Houffalize - rate a route

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Jeroencools
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 8 september 2014, 16:55

Hoi iedereen,

Veel topics over Houffalize maar toch heb ik niet de juiste actuele info kunnen vinden, dus hopelijk kunnen jullie me helpen.

Ik ga dit weekend met maten naar Houffa om te biken. We zijn hier nog nooit geweest en houden wel van een uitdaging. In welke volgorde van tof naar minder tof zouden jullie de vaste routes raten? Met andere woorden, welke van de vaste (uitgepijlde) routes zijn vandaag de dag aanraders en welke wat minder.

We hebben tijd voor 2-3 routes dus hopelijk kunnen jullie ons en natuurlijk ook anderen helpen kiezen?

Alvast super bedankt!!
Jeroen
dust2222
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 30 juni 2015, 13:34

Zwart dan groen 6 en als afsluiter blauw 5 en je hebt een leuke dag!
Jeroencools
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 8 september 2014, 16:55

Thnx man, super!

Heel vreemd hoe weinig goeie info er te vinden is op het internet. Bikespot.nl geeft andere routes dan mtbroutes.be en over de zwarte route valt helemaal niets te vinden.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Geen van de vaste routes, zijn namelijk veel mooiere paden te vinden daar.
probeer ergen een gps track te vinden.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jelle73
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 476
Lid geworden op: wo 1 januari 2014, 11:56
Mijn mountainbike: is smerig...

Als je toevallig verblijft in de school van Bonnereu (of herberg Les Etables), dan moet je de eigenaar (Rob) vragen naar zijn .GPX route (=ik meen een provinciale route 4? ofzo) naar LaRoche vice-versa.! iets van 65 km helemaal geweldig is die.
waarschijnlijk ook te vinden op http://www.mtbroutes.be/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
beter scheef erin dan recht ernaast
Jeroencools
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 8 september 2014, 16:55

Bedankt voor jullie antwoorden mannen, maar ik ben voor dit weekend echt op zoek naar de juiste keuze in de VASTE ROUTES. Ik heb helaas geen gps en ken Houffalize niet. Dus welke routes moet ik kiezen als ik maar 1 dag daar kan biken?

Thnx! :D
Gebruikersavatar
Jelle73
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 476
Lid geworden op: wo 1 januari 2014, 11:56
Mijn mountainbike: is smerig...

Dan 6 sowieso....!
Ik zou de kortere altijd open houden, als jd dan weer in houff bent,kan je ter plekke altijd nog beslissen om er 1tje bij te pakken. :wink:
beter scheef erin dan recht ernaast
mbij
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 28 april 2013, 17:03
Mijn mountainbike: CUBE ltd

Route 6 altijd doen die is het mooist
we hadden toen nog wat tijd dus hebben deze nog een halve ronde erbij gepakt
we waren nml bang dat elke andere korte route daar tegen zou vallen in vergelijking met route 6
Jeroencools
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 8 september 2014, 16:55

Kijk daar heb ik wat aan. Super!

Kan iemand me mss nog iets vertellen over de zwarte route? Ik lees hier en daar dat dit de WC12 route zou zijn, maar ook hierover is weinig tot geen info te vinden.
Frans1976
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: di 21 oktober 2014, 22:39
Mijn mountainbike: Focus Raven 29r Ltd.

Route 6 is top, heeft ook een stukje ban de zwarte route. Route 3 is ook wel aardig
Gebruikersavatar
udo van dongen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: zo 13 juli 2014, 14:02
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Comp 2, YT Decoy Shred
Contacteer:

Mijn ervaring daar is dat de vaste routes van Houffa en La Roch technisch niet zo spannend zijn. Op de zwarte na dan: da's een wedstrijdparcours waar ik alleen op gewandeld heb. De groene nummer 6 is ook wel OK.
Maar vanuit Nadrin (tussen Houffa en La Roche) zijn ook nog een 5-tal routes uitgepijld: Ourthe Superieure No 1 t/m 5. Deze zijn te herkennen aan de rode bordjes met een cijfertje erbij. Deze routes zijn voor zover ik ze ken wat gevarieerder. Met name No.5 kun je jezelf aardig op stukrijden (42 km met ruim 120 hm) en je kunt hem vanuit Houffa oppikken vanaf Moulin de Rensiwez (langs Ourthe tussen Houffa en La Roche) Is alleen vrij weinig over te vinden...

succes en veel plezier
Een gek alleen is zo gek nog niet
Gebruikersavatar
Jelle73
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 476
Lid geworden op: wo 1 januari 2014, 11:56
Mijn mountainbike: is smerig...

udo van dongen schreef:Met name No.5 kun je jezelf aardig op stukrijden (42 km met ruim 120 hm)
Nulletje erbij... :o denk ik..(1200hm)
beter scheef erin dan recht ernaast
Gebruikersavatar
udo van dongen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: zo 13 juli 2014, 14:02
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Comp 2, YT Decoy Shred
Contacteer:

Jelle73 schreef:
udo van dongen schreef:Met name No.5 kun je jezelf aardig op stukrijden (42 km met ruim 120 hm)
Nulletje erbij... :o denk ik..(1200hm)
ja klopt... slordig
Een gek alleen is zo gek nog niet
tukker1977
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 1 april 2012, 20:16
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

Iemand hier onlangs nog geweest, hoe ligt alles erbij op dit moment? Ik ga volgend weekend voor een week naar Gossaimont en ben van plan om meerdere keren naar Houffalize met de auto te gaan om te bikken en de vaste routes te rijden tenzij ik nog paar mooie gps routes in de omgeving ga vinden.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

volgend weekend kan het wel eens druk zijn in Houffalize. Happy Bike Days zijn dan
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Plaats reactie