Big 5 bike challenge Oostenrijk

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Omdat Pass Port du Soleil er datum technisch niet inzit dit jaar, ging ik op zoek naar een alternatief. Zo kwam ik bij de Big 5 bike challenge. Het zier er goed uit, de cijfers liegen er niet om :D http://www.big-5.at
http://freeride.bike-circus.at/de/big-5-bike-challenge/

Heeft iemand hier ervaring mee? Geen idee wat de kosten zijn bijvoorbeeld. Op het gebied van info verschaffen lijken het wel Fransen :roll:
Wat ik wel weet is dat je bij bepaalde hotels een Joker card krijgt en die kun je inwisselen voor een bike card. Maar omdat ik el Cheapo ben en ga, weet ik niet of ik bij zo'n hotel ga boeken.
Ik hoor het graag.
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Onder 'info' staat toch alles wat je wil weten? Er is een speciale prijs (30,50) voor de lift als je de big5 gaat rijden. Je kunt dan elke lift op de route maar éénmaal nemen. Voor 5 euro meer heb je een normale dagkaart. Kun je overal zo vaak je wil omhoog. Als je de big5 gaat doen ben je trouwens wel even bezig. Ik heb gedeeltes gereden. Zal zeker een vermakelijke dag worden. :-q
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

KleinPalomino schreef:Onder 'info' staat toch alles wat je wil weten? Er is een speciale prijs (30,50) voor de lift als je de big5 gaat rijden. Je kunt dan elke lift op de route maar éénmaal nemen. Voor 5 euro meer heb je een normale dagkaart. Kun je overal zo vaak je wil omhoog. Als je de big5 gaat doen ben je trouwens wel even bezig. Ik heb gedeeltes gereden. Zal zeker een vermakelijke dag worden. :-q
Aaaarrrggggghhh!! Ik heb die site al weet ik niet hoe vaak zitten bekijken, maar dat niet gezien :oops: Ik ging er van uit dat alle info over de big 5 ook te vinden was onder het kopje big 5. :bier: Maar bedankt!
Maar voor een paar euro meer kun je dus je eigen gang? Ook niet verkeerd. Of heeft de Big 5 route nog een toegevoegde waarde?
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Wat nog handiger is: boek een hotel met de all-in pas (ben de naam even kwijt). Dan kun je gedurende je verblijf onbeperkt gebruik maken van de liften.

Besef dat als je de Big 5 gaat rijden er stiekem toch nog 1200-1400hm klimmen in zitten.... (heb deze tocht vaker gereden)
StAlTiCa
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

kijk even goed naar die inclusiefpas, volgens mij hoef je daarvoor niet speciaal in een hotel te zitten. Volgens mij krijg je die kaart ook bij geselecteerde andere pensions e.d.

Of de hele big5 d moeite is laat ik even aan anderen over, ik heb m nog nooit geheel gereden.
Belg
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 6 december 2011, 19:32
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 9.9 2015 Meteor grey-Red

Jokercard! (Zo heet de all- in pass)

Wij hebben voor september 2015 een week geboekt in het bikehotel Conrad(http://hotel-conrad.at/" onclick="window.open(this.href);return false;)

Op de eerste dag(zaterdag) gaan wij direct de big 5 challange doen! Georganiseerd vanuit het hotel. Wat ik er op youtube van kan vinden, lijkt me dit erg gaaf!
winnfield
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 9.0 SL, Kona supreme operator Gazelle Mondial fixed
Contacteer:

Ik heb de meeste afdalingen van de big 5 ook gereden. Lekker een verblijf met jokercard regelen en een paar dagen rijden daar. Aan de andere kant van de berg, met de auto of enduro prima te overbruggen ligt bikepark leogang: ook de moeite
http://www.progravity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
kjvandongen
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 6 juni 2012, 11:18

Idd mooi gebied en goed ingericht op mtb-ers.
Met de JokerCard heb je onbeperkt toegang tot alle liften en ben je verzekerd van diverse mooie afdalingen. Bij de meeste hotels/pensions is de JokerCard inbegrepen als je meerdere nachten verblijft.
Have fun!
Als je alles onder controle hebt, ga je niet hard genoeg!
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Bedankt voor de reacties en tips! Ik zal het uitpluizen allemaal :-q
Het ziet er wel geweldig uit daar. Toch raar dat dit een stuk onbekender is dan Pass port du Soleil. Of ligt dat meer aan mij? :wink:
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Dat ligt aan jou denk ik :wink:
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Let erop dat in de Big 5 de nodige hoogtemeters zitten, is zeker niet alleen maar bergaf! Met name van Saalbach richting Leogang en vv is best een stuk fietsen met een paar aadige klimmetjes erin.
Verder zit er net voor de derde afdaling (Schattberg > Hacklbergalm > Hinterglemm) ook een korte maar wel echt steile klim. Hierna is het vooral met de lift omhoog en naar beneden rollen :-D .
StAlTiCa
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Ja, daar is het een kwestie van 200hm duwen! :-{ Maar die worden daarna wel rijkelijk beloond :bier:
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

KleinPalomino schreef:Dat ligt aan jou denk ik :wink:
Duidelijk :D

En ik zal in mijn achterhoofd houden dat het niet alleen berg af gaat.
Maar ik denk dat het klimmen wel wat dragelijker wordt door de adrenaline van de afdalingen en de omgeving 8)
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7361
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Wat is de charme, dat je
a) niet continu dezelfde afdaling(en) rijdt zoals in een bikepark en wat van de omgeving ziet, edoch weinig uitdagend (technisch),
b) een aaneenschakeling hebt van de meest uitdagende afdalingen die in de omgeving te vinden zijn?

PPDS is duidelijk categorie a) en het vermoeden op grond van "Full-day freeride tour for cross-country and endurance biker as well as freerider" (het begint met cross-country...) is soortgelijk. Hoe is het te plaatsen en met welke motivatie zou je het moeten rijden?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Heb de Big5 (3) een keer gereden. Laatste stuk bij Hinterglem was dicht. De mooiste afdaling is een klim ( de graat terug naar Leogang had fijn als DH geweest. 1 miljoen wortels :) )

Ik was niet heel kapot van de route eerlijk gezegd. Maar dat kwam wellicht omdat de laatste lift dicht was en ik de afdalingen van Leogang al kende.
Plaats reactie