Wild Dukes Bike Park Wageningen

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
DocT
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 28 september 2014, 20:46

Gisteren hebben we weer een klusdag op het Wild Dukes bikepark gehad. In totaal 28 meter northshore gebouwd. Een skinnie berijdbaar gemaakt, een table top na een drop gebouwd, de 1 ster en 2 sterrenlijn verbonden, een begin gemaakt aan de northshore richting de nog te bouwen starttoren voor de dirt jumps( 4 meter hoog) en aan de pumptrack gewerkt.
Aan het einde van de dag hebben we alles uit kunnen proberen. Het wordt steeds leuker, niet alleen maar bouwen, maar ook wat fietsen.
We willen ongeveer 1 keer per maand een klusdag houden. Ben je geïnteresseerd houdt dan de Facebook pagina in de gaten!
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Hier een kort filmpje van zaterdag van de drop of (vanaf zo'n 2 meter) naar de table jump. Beetje te weinig snelheid maar hij is al erg leuk!http://youtu.be/1lR3H8UYFtI
Laatst gewijzigd door datang op vr 30 januari 2015, 21:27, 3 keer totaal gewijzigd.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Is hier al te fietsen / spelen, of liever pas als alles klaar is? Indien het laatste, dan wacht ik nog eventjes namelijk....
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Er is al te fietsen zoals je op het filmpje ook ziet, maar hij is nog niet geopend. Dus wil je wat fietsen, dan gewoon naar een klusdag komen en een fiets meenemen. Tussendoor kan je prima een paar keer ff'ies een rondje doen! :-q
Gebruikersavatar
thommio
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 10 maart 2014, 23:10
Mijn mountainbike: Giant XTC zero Carbon

Gaaf dit zeg! Paar weken geleden had ik gelezen over dit bikepark.
Ik woon er 500 meter vandaan! Ik moest wel even zoeken voor ik het gevonden had, het ligt goed verstopt :lol:.

Als ik tijd heb zou ik best willen helpen met de bouw.
DocT
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 28 september 2014, 20:46

Aanstaande zondag 26 oktober is er weer een klusdag op het Bikepark. Iedereen die mee wil helpen is welkom vanaf 9 uur. Voor eten en drinken wordt gezorgd. Neem wel gereedschap en een fiets mee. Voor verdere info zie de Facebook pagina.
DocT
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 28 september 2014, 20:46

Op zaterdag 22 november houden we weer een klusdag. Vanaf 9 uur is iedereen welkom. Neem gereedschap en een fiets mee. Voor eten wordt gezorgd. Op het programma staan de pumptrack, northshore bouwen ( 2 sterren wipwap, 2 sterrenlijn stepdown), de starttoren, singletrack bereidbaar maken, gaas op de northshore, etc. etc etc.
DocT
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 28 september 2014, 20:46

Zaterdag 13 december gaan we weer aan het werk. We hopen dat de bomen voor de starttoren aangekomen zijn en we deze kunnen gaan bouwen. Verder is er genoeg te doen: pumptrack shapen, northshore bouwen, gaas aanbrengen, wortels weghalen, wall ride maken, etc etc etc etc....... Iedereen is welkom, voor eten en drinken wordt gezorgd, neem je fiets mee. Een mooie gelegenheid om het park eens te verkennen!
DocT
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 28 september 2014, 20:46

Zondag 25 januari gaan we weer aan de slag. Iedereen welkom!! Wat gaan we doen: starttoren bouwen, northshore over een boom, wallride, some digging, gaas spannen over de northshore en bijwerken van de kanten.
Start 9.00 uur.
dhunter
All rounder
All rounder
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 14 februari 2014, 11:21

Kan er al gereden worden of is dat voorlopig alleen nog toegestaan tijdens de afterparty's van de klusdagen? :wink:
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Er mag misschien gefietst worden vóór de opening. Maar in deze tijd sowieso niet vanwege de natheid=gladheid.. Dus nog even geduld, of komen helpen!
Gebruikersavatar
Specialized19
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 27 januari 2012, 17:59

22ste nieuwe klusdag?
Banana!
https://www.facebook.com/WildDukeBikePark" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wilddukes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
DocT
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 28 september 2014, 20:46

Jawel, 22 februari nieuwe klusdag. Iedereen is weer welkom. Morgen worden er meerdere eiken bij het Bike park afgeleverd. Zaterdag en zondag hebben we een kraan, dus gaan de gaten voor de bomen/palen voor de starttoren gegraven worden en gaat er gewerkt worden aan de dirts.
Snakebite
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: di 17 februari 2009, 22:49

Tijdje stil geweest, maar niet stil gezeten. Op 27 juni wordt het Wild Dukes Bike Park geopend door de beschermvrouwe van het park, Anneke Beerten. Het park bestaat ondertussen uit 450 meter north shore, waarvan een 5 meter hoge starttoren het letterlijke hoogtepunt is. Vandaar kun je je ook op de 250 meter lange pumptrack storten en op twee dirtjump lijnen. De opening wordt opgeluisterd door leuke activiteiten voor groot en oud, zoals een springkussen en bierproeverij. Kom dus op 27 juni om 14.00 uur lekker naar de Bosrandweg 20 in Wageningen. Zie ook onze facebookpagina en (binnenkort) onze website http://www.wilddukes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Afbeelding
Betty1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: wo 2 oktober 2013, 14:33

Ga binnenkort een kijkje nemen. Ziet er echt leuk uit. Geen slonzig parkje achteraf, maar een leuk parkje (leuke uitstraling) met zeer verschillende features. Leuk om te zien dat er steeds meer initiatieven komen en met zorg en professioneel gemaakt. Echt goed voor het mountainbiken.
Laatst gewijzigd door Betty1 op di 23 juni 2015, 22:07, 4 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie