fiets ondergoed

Voor en door girlz, alle girls-gerelateerde mountainbiketopics of mountainbikegerelateerde girls-topics.
Plaats reactie
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

hoihoi,

Ik ben op zoek naar een goede fietsbroek omdat ik mijn zitvlak op dit moment stuk rijd op mijn fiets. Dat is niet fijn en kan natuurlijk aan een aantal dingen liggen maar o.a. aan mijn broek in combi met ondergoed.
Ik heb al verschillende soorten ondergoed geprobeerd en ook al zonder ondergoed, echter ik blijf de boel stuk fietsen dus niet fijn. Op zoek dus naar een betere fietsbroek, meer geschikt voor de anatomie van dames.

In mijn zoektocht kwam ik echter ook fiets ondergoed voor dames tegen en ik vroeg mij af of dat nu mét of zonder zeem is? Kan iemand mij dat hier vertellen en zo ja, wat is jullie ervaring hierin?

Lukt het allemaal niet om het probleem op te lossen met broeken, dan ga ik uiteraard verder zoeken in zadels (lenen en testen).
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Heb je ook al zitvlakcrème geprobeerd?
modder zuigt!
B@rry
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 11:13
Mijn mountainbike: Scott Genius 930 (2013)
Contacteer:

Volgens mij is het speciale fietsondergoed eigenlijk altijd met zeem. Zowel voor mannen en vrouwen. De smeersels die Mark-xt aangeeft (chamois creme) werken vaak ook goed. In ieder geval bij mannen. Marijn de Vries heeft een tijdje terug een boekje uitgebracht (deze bedoel ik: http://www.bol.com/nl/p/vrouw-fiets/1001004011830079/" onclick="window.open(this.href);return false; ) Daarin staat oa ook een stukje over specifieke zadelongemakken bij vrouwen. Misschien is die ergens te vinden in bv een bibliotheek of op het www.
Be nice :-q
Stormgirl
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 23:27
Mijn mountainbike: Storm Buran Solano special

Heb je je zadel al opgemeten tov je zitbotjes?

Kan ook zijn dat je teveel op de verkeerde delen van je schaamstreek zit. Daar krijg je ook irritaties van.

Zelf heb ik er sinds ik een goed zadel heb geen last meer van.

Fietsen doe ik nooit met ondergoed, en met 1 fietsbroek(word door sommige met meerdere over elkaar gedaan)
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Ik ben ondertussen een fietsbroek van het merk Pearl Izumi en dan een ELITE Drop Tail Bibshort rijker. Met bovenstuk maar dan wel zo één die makkelijk los kan terwijl je je bovenkleding aan kunt houden, ideaal!
De zeem zit prettig zo na de eerste rit van bijna 30 km.

Ik heb ook een Assos geprobeerd maar die zemen gingen in een soort gootje zitten aan de voorzijde en in mijn beleving zou dat de kans op drukplekken juist vergroten.

Wel heb ik er ook direct een dameszadel bij gekocht, de voordeligste die de fietsenzaak had liggen en als het niet zou bevallen dan mag ie terug en kan ik gaan zoeken en testen voor andere zadels.
Stormgirl
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 23:27
Mijn mountainbike: Storm Buran Solano special

Die heb ik ook, fijn broekie!
xtrailmud70
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

Wij hebben laatste nieuwe teamkleding uitzocht bij bioracer in Heerenveen.daar hebben ze veel kennis van kleding en zemen.mischien kun je daar een informeren.Hebben veel ervaring.
Als je alles uit jezelf haalt.kun je ALLES maken.
BlackPearl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 26 oktober 2014, 20:49

Ik ben inmiddels in het bezit van een Castelli bibshort (soms met Endura baggy short eroverheen) en een Ultima winterbroek (in de uitverkoop met een hele fijne zeem!). Ik heb ook een 'onder' fietsbroek met zeem, maar die pijpjes zijn zo kort dat ze omhoog kruipen en in mn liezen schuren, dus die draag ik nooit meer. Heb ook nog een craft bibshort gepast, maar die zeem vouwde dubbel aan de voorkant (zoals de Assos van sjuutje), dus ook iet fijn.

Wat ik me afvroeg: dragen jullie onder je zeem/short nog een onderbroek/string? En maken jullie gebruik van chamois cream-achtig spul (en zo ja: welke soort? en beetje raar, maar hoe en waar)?
MTBIloveit
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: za 16 mei 2015, 15:35

Ik heb zelf diverse Bioracer broeken met de W3d race zeem.
Dit is een zeem welke speciaal voor dames is ontwikkeld. Deze is ook iets smaller (in je liezen).
Mij hebben ze geleerd om geen ondergoed te dragen ivm schuur- en irritatieplekken.
Het is wellicht raar om de eerste keren in je blote kont er in te stappen maar het went wel!!!
Ik heb ook een speciaal vrouwenzadel (Specialized Ruby) welke is opgemeten aan de hand van mijn zitbotjes.
Met deze combi bike ik gerust 50/60 kilometer zonder zorgen.
Binnenkort wil ik de 100 kilometer eens proberen. Misschien dat ik daarna de frictiecreme aanschaf ;-)
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

#blackpearl
Nope, geen ondergoed onder mijn zeem en ook geen enkele creme o.i.d.
De eerste keren nog wel wat met vaseline geknoeid (aan de voorkant m.n. :-{ ) maar dat bleek niet meer nodig met mijn nieuwe broek en zadel.
Komende winter/najaar maar eens kijken wat ik erover ga dragen of misschien dan een andere broek erbij.
Plaats reactie