
Trek Procaliber SL 9.8
Plaats reactie