Merida big nine X0 edition customized

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Trek8000slr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 5 oktober 2009, 21:02
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon 2 X0, Merida O'nine team issue 26"XO/XT, Cube GTC Agree Pro

Mijn zoon (12) rijdt al een aantal jaren mee in de landelijke mountainbike competitie.
Ook bij de jeugd neemt het gebruik van 29-er steeds meer toe er rijden al kinderen
van 9 jaar op een 29-er.

Ik heb lang gezegd dat mijn zoon nog niet zover was en dat een 26 inch frame met 27,5 inch wielen prima
zou zijn. Echter kleine kinderen worden groot en hij was zijn oude fiets ontgroeid. Dus toch maar op zoek naar
een kwalitatief vergelijkbare 29-er tov zijn Cube Reaction.

Patrick Bassa van het Merida Bassa mtb team is ook lid van onze vereniging en het team had net de nieuwe 2015 modellen
in ontvangst genomen. Er was nog een fiets van 2014 te koop in 17 inch framemaat.
Ik was bang dat deze maat te groot zou zijn, maar na een keer passen en proefrijden leek het wel alsof hij nooit op een andere fiets had gereden.

De fiets is inmiddels alweer 6 weken in ons bezit en diverse onderdelen zijn vervangen. Verder wat groene elementen toegepast zoals groene shifter kabels, groene bidonhouder boutjes etc.
De zadelpen is inmiddels 2 cm hoger gezet dus ik ben benieuwd of hij er volgend seizoen nog op past.

Specs:
Merida big nine x0 edition 17 inch
Frame: Carbon met flex stays
Vork: RockShox Reba met remote lock
Achterderailleur: Sram X0 (2 x 10-speed)
Voorderailleur: Sram X0
Shifters: Sram X0
Crankstel: Sram
Cassette: Sram PG-1070
Remmen: Avid elixer 5 Vervangen door X0 remset
Remschijven: Avid HSX
Wielen: Mavix Wielen vervangen door ZTR Crest wielset met DT swiss 240 naven
Banden:
achter Thunder Burt tubeless
voor Thunder Burt tubeless
Zadelpen: Merida Carbon
Stuur: Merida team aluminium vervangen door Procraft carbon stuur in teamkleuren
Stuurpen: Merida team vervangen door Procraft stuurpen 90mm 17 graden in team kleuren
Handvatten: Esi grips chunky
Zadel: Selle Italia

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Mooi fietsje! Ik rijd op de bike van Irjan Luttenberg van het seizoen 2013. Komt ook uit de stal van Bassa.
knaplullig
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 29 januari 2014, 19:21
Mijn mountainbike: Trek Remedy

Is it me of staat het zadel scheef? Mooie fiets wel!
Trek8000slr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 5 oktober 2009, 21:02
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon 2 X0, Merida O'nine team issue 26"XO/XT, Cube GTC Agree Pro

knaplullig schreef:Is it me of staat het zadel scheef? Mooie fiets wel!
Lijkt inderdaad zo, maar komt door de hoek waarop de foto is genomen.
Trek8000slr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 5 oktober 2009, 21:02
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon 2 X0, Merida O'nine team issue 26"XO/XT, Cube GTC Agree Pro

Bowiex schreef:Mooi fietsje! Ik rijd op de bike van Irjan Luttenberg van het seizoen 2013. Komt ook uit de stal van Bassa.
Dat is het frame met iets meer zwart die vind ik persoonlijk ook erg mooi. De fietsen van het Bassa team zijn altijd
goed onderhouden al hebben ze natuurlijk wel de gebruikelijke krasjes ed.

Deze fiets is van Menno geweest.
R.D.N
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: za 23 juli 2011, 23:49
Mijn mountainbike: Merida Big Nine Team carbon 2016 XX1

Het kleine broertje van de mijne :D :-q
zolang je nog kan lullen,gewoon door trappen......
mtb2223
All rounder
All rounder
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 25 december 2013, 00:18

Mooi hoor. Je hebt echt oog voor detail met die groene kabels :)

Rijdt hij in Cat5 ? Mijn dochter rijdt ook de LJC in Cat3, vaak op het hoogste podium.
Trek8000slr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 5 oktober 2009, 21:02
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon 2 X0, Merida O'nine team issue 26"XO/XT, Cube GTC Agree Pro

mtb2223 schreef:Mooi hoor. Je hebt echt oog voor detail met die groene kabels :)

Rijdt hij in Cat5 ? Mijn dochter rijdt ook de LJC in Cat3, vaak op het hoogste podium.

Nee hij rijdt al in categorie 6 en staat momenteel in de top 3.

Tot zaterdag misschien in Sittard dan hebben we een echt mtb parcours.
Trek8000slr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 5 oktober 2009, 21:02
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon 2 X0, Merida O'nine team issue 26"XO/XT, Cube GTC Agree Pro

knaplullig schreef:Is it me of staat het zadel scheef? Mooie fiets wel!
Je had gelijk het zadel stond wel scheef ik heb de fiets na zijn laatste wedstijd wel schoongemaakt, maar daar
niet meer naar gekeken. Ik vermoed dat hij na de wedstrijd nog een beetje aan het stunten is geweest en
dat het zadel daarbij verschoven is, maar inmiddels weer recht.

