iBike: I haven’t tested out the iBike in a few years now. I do keep abreast of their changes and updates, which are few and far between. While I think there’s some very interesting potential in the aerodynamics aspects when combined with a traditional power meter, I don’t see the price as competitive these days with products like Stages and 4iiii. Further, the head unit hasn’t had a significant overhaul in years and really lacks all of the connectivity of today’s newer units. I don’t at this point have plans to review the iBike, since to be quite frank I see very little demand from readers compared to numerous other products. Ultimately, I have to balance a finite resources like time with so many product reviews to complete.
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
Man! Ik denk voor een Hollowgram SI crank te gaan met een Stages-arm daarmee hou ik nog de mogelijkheid om ook ooit een andere groep te gebruiken (2X..). Is prijzig maar is het wel waard.
Kan je de 4iiii nog ergens anders kopen dan rechtstreeks in Canada?
Als je ze in Canada bestelt komt er natuurlijk nog een heel deel douane kosten bij.
Al eens naar gekeken maar ook niet gevonden. De wisselkoers is trouwens nog niet zo slecht.
Met import is het bedrag in € gelijk aan dat in $.
Ik laat producten in dat geval via NL binnen komen.
De kans extra tax is dan wat kleiner ivm Belgie.
Tom-s schreef:Al eens naar gekeken maar ook niet gevonden. De wisselkoers is trouwens nog niet zo slecht.
Met import is het bedrag in € gelijk aan dat in $.
Ik laat producten in dat geval via NL binnen komen.
De kans extra tax is dan wat kleiner ivm Belgie.
Die mogelijkheid heb ik niet. Ik moet er 2 hebben wat op een totaal bedrag komt van 750 dollar.
Daarbij komt dan nog 90 dollar verzending.
Berekent via een site hoeveel douane kosten ik ga moeten betalen en dat kwam op 170 EURO.
Sinds kort op de racefiets de Garmin Vector S geplaatst. Nu de eerste ritten op gevoel rijden en later in Garmin Connect de resultaten zijn. Mochten er vragen over de vector s zijn dan probeer ik antwoord te geven
Als de gegevens kloppen dat de 2017 Alma M50 een BB92 BB shell heeft, dan kunnen daar zowel power2max crankstellen als Rotor Inpower meters in (24mm diameter assen en 30mm assen). Hou er wel even rekening mee dat je dan de juiste lagers inkoopt, dan komt het allemaal goed.
Luuc91 schreef:Als de gegevens kloppen dat de 2017 Alma M50 een BB92 BB shell heeft, dan kunnen daar zowel power2max crankstellen als Rotor Inpower meters in (24mm diameter assen en 30mm assen). Hou er wel even rekening mee dat je dan de juiste lagers inkoopt, dan komt het allemaal goed.
Groeten,
Thanks voor de aanvullende info. mogelijk al wat ervaringen met een van beide?
Voor mijn racer heb ik een paar maanden geleden een p2m gekocht. Helaas alleen nog kort binnen gebruikt op een tacx voor ik geblesseerd raakte. Dus geen betrouwbare gebruikservaring.
Montage op een rotor3d24 crank. Dit vanwege de lager maat: een bb92 of 86 pressfit is net wat slijtvaster dan een 4130 van bijvoorbeeld rotor. Deze laatste heb je nodig als je een rotor 3d30 inpower neemt. Ook vind ik de montage van de linkercrank met de bout dwars op de trapas beter dan bijvoorbeeld een enkele zoals sram/truvativ.
Waar je ook rekening mee kan houden is dat het schoonmaken in de spider wat lastiger is bij een p2m.
De prijzen van de type S gaan nu omlaag nu de NG uit is.
Een andere overweging: Als je meerdere fietsen hebt met bijvoorbeeld allemaal de zelfde crankmaat shimano xtr ultegra en 105 is uiteindelijk een stages het goedkoopste. Want dan koop je 1 losse linker crank die je op al je fietsen kan gebruiken.