Het grote LTHT topic!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Geïnspireerd door het 'Steel is Real' topic dacht ik dat het hoog tijd is om al die prachtige LTHT's die bereden worden door tal van onze forumleden eens een eigen plekje te geven. Dus net als in het steel topic: Laat je fiets zien, en vertel wat er zo fijn aan is en waarom!
Laatst gewijzigd door vibemaker op di 7 maart 2017, 09:14, 2 keer totaal gewijzigd.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

En wat is er zo fijn aan en waarom? ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gloster
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1284
Lid geworden op: do 25 juni 2009, 17:03
Mijn mountainbike: Trek Superfly FS 7 2015
Contacteer:

Nou laat ik dan ook maar eens mee doen :tong
Oh, en wat er fijn aan is? Titanium, 650B, geo...eigenlijk alles :-q
Afbeelding
Wat is het verschil tussen onwetendheid en onverschilligheid?
Ik weet het niet en het kan me ook niet schelen!
Pelecrash
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: di 31 augustus 2010, 12:28
Mijn mountainbike: Canyon Exceed SL 6.0
Contacteer:

Daar komt mijne dan! Iets minder charmante fotos, zelfs nog met oude wielen... Moet toch echt die camera eens meenemen als ik op pad ga :o
Afbeelding

En wat ik zo leuk vind? Lekker speels en betaalbaar en nog multifunctioneel ook! ohja, en de heerlijke gloed waarmee hij me vaak verwelkomd als ik de schuur in loop (moet ik ehm wel genoeg uitlaten om op te laden :P)

[edit]
Lijkt me een aardig beknd frame, maar toch:
Gewoon normale (26") wielen
18" frame
140mm travel (voor duathlons talas op 100mm en 100mm stuurpen ipv 65)
Ca 68° HA onder sag
425mm chainstay
Totaalgewicht krap 13kg (geen perfecte weegschaal)

Wordt bijna alleen gebruikt in Zuid-Limburg hier
Laatst gewijzigd door Pelecrash op za 11 oktober 2014, 14:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Crashing is the easy part, it's the landing that makes it an art.
-> Landing fail #1 :(
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ook hier weer interessant om wat meer te weten te komen. Zo ben ik wel geinteresseerd in wielmaat, veerweg en chainstay lengte. En ik sluit me verder helemaal bij Kermit aan. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

kermit schreef:En wat is er zo fijn aan en waarom? ;-)
Sorry, moest ff hals over kop de deur uit, ik ga het nu goedmaken :-q
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Wat:
Dartmoor Primal 29 maat L

Harde feiten:
Wielmaat: 29" | Chainstay: 437mm | Headtube angle 68 graden | Huidige veerweg: 120mm | materiaal: alu | gewicht frame: 2,15kg, en behoorlijk bomb-proof gebouwd. | huidig totaal gewicht +/- 12,4 kg

Waarom:
Ik heb een gokje genomen door dit frame te bestellen en boy-oh-boy is dat goed uitgepakt! De fiets voldoet helemaal aan mijn verwachtingen: Ik wilde een do-it-all bike met een relaxte geo en ik hou er zeker niet van om XC achtig met m'n neus over m'n voorband te schrapen. Dit is wat mij betreft een echte allrounder. Hij geeft me enorm veel vertrouwen zodat ik er heerlijk mee kan gooien en smijten. Tzt zal er ongetwijfeld nog een vork inkomen met 140mm veerweg, maar nodig is het eigenlijk niet.

