Cannondale F-Si Carbon 1

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
I Cannondale myself.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: *Cannondale* F-Si carbon 1. onBIKE limited edition F800.
Contacteer:

Dag mede boscrossers,
Na drie jaar F29 carbon 2 gereden te hebben, tijd voor de nieuwste 2015 Cannondale creatie, de Cannondale F-Si. De carbon 1. Waarom de 1, vanwege het toelaatbare budget, matte BBQ, Mavic crossmax wielen en carbon Lefty.
De bike is door Trommelen tweewielers onder aantrekkelijke voorwaarden gelijk wat geüpgraded. (rode toevoegingen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor degenen die belangstelling hebben.
Dealer boek 2015
Prijslijst 2015 nieuw
Prijslijst 2015 oud
Den Gewichtjes

FRAME F-SI ASYMMETRIC, BALLISTEC HI-MOD CARBON, SPEED SAVE, PF30A, 1.5 SI HEAD TUBE
FORK LEFTY 2.0 CARBON XLR 100 29, XLR XC DAMPER, HYBRID NEEDLE BEARING TECHNOLOGY, 55MM OFFSET
CRANK CANNONDALE HOLLOWGRAM SI, AI, BB30, FSA 38/24 RINGS
CRANK OPTION 1 N/A
BOTTOM BRACKET CANNONDALE ALLOY PRESSFIT30
SHIFTERS SHIMANO XT W/ I-SPEC SRAM XX DRAAISHIFTERS
COG SET SHIMANO XT, 11-36, 10-SPEED
CHAINKMC X10SL, 10-SPEED
FRONT DERAILLEUR SRAM XO, DIRECT MOUNT
REAR DERAILLEUR SHIMANO XTR, SHADOW PLUS SRAM XX
RIMS MAVIC CROSSMAX SL AI, 29, TUBELESS READY (AI OFFSET LACING) TUBELESS met papje
HUBS MAVIC CROSSMAX SL LEFTY (AI OFFSET LACING
TIRES SCHWALBE RACING RALPH EVO SNAKESKIN, 29X2.1", FOLDING, TUBELESS READY
PEDALS N/A EGGBEATERS 3 RED
BRAKES SHIMANO XT RACE, 160/160MM AVID XX
HANDLEBAR CANNONDALE C1 FLAT, CARBON, 700MM
STEM CANNONDALE OPI ADJUSTABLE STEM/STEERER 2.0, 31.8, -5 DEG
HEADSET CANNONDALE HEADSHOK SI
BRAKE LEVERS SHIMANO XT RACE, I-SPEC AVID XX
SPOKES MAVIC CROSSMAX SL 29 (AI OFFSET LACING)
GRIPS CANNONDALE LOCKING GRIPS SRAM XX DRAAISHIFTERS
SADDLE FABRIC SCOOP PRO, CARBON
SEAT POST CANNONDALE F-SI SAVE 2 CARBON, 27.2X400MM
REAR SHOCK N/A

more pictures @ page 7
Laatst gewijzigd door I Cannondale myself. op za 1 augustus 2015, 07:17, 11 keer totaal gewijzigd.
Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een MTB kom je verrekkes dichtbij.
Click here to activate SYS Cannondale F-Si 1
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Mooie fiets hoor, had gezien dat je je vorige te koop had staan, was ook erg mooi!!
Plaatjes even bewonderd en gezocht naar een bijdehante opmerking over iets dat ik anders zou doen, maar helaas, niets gevonden!
Kabelloop van Cannondale met Lefty heb ik wel altijd wat moeite mee omdat die snel voor beschadigingen zorgt maar volgens mij is dat bij jouw fiets aardig opgelost als ik het goed zie, standaard of zelf laten doen??

Veel pretkilometers er mee gewenst!! :-q
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Mooie fiets!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Tom045
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: wo 9 december 2009, 13:03
Mijn mountainbike: Superfly

Hele dikke Cannondale :bier:.
Alleen die gele spaken staan af tegen de rest, maar dat is muggenziften.

