Goede bike of niet?

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
nakz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 28 juni 2004, 20:49

Ik was van plan deze bike te kopen. Het is gewoon om in me vrije tijd wat op te fietsen. Is dit een goede keus?

Scherp geprijsde mountainbike met een oversized aluminium Y-Tech frame en een fraai geïntegreerd balhoofd. Extra comfortabel rijdend dankzij een RST Capa verende voorvork met instelbare veerweg. De soepele SRAM draaigripverstellers bedienen de 24 versnellingen snel en probleemloos. De krachtige en perfect doseerbare V-brakes remmen optimaal onder alle omstandigheden. Inclusief verstelbare stuurpen voor de ideale fietshouding, Selle San Marco zadel, aerodynamische aluminium velgen, roestvaststalen spaken en Continental Traffic banden.

Voordelig aluminium basismodel met verende voorvork

• 24 Versnellingen SRAM 4.0/5.0 met Tektro V-brakes (V24d) € 539,-

Uitvoering Gewicht Kleur Uni
V24d 13,9 kg Sea Blue/Panther Black 46, 51, 56


Afbeelding
Michiel Hamerslag
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 10 juni 2004, 16:13
Mijn mountainbike: Trek 4300

het is een leuke fiets, maar ik gehoord ook van mijn fietsenmaker dat de gazelle's niet zo erg goed zijn. je zou voor dat geld ook de trek 4500 kunnen krijgen. het verschilt wel want ik hoor ook wel goede dingen over de gazelle's
Trek rules the planet
Mister Bliz
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 10 september 2003, 16:16

Ik zou persoonlijk dan ook voor iets anders kiezen.
Bijvoorbeeld een trek 4500 zoals Michiel al vertelde...

2e hands een optie?
nakz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 28 juni 2004, 20:49

2e hands had ik ook al aan gedacht, ik kijk al een aantal weken op marktplaats.nl, maar er is toch niet echt is wat goed is en het geld waard.
Mister Bliz
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 10 september 2003, 16:16

Ik weet niet hoe het bij jouw lokale fietsenboer zit, maar bij de mijne krijg je nieuwe ketting, casette en remblokken als je een 2e handsje koopt...
nakz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 28 juni 2004, 20:49

Bij die bij mij in de buurt hadden ze maar drie 2e hands mountainbikes en die waren erg slecht (kyoso).
Chev
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 500
Lid geworden op: di 16 maart 2004, 00:06
Mijn mountainbike: Santa Cruz
Contacteer:

nakz schreef:Bij die bij mij in de buurt hadden ze maar drie 2e hands mountainbikes en die waren erg slecht (kyoso).
Zit je gebonden aan in de buurt?
ATX 830 bestuurder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 16:42
Mijn mountainbike: XTC TEAM HT/full XTR/Skareb Super/Mavic Crossmax/Ritchey WCS
Contacteer:

ik zie dat de gazelle 539 euro moet opbrengen. voor een euro'tje of 600 koop je een leuke 2dehands. en marktplaats is niet de enige 2dehands site. je hebt ook nog een goede en dat is www.2dehands.nl . overigens op marktplaats koop je een leuke fiets voor 600 euro. gewoon goed opletten zo nu en dan komen er leuke fietsen voorbij voor weinig.
Chev
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 500
Lid geworden op: di 16 maart 2004, 00:06
Mijn mountainbike: Santa Cruz
Contacteer:

nakz schreef:Ik was van plan deze bike te kopen. Het is gewoon om in me vrije tijd wat op te fietsen.
Wat wil je precies met die fiets gaan doen? Voor alleen op asfalt is ie goed zat, je kan dan beter voor dat geld een gewone fiets kopen. Wil je echt ermee het terrein in, ook al is dat voor "de fun" kan je beter wat meer uitgeven of idd kijken voor een goed 2ehands voor dat geld dat je te spenderen hebt.
nakz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 28 juni 2004, 20:49

Chev schreef:
nakz schreef:Ik was van plan deze bike te kopen. Het is gewoon om in me vrije tijd wat op te fietsen.
Wat wil je precies met die fiets gaan doen? Voor alleen op asfalt is ie goed zat, je kan dan beter voor dat geld een gewone fiets kopen. Wil je echt ermee het terrein in, ook al is dat voor "de fun" kan je beter wat meer uitgeven of idd kijken voor een goed 2ehands voor dat geld dat je te spenderen hebt.
Het is niet alleen voor op de weg, maar wil er ook mee de duinen of het bos in. Ik zit niet echt aan de buurt gebonden qua fietsenwinkels. Wat zouden jullie aanraden als betere fiets voor ongeveer dezelfde prijs? Welk merk is het beste en is gazelle goed genoeg voor wat ik ermee wil?
Chev
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 500
Lid geworden op: di 16 maart 2004, 00:06
Mijn mountainbike: Santa Cruz
Contacteer:

nakz schreef:
Chev schreef: Wat wil je precies met die fiets gaan doen? Voor alleen op asfalt is ie goed zat, je kan dan beter voor dat geld een gewone fiets kopen. Wil je echt ermee het terrein in, ook al is dat voor "de fun" kan je beter wat meer uitgeven of idd kijken voor een goed 2ehands voor dat geld dat je te spenderen hebt.
Het is niet alleen voor op de weg, maar wil er ook mee de duinen of het bos in. Ik zit niet echt aan de buurt gebonden qua fietsenwinkels. Wat zouden jullie aanraden als betere fiets voor ongeveer dezelfde prijs? Welk merk is het beste en is gazelle goed genoeg voor wat ik ermee wil?
In dat geval kan je dan zoals de meeste hier zullen zeggen voor dat geld eens uitkijken naar een goede 2ehands of wat doorsparen. Als je wat rondkijkt hier op het forum kan je heel veel tips vinden wat merken betreft. Met Gazelle heb ik geen ervaring, ik ga er maar vanuit wat de meer ervaren bikers er hier over zeggen.
Yves Vandermoere
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 6 juni 2004, 14:07
Mijn mountainbike: Scott FX25

leuke fiets om de krant te gaan halen of te picknicken op 5 km van je deur - echt pruts, denk ik

beter 2e hands of wat doorsparen !

succes!
Yves.
Plaats reactie