" nieuwe route " bakelse bossen?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Nee ken ik nie, ben er ook al effe weg. 40 jaor. Oeps we worden oud. :lol:
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

reaction 67 schreef:Nee ken ik nie, ben er ook al effe weg. 40 jaor. Oeps we worden oud. :lol:
Broekie :tong

Welke straat in de Zeilberg ??
it ain't what you do it's the way that you do it
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

whocares schreef:
reaction 67 schreef:Nee ken ik nie, ben er ook al effe weg. 40 jaor. Oeps we worden oud. :lol:
Broekie :tong

Welke straat in de Zeilberg ??
Parallelweg, langs het spoor tegenover het Clarinet.
Gerald
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 5 april 2013, 19:29
Mijn mountainbike: 26" MINI-PANZER en een 29"dinges

Er zijn door de routebouwers/beheerders een paar kleine aanpassingen aan de route gedaan, dit om het op sommige plaatsen wat veiliger te maken (werden sommige boompjes te vaak geknuffeld) en om de route wat onderhouds vriendelijker te maken.

Dit zal toch zeker wel 10+ sec snellere tijden op gaan leveren..........???

De rijders die er regelmatig rijden weten dat er hier en daar waar de bochten afgesneden worden stapels takken en stronken zijn geplaatst door de bouwers/beheerders.
Nu rijd ik er best veel en als ik dan zie dat eens in de zoveel tijd alles afkortingen en afsnijdingen van takken en stronken zijn ontdaan kijk ik op strava en staat er weer een (snelle) tijd.
Wie houd wie voor het lapje , heb je geluk dan val je niet door het mandje.

MAAR HEB ....@*%#@^&$(CENSUUR).... RESPECT VOOR HET WERK VAN DE VRIJWILLIGERS DIE ER BIJNA WEKELIJKS AAN WERKEN
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Leuk rondje! soms wordt je een beetje dol van enkele heel korte bochtjes. Het lijkt af en toe of het een doel op zich is geworden om alles maar bochtig te maken. Zo zitten er een paar kleine snellere stukjes omlaag in die gelijk weer overgaan in een scherpe bocht, het zou niet verkeerd zijn om dan de snelheid even een stukje langer vast te kunnen houden.

Desalniettemin een prima aangelegd rondje wat de mogelijkheden van de omgeving erg goed benut! :-q :D

Vanaf de Rijpel geen enkel segment wat de juiste km's weergeeft. Lijken mij allemaal Android of Iphone segmenten. Met de Garmin een nieuw segment aangelegd, deze komt op 9,9 km.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Kan iemand mij vertellen hoe dit rondje er nu bij ligt? Wil morgen hier eens 2 of 3 rondjes gaan rijden, lijkt me een leuk rondje!

Edit: Zie dat morgen ook een toertocht is dichtbij, dus ga even voor een andere route ;).
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Is ook een leuk rondje Danny!

Ik weet niet meer hoe het weer in de week vooraf ons rondje hierboven was, maar vond het toen op plekken wel wat modderig. Door de soms wel hele korte bochtjes en het ontbreken van aangereden lijnen stuurde het af en toe best lastig.

Vierlingsbeek is ook goed geweest las ik... :-q
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Start , als je vanaf de vaste route van Deurne ( Zandbos ) komt : http://youtu.be/rMicaevLwLk
it ain't what you do it's the way that you do it
Gerald
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 5 april 2013, 19:29
Mijn mountainbike: 26" MINI-PANZER en een 29"dinges

Deze ochtend 6dec. bij het rijden van de route een stukje tijdwaarneming gevonden rond 09.00 uur.
Mocht iemand het verloren zijn of weten wie het verloren is dan hoor ik dat graag zodat het bij het baasje terug komt.

mvg Gerald
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

gisteren deze route gereden; erg mooi! zoals gezegd klein Horst. De paden waren ontzettend vettig dus het was een goede technische training ;-)
Gaat het nu weer over het fietsen?
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

whocares schreef:
reaction 67 schreef:Er is nog geen verbindingsroute neem ik aan, zoals de verbindingen tussen Vlierden, Deurne en Liessel bijvoorbeeld?
Niet dat ik weet . De simpelste weg is gewoon : http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ziyinskaumezzdcb , bestaat uit vanaf Zandbos gezien : Asfaltweg , overgaand in een fietspad op het laatste linksaf en door tunneltje..
Bedankt voor deze routebeschrijving; ik vond al veel mtb-ers uit dat straatje komen als ik aan Zandbos begon :lol: Ga hem zeker eens lussen!
Gaat het nu weer over het fietsen?
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Gisteren een leuke combinatie rit gereden in deze omgeving. Gestart in Vlierden en vanuit daar de routes van Vlierden, Deurne, Helmond, Liessel en Neerkant gereden. Alle routes hebben leuke stukken maar die van Helmond steekt er toch wel bovenuit. Wat een gave singletracks! De route loopt ook gewoon heel erg lekker, ondanks de regen van de dag ervoor lag die er volledig droog bij. Deze ga ik zeker vaker rijden in ieder geval! Aangezien gisteren mijn totaal afstand 84 km was heb ik hem niet vol gas gereden daarvoor kom ik binnenkort nog een keer terug. Heb gisteren wel wat beelden gemaakt van de route, bij deze de link voor de liefhebbers.

https://www.youtube.com/watch?v=Ydo9zq8QsIg" onclick="window.open(this.href);return false;
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Weer een mooi filmpje, deze is vlakker dan de Schaak maar daarom niet minder leuk.
Ik zag je tocht al op Strava, nette afstand. Er komen steeds meer ritten van tegen of over de 100 km voorbij het lijkt wel of de 100 van Horst iets in gang heeft gezet.
Trouwens een mooi opgeruimd stuur Koenhhh.
joostie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: do 9 juli 2009, 16:48
Mijn mountainbike: Titus 29er fully, Gary Fisher Roscoe III

mooie technische route, fiets m nu al een paar maanden één of twee keer in de week, ga er steeds harder overheen dus blijft leuk!
Gebruikersavatar
two-one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: di 27 februari 2007, 02:01
Mijn mountainbike: Van alles wat...

Ik vind het een fantastisch rondje! Een route waar je echt aan je bochtentechniek kunt werken, omdat de bochten GEEN opstaande randen hebben, en je dus goed je lijn moet kiezen op licht-schuivende ondergrond. Voor mij hoeft er niks meer aangepast te worden... alhoewel er wel 2 plekken zijn waar mensen afsnijden, erg jammer :( ... snel een keer een barricade neerleggen.
Plaats reactie