1 opmerking dan: Ik heb nog nooit Sram gripshifters zo gemonteerd gezien, normaal zitten de remmen altijd boven de shifters (gezien vanaf de voorkant van de fiets).
Het zal op deze manier vast niet uitmaken voor de werking. Of is dit met opzet zo geïnstalleerd?
BigSeven
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: do 10 oktober 2013, 11:31

Heel mooie Cannondale :-q

Ik zou de gele spaak vervangen voor wit of zwart (of gifgroen laten spuiten)

Veel plezier ermee !
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

Dat was het wachten wel waard :wink: errug mooie afmontage ook :-q
DGR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 22:36
Mijn mountainbike: Pilot Titanium 29'er, Rohloff + Lefty
Contacteer:

Sjiek hoor!
Ik ben wel heel nieuwsgierig naar die kabelgeleiding op de lefty, thv je balhoofd... dat ziet er uit als een mooie oplossing! :-D
Martijn-V4
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 24 december 2012, 09:12

De kabels van je shifters zitten verkeerd om, dit gaat een hoop krassen in de lak opleveren zoals ze nu zitten. Beter is het om de kabels te kruisen onder de schuine buis waardoor ze los van het frame komen te staan en minder onder spanning. Ik heb een F29 factory racing 2014 en de kabel gekruisd zitten (heb er maar een omdat ik met XX1 rij, het idee blijft overigens hetzelfde).
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 455
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

Da's een hele fraaie, van harte!
En van kabels heb ik geen verstand :-)
bikebakkie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 23 april 2007, 21:09

Kabels kruisen niet meer onder de onderbuis bij de FSI, dit oa omdat de remleiding nu ook over de onderbuis loopt tussen de beide versnellingskabels door.

Bij mij waren ze, toen ik de fiets (ook FSI-1) uit de doos haalde, eerst vanaf het stuur nog wel rechts over links en links over rechts, maar vervolgens moet de kabel van de rechtershifter (die dus links om het balhoofd komt) meteen haaks om naar de rechterkant (snappen jullie t nog :)) die knik was nog veel beroerder, dus mijn kabels lopen ook zo als hier op de foto.

Heb ze echter wel een heel stuk ingekort en lopen nu zo goed als vrij tijdens het sturen, een goeie beschermsticker doet de rest.
Mooie fiets man! jah, maar je moet evengoed trappen.
I Cannondale myself.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: *Cannondale* F-Si carbon 1. onBIKE limited edition F800.
Contacteer:

Bedankt voor de complimenten :-q
Ja, shifters / remmen en kabel / leiding verloop... technisch maakt het niet uit wat boven of onder zit. Voor de kabel en leiding loop, komt het zo het beste uit. Sram vindt het ook goed https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.net ... pshift.pdf :wink: De originele kabel en leidingwerk zijn op dit moment nog gehandhaafd, vandaar. Hierdoor kan ik nog terug naar orginele configuratie. Op mijn F29 had ik het ook zo gemonteerd trouwens. Daar waar de kabels nog kruislings onder de onderbuis bij de F29 /Flash zaten, is dit bij de F-Si niet meer zo. De achterremleiding loopt hier nu ook bij trouwens. Beschadiging van de Lefty is ook verleden tijd. Hiervoor is de kabelgeleider bedacht. TIP :-q Samen met wat cable rub protectors is beschadiging, bijna uitgesloten.

Afbeelding

Vandaag de eerste ervaringen opgedaan.. Wauwww wat een machine :-q Met een grote :winkie: rond gereden.
Tov, van de F29/Flash, ist allemaal nog wat stijver en directer. De nieuwe voorvork en minder flex op het balhoofd dragen hieraan bij. Is mijn eerste ervaring. Minder tanden op de voorbladen is wel wennen, op mijn vaste parcours Dorst. Want daar gaat (ging) bijna alles op de automatische piloot.
Laatst gewijzigd door I Cannondale myself. op di 9 december 2014, 06:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een MTB kom je verrekkes dichtbij.
Click here to activate SYS Cannondale F-Si 1
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Mooie bike hoor en gave wielen :winkie:
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Skon fietske!!! Daar kun je je wel weer een tijdje op uitleven!! :-q :-q
Gebruikersavatar
Keetoo
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1094
Lid geworden op: di 12 december 2006, 13:25
Mijn mountainbike: een hele garage vol

Erg mooie fiets, niets meer aan doen
Gebruikersavatar
mats22
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 16:34
Mijn mountainbike: Niner air 9 RDO met lefty, Storck, Rose carbon pro

Ja mooie bike alleen die gele spaak in je wiel zou beter groen of wit moeten zijn even mavic mailen denk ik tot snel in Dorst 8)
Mijn bike gaat harder dan ik kan.....
Plaats reactie