Bikepark Libert Malmedy met Trek Superfly 100 SL carbon?

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Boter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: wo 18 april 2012, 23:22

Oh op die manier :D

Op het moment is de keuze makkelijk (winterberg is al dicht), maar normaal gesproken Winterberg als reistijd niet uitmaakt.

Afgelopen weekend voor 't eerst in Willingen geweest. Ook erg leuk, maar jammer dat het net zo ver is als Winterberg. (en minder lijnen)
Is komende tijd nog in de weekends open afhankelijk van het weer. (hoewel het daar denk ik minder snel een gladde bende wordt dan in malmedy)
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Oke, bedankt!
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

Ik wil hier graag aan toe voegen dat het eigenlijk niet te vergelijken is. Ik kom per jaar in veel parken en malmedy en winterbergen/willingen/lac blanc ect meerdere keren (zo niet ieder weekend ;)) Iedere park/plek vraagt om een eigen rijstijl. Malmedy meer roots op de dh en kleverige klei die je never meer uit je kleren krijgt :P. Hier heb je een oude sleeplift. (10 euro voor 15 ritten, die je als je n beetje doorrijdt wel op krijgt in 1 dag)
Winterberg vooral met de nieuwe banen heel smooth en snel. Hier heb je een stoeltjeslift. (28-20 euro per dag)
Willingen moeilijke DH met rotsblokken lekker technisch en een zeer soepele freeride. Hier heb je een gondel. (28-20 euro per dag)
Ik zou inderdaad zeggen pas je per locatie aan, Malmedy bikepark met een xc/enduro niet fun Fr/Dh weer wel.
Appollonaire zijn er inderdaad wel xc/enduro routes te doen maar ook een aantal zeer serieuze dh lijnen met grote jumps en drops! In de omgeving van malmedy zoals eerder aangegeven ook leuke xc routes te vinden maar die vallen buiten het bikepark.
Ga vooral eerst kijken en laat je niet verrassen ;)
Draag vooral de juiste gepaste bescherming! (je wordt ook aangesproken zonder de juiste bescherming zoals bv fullface helm)
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Kon geen ander topic vinden, dus maar hier :

Gister met de xc club op Ferme Libert geweest.
Erg veel lol gehad, en ik vond het goed te doen.
Ik snap dat het met een echte DH fiets leuker is, maar dit was toch echt al erg gaaf om te doen.
Het grootste probleem was de lift.
Een fully is wel lekker, en t zadel moet zeker omlaag.
Ondergetekende stak wel aardig af in volledige xc modus + Strava.
Bescherming is dan wel weer gewenst.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

Ferme Libert is leuk als de andere parken dicht zijn en er dikke blubber ligt :-q :winkie:

de lift is super lachen.. altijd vermakelijk :lol:

maareeuh back on topic.. ik zie "motorcross mannen" en "dikke sprongen"... maar maak er ook beetje uit op dat het de eerste keer bikepark is :-D ik heb de ervaring met motorcross mannen dat ze wat minder bang zijn op snelheid.. en das goed want als je de remmen los laat gaat het rap hard.. echter krijgen de fietsen zwaar op hun flikker.. dus gebruik het juiste gereedschap voor de juiste taak.. zie het als een dikke MX sprong willen maken op een PUCH brommer... kan het? ja prima.. aan te raden? neeeuh :lol:

tuurlijk kan je met een hardtail prima rammen.. maar dan moet je er wel ff een DH wielsetje van zon 900 euro in zetten.. want die dingen krijgen echt op de klote.. helemaal op een HT :roll: of je moet goed aan de remmen trekken.. dan valt het allemaal wel mee.. :-q
DeStiO schreef: Willingen moeilijke DH met rotsblokken lekker technisch en een zeer soepele freeride. Hier heb je een gondel. (28-20 euro per dag)
Willingen is ideaal voor MX en BMXérs.. lekker "hoge" snelheid en mooie grote sprongen.. ik vind de DH track in Willingen de dikste die we in de buurt hebben liggen :-q

ik ben degene die er voor rijd 8)

M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

Vorige week hier met mijn fatbike geweest. Heb me mijn eerste bikepark, goed vermaakt
Meest lastige was nog wel de pannekoek lift :-D
Als je hem 1 keer door had ging het goed. Maar in beging was die lastig, maar gelukkig was ik niet de enige die er last van had.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Nog mensen hier die hier wel eens komen? Is het een rit van 130 km waard als je op vakantie bent? :winkie:

Zie wel dat het alleen in het weekend open is, zo te zien... da's jammer.
Cannibal
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: di 2 december 2003, 00:11

Ja ik kom er wel eens maar ik kan niet oordelen of het de moeite waard is voor jou. Ik vind het een leuk park omdat het vrij grof is met grotere/technischere features dan in menig ander park in de buurt.

Het is geen beginners park iig en minimaal enduro casing banden zijn wel aan te raden. Het is veel grover dan bv Winterberg.

Voor openingstijden hou je hun FB in de gaten.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Cannibal schreef: wo 14 augustus 2019, 09:47 Ja ik kom er wel eens maar ik kan niet oordelen of het de moeite waard is voor jou. Ik vind het een leuk park omdat het vrij grof is met grotere/technischere features dan in menig ander park in de buurt.

Het is geen beginners park iig en minimaal enduro casing banden zijn wel aan te raden. Het is veel grover dan bv Winterberg.

Voor openingstijden hou je hun FB in de gaten.
Ik heb er Nobby Nick opzitten, zal wel goed zijn toch?
Cannibal
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: di 2 december 2003, 00:11

Daar kom je maar op één manier achter :wink:
Neem igg een plakset/binnenband mee voor het geval dat.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Cannibal schreef: wo 14 augustus 2019, 09:59 Daar kom je maar op één manier achter :wink:
Neem igg een plakset/binnenband mee voor het geval dat.
Die heb ik altijd in den rugzak, komt goed. Anderhalf uur rijden is het me denk ik wel waard, dus ik ga volgende week zaterdag wel kijken daar als ze open zijn :-q

Les Blancs is 4 uur rijden, da's me dan weer wat te gortig op 1 dag heen en weer.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Verder wel dus volledige bescherming + integraalhelm daar noodzakelijk als ik het zo begrijp? Dan neem ik die mee erheen.
Cannibal
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: di 2 december 2003, 00:11

MVMVML schreef: wo 14 augustus 2019, 12:24 Verder wel dus volledige bescherming + integraalhelm daar noodzakelijk als ik het zo begrijp? Dan neem ik die mee erheen.
Ja zou ik zeker aandoen!
Je bedoelt denk ik Lac Blanc? Dat is ook een mooi park en een stuk groter dan Ferme Libert. Maar ik snap je punt mbt reistijd.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Cannibal schreef: wo 14 augustus 2019, 14:51
MVMVML schreef: wo 14 augustus 2019, 12:24 Verder wel dus volledige bescherming + integraalhelm daar noodzakelijk als ik het zo begrijp? Dan neem ik die mee erheen.
Ja zou ik zeker aandoen!
Je bedoelt denk ik Lac Blanc? Dat is ook een mooi park en een stuk groter dan Ferme Libert. Maar ik snap je punt mbt reistijd.
Ja Lac Blanc. Niet eens zo ver weg (+- 250 km) maar slecht aan te rijden vanaf waar ik zit en heel veel tussendoor weggetjes. Wel jammer, want het ziet er inderdaad top uit!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ik ga er iig zaterdag de 24e heen als de weersomstandigheden het toelaten dat ze open zijn. :-q
Plaats reactie