Afbeelding

Btw: dit ziet er ook wel uit als een frame waar je een heel speels fietsje van kunt bouwen. Volgens mij heb ik deze nog nooit genoemd zien worden hier op het forum:

Afbeelding
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Ontzettend leuke topics, zoals deze, maar ook "fatbikes", "29+" en "steel is real", maar is het niet duidelijker als het allemaal naar SYS gesleept wordt door een mod, daar kijken we toch vooral plaatjes van bikes. Er is ook nog een "spectopic" binnen SYS, ook een optie. Nu staat het verspreid over het forum.
En wat is hier het praktisch nut van?
Pelecrash
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: di 31 augustus 2010, 12:28
Mijn mountainbike: Canyon Exceed SL 6.0
Contacteer:

Zo, even wat extra info erbij zoals (terecht) gevraagd
Crashing is the easy part, it's the landing that makes it an art.
-> Landing fail #1 :(
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Niet om te zeiken, maar een serieuze vraag: waarom zou je een ltht rijden? Ik stuiter met een hardtail vaak achter alle kanten op en heb dan liever een fully dan voor meer veerweg.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Geen vreemde vraag, hier zijn de antwoorden te vinden: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... hilit=LTHT" onclick="window.open(this.href);return false; Dat topic leent zich beter voor je vraag dan dit.
Paul Rush schreef:Ontzettend leuke topics, zoals deze, maar ook "fatbikes", "29+" en "steel is real", maar is het niet duidelijker als het allemaal naar SYS gesleept wordt door een mod, daar kijken we toch vooral plaatjes van bikes. Er is ook nog een "spectopic" binnen SYS, ook een optie. Nu staat het verspreid over het forum.
We kijken wel hoe het zich ontwikkelt.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

markje schreef:Niet om te zeiken, maar een serieuze vraag: waarom zou je een ltht rijden? Ik stuiter met een hardtail vaak achter alle kanten op en heb dan liever een fully dan voor meer veerweg.
Techniek.
Vind dat gestuiter ook wel fijn, goede 'trail feedback'. :tong

Veerweg zegt niet alles en veerweg (ook aan de achterkant) zegt ook niet alles over een fiets/rijeigenschappen.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Wanneer is een hardtail eigenlijk een ltht?
Ik rij nu met een 120mm vork in een 29er frame, maar eigenlijk vind ik dat geen ltht... 120mm zie ik eerder als een standaard veerweg voor allround fietsen (ht en fully).

@markje, voor mij is de reden de relaxtere (fijnere) geometrie en zithouding tov meer racy modellen. Meer comfort, meer controle en meer reserves als je eens een keer net iets te hard gaat. En ik vind ze doorgaans ook mooier om te zien dan een racebak...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

kermit schreef:@markje, voor mij is de reden de relaxtere (fijnere) geometrie en zithouding tov meer racy modellen. Meer comfort, meer controle en meer reserves als je eens een keer net iets te hard gaat. En ik vind ze doorgaans ook mooier om te zien dan een racebak...
+1 op al je punten! :-q
Pelecrash
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: di 31 augustus 2010, 12:28
Mijn mountainbike: Canyon Exceed SL 6.0
Contacteer:

markje schreef:Niet om te zeiken, maar een serieuze vraag: waarom zou je een ltht rijden? Ik stuiter met een hardtail vaak achter alle kanten op en heb dan liever een fully dan voor meer veerweg.
Tja, waarschijnlijk was een LTHT niet de enige oplossing voor mijn vraag, maar dit is wat ik zocht (en heb gevonden):
Op het moment dat ik toe was aan een nieuw frame zoch ik niet naar veel snelheid, maar naar veel fun. Veel budget had ik niet, dus er viel al veel af (Fully's bijv). Ik kwam verschillende ltht verhalen en die klonken alsof het een schitterende mogelijkheid was. Toen kwam On-One ineens met een restpartij glow-in-the-dark geverfde 456 in de aanbieding, die grap kon ik niet weerstaan ;)

Dus wel een relaxtere geo voor meer fun, maar geen geld voor een fully = wat meer stuiteren ;)
maar dikke banden, lagere druk en de kont omhoog en ik heb er weinig moeite mee.

[edit]
Niet zo zeuren over mijn geleuter! Eerst willen ze meer tekst, geef ik dat in een edit en nog in een losse post, willen ze meer plaatjes! Mijn plaatje staat er al, nieuwe komen wel na mijn huidige blessureleed ;)
Laatst gewijzigd door Pelecrash op ma 13 oktober 2014, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Crashing is the easy part, it's the landing that makes it an art.
-> Landing fail #1 :(
Plaats reactie