Dijkgatbos Wieringerwerf.

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Vandaag even een rondje. Mooie dingen gemaakt door de onderhoudsploeg.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
◼︎ Go round the outside.
Rubberburner
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: za 28 juli 2012, 20:36
Mijn mountainbike: Cube

Zondagochtend gaat er een toertochie overheen van DIe Robben w'werf !
http://www.strava.com/athletes/6069768" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dan is het gelijk lekker aangereden. :D Pas alleen op met het bouwen van een Pathway to Grandma's House.

"Building a Pathway to Grandma's House

This is what we call some trailbuilders' obsession with lining trail with logs. A properly constructed trail shouldn't need them. In fact, lining a trail with logs can trap water and increase erosion."
https://www.imba.com/resources/trail-bu ... g-mistakes" onclick="window.open(this.href);return false;
◼︎ Go round the outside.
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

De wind was blijkbaar toch wel heftig afgelopen week :-?

Afbeelding
image upload no compression

geen nood, de escape route is open :tong
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ombouwen tot TTF.
◼︎ Go round the outside.
KingCrash
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 6 augustus 2014, 12:18

Let op. zondag 12 april is het parkoers in de ochtend gesloten ivm een toertocht. (https://www.facebook.com/events/1408921639402804/" onclick="window.open(this.href);return false;)
Er worden delen in tegengestelde richting op de baan gereden.
Bij diverse opgangen hingen afgelopen weekend al waarschuwingen.
Rubberburner
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: za 28 juli 2012, 20:36
Mijn mountainbike: Cube

Gister nog gereden en niets gezien
http://www.strava.com/athletes/6069768" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Gister gereden en de waarschuwingen wel gezien.
Ook nog een boompje met 2 dames eraan van t parcours getrokken.
Bij bovenstaand boompje is er juist een "ttfje" minder ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Hangen er toch echt. Op de boomstronk bij ingang Oom Keesweg. Achterkant info bord. En op een paaltje ingang Noorderdijkweg heb ik ze gezien. (geel A4)
◼︎ Go round the outside.
KingCrash
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 6 augustus 2014, 12:18

Voor degene die dit weekend naar het dijkgatbos komen.
Rondje lijkt over het gehele parkoers tegaan als ik het plaatje zie.
---

We hebben er al eerder melding van gemaakt. Toch willen we jullie helpen herinneren dat het MTB parcours op Zaterdag 27juni vanaf 16uur tot Zondag 28 Juni 17uur gesloten is. Atletiek vereniging Wieringermeer zal er gebruikt van maken, voor een 17km trail run. Vindt het bericht hieronder
Op zondag 28 juni wordt door AV Wieringermeer de Wieringermeer trail georganiseerd. Deze trail wordt gelopen door het Dijkgatbos en Robbenoordbos. De trail gaat voor een groot gedeelte over ongebaande paden en zal dan ook veel gebruik maken van o.a. de atb / mtb en paarden routes in de bossen. De parkeerplaats is alleen toegankelijk voor organisatie en deelnemers aan de trail.
Voor het welslagen van dit evenement is AVW mede afhankelijk van uw. Het verzoek aan u is;
om binnen uw vereniging/Vrienden/Familie/Collega's/ Fietsvrienden kenbaar te maken dat betreffende routes in de bossen op zaterdag 27 juni van 16.00 uur tot zondag 28 juni 17.00 uur niet toegankelijk zijn.
Wij hopen op deze manier teleurstellingen te voorkomen zodat uw niet onnodig richting het bos gaan om hun hobby te beoefenen.
--
Met sportieve groet,
Wedstrijd Organisatie Commissie
AV Wieringermeer
http://www.avwieringermeer.nl/wedstrijden/avw/103/" onclick="window.open(this.href);return false;


Afbeelding
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Leuk, helpt AV Wieringermeer ook mee aan het herstel van het mountainbike parcours. Vooral langs het kanaal is het best mul, zal nu wel helemaal naar de ...... gelopen worden.
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

