welk merk is het beste om te kopen?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
paul060694
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 11 juni 2015, 18:21

Ik ben aan kijken voor wen nieuwe fully mountainbike maar zit er een beetje mee voor welk merk ik ga.
Ik wil rond de 2000,- uitgeven.
Ik rijd zelf nu giant hardtrail (nieuw) en een merida fully (tweedehands) en deze wil ik dan ook weg doen en een nieuwe kopen mijn voorkeur ging altijd uit na giant anthem 3 27,5
Maar ik zie dat Scott en merida ook goede fietsen hebben.
Graag wat advies van jullie en wat jullie denken dat het beste is.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Oef...zoveel bikers, zoveel meningen. Wát vind jíj leuk? Maak eens een shortlist van de bikes die jij zou willen kopen. Ga je voor goede onderdelen, ga voor een verzender als Canyon, Rose of Radon. Wil je een fiets van een bekend merk op de hoek kopen en neem je genoegen met een mix van onderdelen? Scott, Cube, Trek, Specialized en weet ik hoeveel merken zijn er te krijgen. En allemaal maken ze prima fietsen!
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Even de zoekfunctie gebruiken ;-)

Staan al "paar" pagina's vol hierover
StAlTiCa
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Het beste? Tja...

Beste prijs/kwaliteit is wat makkelijker. Internetmerken: Rose, Canyon, Radon, Votec, Müsing, Vitus, X-Trail. Allemaal aardige frames met hoogwaardige onderdelen. Dan heb je merken als Sensa. Niets spannends, maar je koopt ze bij de dealer voor bijna internet-geld. Helaas geen fully.

Cube biedt heel veel waar voor zijn geld. Meer dan Scott, Merida, Giant. En Trek. En Specialized. Ghost en Stevens zijn dan weer merken die heel dicht bij Cube in de buurt komen in prijs/kwaliteit.


Tja, toch nog even terug naar het 'beste'. Misschien moet je dan toch een Giant kopen. Het Maestro veersysteem wordt toch door heel veel kenners toch wel het beste veersysteem genoemd. Of doel je op duurzaamheid? Santa Cruz biedt smeernippels op de draaipunten. Is wel hoogwaardig en makkelijk. Banshee maakt lekker dikke aluminium frames met oversized industrielagers. Gaat waarschijnlijk nooit meer kapot... .

Maar goed, die laatste scoor je nauwelijks voor € 2000,-. Voor alleen het frame... .


Proost! :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Maak inderdaad eerst eens een shortlist.
Wat is je inzetgebied, wat verwacht je van de fiets?
Wil je wel een internetfiets of juist via een lbs?

Off topic: Ik zie dat de giant Nederland website alleen de anthem en lust in hun lijst hebben opgenomen.
Zullen wel denken dat de Reign en Trance voor Nederland geen zin heeft, en dat Nederlanders hun fiets ook niet meenemen naar het buitenland.
Gebruikersavatar
Tim043
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 455
Lid geworden op: do 20 december 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Pyga OneTen29 /\ Zealous Division
Contacteer:

Voor dat budget zou ik zeker eens naar Canyon kijken, waar je veel waar voor je geld krijgt. Weinig andere leveranciers/merken kunnen tegen deze prijs op en het merk heeft zich in testen al meerdere malen bewezen!
Gebruikersavatar
sanderm
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: za 9 februari 2013, 16:27
Mijn mountainbike: Trek superfly 8

Wat is je doel?
Dé wintertip: blijven trappen!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Kijk voor de gein eens op mountainbike-magazine.de onder afd tests.
Daar kom je enorm veel info tegen welke het beste getest is en waarom en ook welk inzet gebied.
Ook daar testen ze af en toe de goedkopere modellen.
Plaats reactie