Soma fabrications Wolverine gravelracer, nieuwe wielen P5

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

mats22 schreef:Sorry Jan even zeuren maar waarom gaan Niner past namelijk beter bij je andere bikes in de garage !
Daar heb je eigenlijk wel een beetje gelijk in. Toen ik in 2010 mijn Niners kocht, waren ze in NL vrijwel niet te verkrijgen, en al helemaal geen fully's. 29ers waren toen uberhaupt nauwelijks te vinden. Zo had Cannondale nog geen plannen om een 29er in het assortiment op te nemen.....en Niner had zelf nog geen carbon in zijn assortiment.......waar zijn de tijden gebleven :o .

De Niners zijn wel de 2 fietsen welke het langst in mijn assortiment zitten (op een Shauff Hurricane na, die 15 jaar onder een doek gestaan heeft :D ), dus dat zegt iets over hoe ze bevallen :-q .

Natuurlijk is de RLT9 steel even de revue gepasseerd, echter een prijs van 1.500 USD is mij te gortig (dat is normaal gesproken gewoon 1.500 euro's, ongeacht de wisselkoers). Daarnaast vind ik de kleuren niet spectaculair en ben ik geen fan van press fit lagers.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

mooi fietsje Jan! Kleur mag er ook wezen :-)
Komen er nog wat fenders/spatborden op (wel handig voor je woon-werk acties wanneer het weer wat minder is).
Misschien een keertje een graveltochtje afspreken later dit jaar?
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

dale c schreef:mooi fietsje Jan! Kleur mag er ook wezen :-)
Komen er nog wat fenders/spatborden op (wel handig voor je woon-werk acties wanneer het weer wat minder is).
Misschien een keertje een graveltochtje afspreken later dit jaar?
Thanks, er komen in de winter denk ik wel spatbordjes op. Ik ga in principe niet door de stromende regen naar m'n werk, maar er kan wel eens een buitje vallen in de winter.

22 augustus is er een gravel ride met start/finish in Boxmeer, misschien ga ik daar wel heen.
http://www.dirty-pages.nl/forum/viewtopic.php?p=668737" onclick="window.open(this.href);return false;

Anders organiseren we wel wat bij ons in de regio, er zijn er nu best wat op het forum aanwezig.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Fraaie rig!

Op een of andere manier vind ik dat kroontje van de voorvork erg iel ogen....

Maar dat zal wel meevallen.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

baron062 schreef:Op een of andere manier vind ik dat kroontje van de voorvork erg iel ogen....Maar dat zal wel meevallen.
Dat heet subtiel :winkie: Wel erg mooi klassiek, ik zal eens een fotootje maken van de vork met die van m'n Gazelle Champion Mondial uit 1982. Heel mooi laswerk bij Soma, zoals je ook bij de Colnago's zag uit eind jaren '70 / begin jaren '80.

Alle lassen zijn erg mooi gemaakt.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Dat kroontje was subtiel toen de dikste framebuis (onderbuis) Ø28.6mm was. Nu is het gewoon iel!! :kiss:
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Nog een paar detailpics zoals beloofd:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

:-q
Gebruikersavatar
Retep87
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1168
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred

Schitterend! Leuk merk ook.
Al mee naar 't werk gescheurd?
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Retep87 schreef:Schitterend! Leuk merk ook.
Thanks!, inderdaad een lekker eigenwijs merk met een eigen visie. Na het afvallen van de Cotic ivm leverbaarheid, met Erveha naar alternatieven gezocht. In een ver verleden heb ik naar een Soma Juice gekeken, dus latent nog onder de aandacht. Erveha haakte hier direct op in door deze aan te dragen. Die kan hij nu dus ook leveren :-q
Retep87 schreef:Al mee naar 't werk gescheurd?
Nog niet, zit nog op kabelstoppers voor de achterderrie te wachten. Deze komen op de plaats van de buizenverstellers.
Afbeelding
Liefst had ik zelf buizenverstellers gehad, maar heb ze niet kunnen vinden voor 10-speed campa. Wat er is, is voor 6 of 7 speed.

Hopelijk vandaag een pakketje, en dan kan ik vrijdag een keer op en neer scheuren.

Anders neem ik hem wel een keertje mee het bos in :winkie:

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
pvdh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 22:00
Mijn mountainbike: blijf je vanaf.
Contacteer:

Och die stoppertjes had ik ook nog wel liggen! Ben inmiddels wel over op onderbuisverstellers, schakelt strak en het is lekker in stijl. 9sp Shimano is nog niet heel zeldzaam gelukkig.
Overigens is het verschil tussen iel en subtiel (see what I did there?) niet zo groot, het valt vaak op z'n plek als je zo'n fiets in het echt ziet.
Die ride in Boxmeer lijkt me ook wel lachen, ik hou 'm in het achterhoofd.
Walk on home, boy

Bikes: Titus Fireline EVO / Soma Double Cross
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Stoppertjes bleken gisteren al binnengekomen te zijn, dus direct gemonteerd. Afstellen van de achterderrie was 'piece of cake'. Het lijkt allemaal goed te gaan tussen Campa en Shimano. Nu in de praktijk maar eens gaan testen.

Vrijdag heb ik de auto waarschijnlijk niet nodig, dus dan gaan we hem even serieus aan de tand voelen, op de weg als in het bos.

Wat er snel gaat gebeuren is:
- tubeless maken. De wielen zijn tubeless ready, maar rijdt nu nog een keer met binnenbanden om de band goed te laten zetten.

Wat er op termijn gaat gebeuren:
- zadelpen vervangen door een Cinelli
- indien definitieve lengte bepaald is stuurpen vervangen door een Cinelli.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Hoeveel druk gaat er dan in de banden met tubeless?

En komt er nog een ander stuur op?
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Ik heb ze nu met biba's op een goede 50 psi staan. Over de weg zal ik dat denk ik ook aanhouden (weet niet hoe dat tubeless gaat). Bij het bos aangekomen laat ik er dan wat lucht uit. Hoeveel ik dan overhoud om geen stootlekken te veroorzaken weet ik nog niet, ik heb nog nooit met zo'n dunne bandjes door het bos gecrost.
0.8 bar als in m'n andere Knards gaat hem denk ik niet worden :lol:

Stuur blijft voorlopig zoals hij nu is. Het is geen echt race stuur, de drop is veel keiner, en de lengte van de onderkant (na de bocht) is vrij kort. Dit is het stuur waar John Tomac wedstrijden mee reed.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Met mijn Vittoria Hyper 38mm gaat het tussen 2.5 en 3 bar goed in het bos (met biba's), mits ik een beetje "soepel" rijdt (maar dat moet je sowieso met zo'n fiets off-road) .......na een klein dropje voelt het wel alsof je op massief ijzer land :-{ en wil je wel meebewegen :winkie:
Het maakt saaie mtb-routes in ieder geval weer spannend en het lijkt veel sneller te gaan.....en dat is wel fun.
Plaats reactie