A.s weekend zijn er Military wedstrijden in het Dijkgatbos. De paarden kruizen een paar keer het parcours dus het is wel flink opletten geblazen. (ze gaan echt hard) Parkeren gaat zoiezo niet op de parkeerplaats dus het is het handigst op te parkeren nabij de het Wierholt en dan het betonpad te nemen richting Dgb.
Het parcours is weer vrij van omgewaaide bomen en er is gesnoeid, rondje ligt er perfect bij.
Gebruikersavatar
KlaasNorg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: do 3 september 2015, 01:07
Mijn mountainbike: Giant XtC 980 NRS, Fathom E+2, Trance XE+1Pro

Na veel jaren afwezigheid heeft het mountainbike virus mij weer gegrepen. Een fiets en verse uitrusting gehaald want mijn oude spulletjes waren inmiddels echt gaar.

Afgelopen week ben ik begonnen mijn conditie en techniek weer op te bouwen in het dijkgatbos. Mijn voornemen om elke dag op zijn minst 1 rondje te fiesten werd deze week behoorlijk verstoord door de regenval. Het weerhield mij niet om heen te gaan, maar ik heb het rondje halverwege toch maar afgeblazen vanwege de modderpoelen waar een varkentje jaloers op zou worden.

Het parcours is iets anders dan ik mij herinnerde, maar hij is er alleen maar stukken beter op geworden. Ik had nog in mijn hoofd dat ik vlak langs een trappetje omhoog moest rijden. Was een gevaarlijk stukje, maar die zit er gelukkig niet meer in. Conditioneel ben ik nog echt een wrak, maar het plezier is er niet minder om. Rustig beginnen blijf ik tegen mijzelf zeggen. De snelheid en conditie komt vanzelf wel weer.

Waarom heb ik dit niet aan het begin van de zomer bedacht toen het nog lekker weer was....

Al met al een top parcours waar ik veel mooi kilometertjes ga maken. Een bedankje voor de mensen die dit bijhouden!
Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Zo, toen dat trappetje er nog in goede staat was is wel heel lang geleden. Half verrotte restanten lagen inderdaad nog in de route, dat is een paar jaar geleden helaas weggehaald. Je kon er prima rijdend op, en dat gaf weer een leuke extra uitdaging. Nu kan je er dan wel weer lekker op snelheid boven komen scheelt weer schakelen. :D

De route is inderdaad iets anders geworden door bosbouw/stormschade en uiteraard het goede onderhoud wat gedaan wordt. TV de Venne organiseert zo af en toe een onderhoudsochtend. (zie https://www.facebook.com/mtbdijkgatbos?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;) Door dit onderhoud is de ondergrond echt veel beter dat vroeger als het hele bos allang loopt te soppen is de route vaak nog verbazend goed. Maar met zo'n klap water als deze week houd het een keertje op natuurlijk. Het beste is dan om de route gewoon even links te laten leggen. (je ziet snel genoeg dat het "te" nat is) Kan het water wegzakken en je brengt verder geen schade aan de route aan. Uiteindelijk hebben wij daar allemaal plezier aan. Op natte dagen rij ik buiten de route over de schelpenfietspaden en door de polder/over Wieringen.

En als de conditie weer op pijl is ga ook eens op Texel en Schoorl kijken Variëren in routes houd het leuk en is goed voor je techniek. Sowieso is een clinic goed om de boel weer eens aan te scherpen. Ik volg elk jaar wel ergens eentje.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
KlaasNorg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: do 3 september 2015, 01:07
Mijn mountainbike: Giant XtC 980 NRS, Fathom E+2, Trance XE+1Pro

Het is inderdaad een (te) lange tijd geleden dat ik daar op mijn fiets langs kwam, dus dat klopt wel. Ik denk zelfs dat het in de begintijd was van de MTB route.

Schoorl staat zeker op mijn lijstje. Evenals Geestmerambacht, Enkhuizen en Heerhugowaard. Maar ik schat dat die laatste 3 nu ook een modderpoel zijn. Ik ga mij wel even vermaken op vlak wegdek met dit rare weer. Er is maar 1 manier om weer kilometers in de benen te krijgen.

Clinic klinkt ook goed, ga ik zeker even naar kijken.
Leer van andermans fouten, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken.
Plaats reactie