Theux

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
corsten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: do 16 augustus 2012, 12:10
Mijn mountainbike: 2019 Nukeproof Scout

Tja, we zijn inderdaad een paar keer terug gereden en soms hangt een bordje op een onduidelijke plek waardoor je deze mist. Op sommige plekken hangt een overschot aan bordjes 1-2 voor de bocht 1 in de bocht en 1 gelijk na de bocht. Op een aantal plaatsen hangt echter helemaal niks (en we hebben een aantal keer echt gezocht) Nu is dat voor mij met GPS geen probleem maar ik gaf het aan zodat mensen zonder GPS hier rekening mee kunnen houden. Op een aantal plekken geven de bordjes e ht een andere richting aan, na een paar honderd meter zie je de track gaan afwijken op de GPS en dan voor de zekerheid toch even terug en checken. Bijna iedere keer vonden we dan een stukje verder de route bordjes weer. Het kan zijn dat de route is aangepast en er een verkeerd bordje is blijven hangen maar zonder GPS kan dat best vervelend zijn. Dat anticiperen is geen probleem hoor, ik rijd inmiddels al 24 jaar op een mountainbike en 21 jaar geleden stonden we al op deze camping in een tentje. Probleem met de GPS komt pas als je over een afdaling vliegt met grote stenen, wortelpassages , drops etc. dan lukt het mij niet om op mijn schermpje te kijken hoor.
Er zijn genoeg vaste routes waar asfalt tot een minimum beperkt is, hier werd het op een gegeven moment een standaard grap dat als we op asfalt kwamen er gelijk geroepen werd dat we zeker weer gingen afdalen. Persoonlijk denk ik dat routes interessanter worden als je de stukken asfalt gebruikt om te klimmen ipv af te dalen.

Verder zeker prima vermaakt, prachtig weer, mooie passages, en regelmatig fantastisch uitzicht!
2019 Nukeproof Scout
Gebruikersavatar
Bas Stayokay
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 20:09
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi, Salsa Spearfish, Salsa Mukluk

Persoonlijk vind ik de rode route van Theux een hele mooie vaste route. Ik rij deze echter wel altijd met gps. Hoe ligt het er momenteel bij? Ondanks het vallen van het blad nog goed te doen?
Vrijdag staat de route op mijn agenda :winkie:
Riding bikes is just a small piece of the experiences that all comes out of it!
Gebruikersavatar
corsten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: do 16 augustus 2012, 12:10
Mijn mountainbike: 2019 Nukeproof Scout

Route lag er erg goed bij, wel een paar plekken waar het erg nat was maar dat is wel gebruikelijk gezien de vele beekjes die hier beginnen.
Bladval was absoluut nog geen probleem, geniet ervan!
2019 Nukeproof Scout
Gebruikersavatar
Bas Stayokay
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 20:09
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi, Salsa Spearfish, Salsa Mukluk

Vandaag de rode route gereden, met gps. Ik kan de genoemde opmerkingen onderschrijven, ik heb vandaag geprobeerd niet op mijn gps te rijden maar de bordjes te volgen.
Op sommige stukken ondoenlijk, er hangt geen bordje, bord de verkeerde kant op en soms weer drie borden op een plaats waar je er werkelijk helemaal niks aan hebt.
De route was nattig maar met mijn Mukluk goed te doen :-q
Riding bikes is just a small piece of the experiences that all comes out of it!
matish
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 18 februari 2013, 22:19

Afgelopen zaterdag de rode en zondag de groene route van Theux gereden. Heel gaaf! De routes waren erg nat door de regenval van vorige week. Veel plassen/modder en gladde beklimmingen/afdalingen. Het weer was wel erg goed..
Verder geen jacht tegen gekomen. We verbleven in een comfort stacaravan op de gastvrije camping Polleur. De caravan was erg netjes, maar wel wat krap. Zeker voor herhaling vatbaar!
Gebruikersavatar
corsten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: do 16 augustus 2012, 12:10
Mijn mountainbike: 2019 Nukeproof Scout

Ja die caravans zijn geweldig, kosten erg weinig en je krijgt er best veel voor terug. Ik had de standaard voor 27 euro per nacht oid. Was samen met mijn broer dus de kosten waren lager dan bij een hostel.

Had alleen niet echt een goede mogelijkheid om de bikes veilig te stallen snachts, had ze nu maar klem gereden tussen de heg en mijn auto.
2019 Nukeproof Scout
matish
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 18 februari 2013, 22:19

's avonds aan de ketting en 's nachts in de caravan..
Gebruikersavatar
corsten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: do 16 augustus 2012, 12:10
Mijn mountainbike: 2019 Nukeproof Scout

Ja dat was ook het plan maar ze waren zo ongehoord modderig dat we dat niet konden maken. Volgende keer maar bouwplastic meenemen. Of iets van een alarm of zo. Volgens mij heb ik weleens een mobiel alarm gezien voor fietsen.
2019 Nukeproof Scout
matish
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 18 februari 2013, 22:19

Bij het fietsenhok konden wij onze fietsen afspuiten.
Gebruikersavatar
corsten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: do 16 augustus 2012, 12:10
Mijn mountainbike: 2019 Nukeproof Scout

Goede tip! Ga ik volgende keer opzoeken. Wij waren dit keer veel te laat binnen, lek gereden en reserve band kapot door bandenlichters. Kwamen dus pas rond 20:00 uur weer binnen in het donker.
2019 Nukeproof Scout
h67racing
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 11 februari 2013, 19:21
Mijn mountainbike: Trek superfly al 100 pro 2013

Ben ook op camping Polleur. Route is daar makkelijk op te pakken maar wat een vetzooi momenteel! Lijkt me 's zomers wel erg gaaf als alles wat beter begaanbaar is. Op sommige plekken is het erg verraderlijk glad.
as ut ni giët zoë as ut mot da mot ut ma zoë as ut giët
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Weet er iemand of er op de rode route theux ergens een restaurantje/terrasje is waar je ff lekker kan zitten en bijtanken?
marco-turn-me-on
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 19:46
Mijn mountainbike: turner flux 2009 / cotic BFe 2011 / salsa el mariachi 2013
Contacteer:

Onderweg op de route is er vrij weinig gelegenheid.
Je kan midden in de route beginnen en in Theux een terrasje zoeken.
Of in de buurt van Spa even de route afbreken en weer oppakken.
Je zult in ieder geval even moeten zoeken buiten de route.
Helemaal 100% zeker weet ik het niet maar ik kan weinig terrasjes herinneren.
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

Ik heb de route een aantal keer gereden en kan mij ook zo direct geen gelegenheid herinneren, behalve dan in Theux zelf natuurlijk.
Halverwege de route kom je wel in de buurt van het centrum van het dorpje La Reid, misschien dat daar wat is.
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

bedankt mannen, dan wordt het dus genoeg voorraad eten/drinken meenemen :)
Plaats reactie