Thanx
knaplullig
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 29 januari 2014, 19:21
Mijn mountainbike: Trek Remedy

Trek8000slr schreef:
knaplullig schreef:Is it me of staat het zadel scheef? Mooie fiets wel!
Je had gelijk het zadel stond wel scheef ik heb de fiets na zijn laatste wedstijd wel schoongemaakt, maar daar
niet meer naar gekeken. Ik vermoed dat hij na de wedstrijd nog een beetje aan het stunten is geweest en
dat het zadel daarbij verschoven is, maar inmiddels weer recht.

Thanx
Scheelt weer een hoop gedoe bij de volgende wedstrijd als die niet lekker op zijn zadel zit :-q
PaganiProductions

Trek8000slr schreef:Mijn zoon (12) rijdt al een aantal jaren mee in de landelijke mountainbike competitie.
Ook bij de jeugd neemt het gebruik van 29-er steeds meer toe er rijden al kinderen
van 9 jaar op een 29-er.

Ik heb lang gezegd dat mijn zoon nog niet zover was en dat een 26 inch frame met 27,5 inch wielen prima
zou zijn. Echter kleine kinderen worden groot en hij was zijn oude fiets ontgroeid. Dus toch maar op zoek naar
een kwalitatief vergelijkbare 29-er tov zijn Cube Reaction.

Patrick Bassa van het Merida Bassa mtb team is ook lid van onze vereniging en het team had net de nieuwe 2015 modellen
in ontvangst genomen. Er was nog een fiets van 2014 te koop in 17 inch framemaat.
Ik was bang dat deze maat te groot zou zijn, maar na een keer passen en proefrijden leek het wel alsof hij nooit op een andere fiets had gereden.

De fiets is inmiddels alweer 6 weken in ons bezit en diverse onderdelen zijn vervangen. Verder wat groene elementen toegepast zoals groene shifter kabels, groene bidonhouder boutjes etc.
De zadelpen is inmiddels 2 cm hoger gezet dus ik ben benieuwd of hij er volgend seizoen nog op past.

Specs:
Merida big nine x0 edition 17 inch
Frame: Carbon met flex stays
Vork: RockShox Reba met remote lock
Achterderailleur: Sram X0 (2 x 10-speed)
Voorderailleur: Sram X0
Shifters: Sram X0
Crankstel: Sram
Cassette: Sram PG-1070
Remmen: Avid elixer 5 Vervangen door X0 remset
Remschijven: Avid HSX
Wielen: Mavix Wielen vervangen door ZTR Crest wielset met DT swiss 240 naven
Banden:
achter Thunder Burt tubeless
voor Thunder Burt tubeless
Zadelpen: Merida Carbon
Stuur: Merida team aluminium vervangen door Procraft carbon stuur in teamkleuren
Stuurpen: Merida team vervangen door Procraft stuurpen 90mm 17 graden in team kleuren
Handvatten: Esi grips chunky
Zadel: Selle Italia

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mooie kleurstelling zit er strak uit wat voor zadel zit erop en hoeveel gram lichter is die carbon zadel pen?
R.D.N
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: za 23 juli 2011, 23:49
Mijn mountainbike: Merida Big Nine Team carbon 2016 XX1

Zou het zelfde Carbone zadelpen erop zetten als het stuur,scheelt een hoop die zadelpen is zwaar vergeleken met de prc.
zolang je nog kan lullen,gewoon door trappen......
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Mocht je toch interesse hebben in het gewicht kan ik m wel even op de weegschaal leggen. Ik heb er eventueel nog 1 met witte logo's/tekst ter overname. Stuur maar een PB bij interesse. Bekijken in Horst is ook nog wel te doen.
PaganiProductions

Bowiex schreef:Mocht je toch interesse hebben in het gewicht kan ik m wel even op de weegschaal leggen. Ik heb er eventueel nog 1 met witte logo's/tekst ter overname. Stuur maar een PB bij interesse. Bekijken in Horst is ook nog wel te doen.
Ja ben benieuwd
Trek8000slr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 5 oktober 2009, 21:02
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon 2 X0, Merida O'nine team issue 26"XO/XT, Cube GTC Agree Pro

R.D.N schreef:Zou het zelfde Carbone zadelpen erop zetten als het stuur,scheelt een hoop die zadelpen is zwaar vergeleken met de prc.
Die heb ik inmiddels besteld bij bike-components het zadel stond namelijk niet scheef, maar de aluminium kop van de zadelklem
zit los in de zadelpen. We kwamen daar vandaag voor de wedstrijd achter gelukkig had Patrick Bassa en reserve pen in zijn bus
zodat mijn zoon de wedstrijd gewoon kom rijden. Het is wel raar want gisteren zat er totaal geen beweging in ook niet tijdens
het fietsen en vandaag zat hij zeer los.
Plaats reactie