Forum upgrade

Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

bert l. schreef:Als je een reply plaats in een draadje, wordt je automagisch abonnee van dat topic. Dan verschijnt het ook in je eigen queue "eigen berichten".

Is er een mogelijkheid om zo'n abo te beëindigen? Of zou die gemaakt kunnen worden?
Ja, volgens mij wel. Zowel in je bikerspaneel onder berichtstandaarden, alsook in het bericht zelf staat de optie "waarschuw me (standaard) bij antwoorden". Die zou ik eens ontvinken.

In je queue eigen berichten blijft het sowieso staan. Immers, iedere reactie is een bericht van jezelf.

het zoekstringetje om alleen je eigen topics weer te geven kun je natuurlijk wel zelf maken, en er een favoriet van maken in om het even welke browser:

http://www.mountainbike.nl/forum/search ... mit=Zoeken" onclick="window.open(this.href);return false;

wordt dan:
http://www.mountainbike.nl/forum/search ... mit=Zoeken

Viel spaß damit!

overigens kun je zulke zoekstringetjes heel makkelijk maken door een zoekopdracht in de zoekfunctie op te geven. In dit geval gespecificeerd als auteur = bert l. en alleen eerste berichten doorzoeken. De url is dan de zoekstring die je altijd kunt blijven gebruiken.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10837
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Dank voor het meedenken. Ik heb niet goed uitgelegd wat ik bedoel. Die mailtjes staan bij mij al uit, maar het gaat me eigenlijk om het schrappen van berichten die me niet meer boeien uit deze queue: http://www.mountainbike.nl/forum/search ... =egosearch

Als voorbeeld: ooit vermelde ik in het autotopic in wat voor auto ik reed. Nu krijg ik elke keer als iemand dat voorbeeld volgt dat topic weer in m'n eigen lijstje. Geen drama, maar als ik die lijst wat korter en meer terzake kon maken naar de huidige stand van mijn interesses, dan zou dat wel fijn zijn.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Alternatief is dat je je abonneert op dingen die je wél interesseren. Ofzo.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Het lijstje dat bert laat zien wordt gegenereergd op basis van het feit de je ooit eens in een topic hebt gereageerd. Weinig eigen keuze aan... ;) (en dat is ook het antwoord op de vraag: helaas niks aan aan te passen, het is een vaste query vanuit de forumsoftware)
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10837
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ok. Kan er wel mee leven. Zou een mooie Nice To Have zijn. Wellicht is voor release 123 van de forumsoftware.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
AntonT
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: do 21 augustus 2014, 12:38

Even een vraag over het forum en het plaatsen van afbeeldingen. De re-seize functie van [img] werkt niet.

In principe moet je met bv. [img=300x450] foto's direct kunnen verkleinen. Op dit forum werkt dat niet, het zou handig zijn als dat wel functioneert.
2-Times Finisher Le Grand Trophee La Marmotte
thompsonbiker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 712
Lid geworden op: zo 16 oktober 2005, 10:54
Mijn mountainbike: Giant XTC 1 29er 2012

Weet niet of het de juiste plek is voor deze vraag, maar word het mountainbike forum ook een keer compatible met Tapatalk?
A single track mind.
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Daar gaat dit draadje onder meer over: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 37&t=76383" onclick="window.open(this.href);return false;
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

AntonT schreef:Even een vraag over het forum en het plaatsen van afbeeldingen. De re-seize functie van [img] werkt niet.

In principe moet je met bv. [img=300x450] foto's direct kunnen verkleinen. Op dit forum werkt dat niet, het zou handig zijn als dat wel functioneert.
Eensch. Best vaak zie je huge plaatjes wat niet lekker werkt. En een verkleind plaatje ergens uploaden is al snel teveel werk (kennelijk).

Hè, nou komt dit topic in mn egosearch :wink:
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Via pinkbike heb je standaard al verschillende formaten beschikbaar...

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Punt is denk ik meer dat als je elders op het internet een foto van bv. 3000x2000 pixels vind die je op het forum wilt plaatsen, dat dit meestal met een directe link gebeurt. Downloaden, resizen en ergens uploaden is net even wat handelingen die men liever niet doet. (resizen is dan niet nodig als je het naar pinbike upload, maar dan moet je daar wel een account hebben)
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

In het CSS van het forum is redelijk eenvoudig in te bouwen dat een IMG altijd scaled naar een bepaalde maximum breedte. Dat zou volgens mij veel onhandig scrollen wegnemen...
Iets als
img {
height: auto;
width: auto;
max-width: 95%;
max-height: 800px;
}

maar dan aangepast aan de beschikbare 'lagen' in de site.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Fred keer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 15 oktober 2014, 11:15

Ligt het nu aan mij, of moet de forum-tijd nog een uur terug worden gezet?
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Bikerspaneel -> Forum instellingen -> Zomertijd is in gebruik: -> 'Nee' aanvinken

Zie ook voor meer info: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... =zomertijd" onclick="window.open(this.href);return false;
Fred keer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 15 oktober 2014, 11:15

Dank je, Bergbike
Gesloten