Zijn er mooie trails rond Houyet (België)?

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Binnenkort gaan wij een lang weekend richting Houyet (Namen, België) en uiteraard gaan onze fietsen mee :D

Maar wie o wie weet waar je daar moet zijn voor de mooie trails. Technische afdalingen worden daarbij zeker gewaardeerd.

De zoek functie hier leverde niet veel op en Google gaf ook net niet helemaal de info die ik zocht, dus graag wat ervaringsdeskundigen in dit gebied.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Niemand????
cherryman
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Giant Reign 2, TBR Custom
Contacteer:

Ben jaar of 4-5 geleden daar wel eens in de buurt geweest, zou de foto's en gpx'en eens moeten terugzoeken. Vaste routes daar waren eerder naar de korte kant (10-15km), we hebben hier en daar wat gecombineerd wandel/vtt route via kaarten. Richting Custinne waren er wel enkele leuke stukken, maar veel singletrack en technische stukken niet dacht ik.

Ben niet zeker, maar dacht dat ik deze route van Custinne gecombineerd heb met 1 van de vaste routes van Houyet.
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=hvnxbuxkpjldkoua
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Oh dat is op zich wel een aardig rondje qua afstand en hoogte meters. Zaten er ook nog echt leuke stukken in? Single tracks en een beetje uitdaging zeg maar :winkie:
cherryman
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Giant Reign 2, TBR Custom
Contacteer:

mud mate schreef:Oh dat is op zich wel een aardig rondje qua afstand en hoogte meters. Zaten er ook nog echt leuke stukken in? Single tracks en een beetje uitdaging zeg maar :winkie:
Heb er echt geen idee meer van, ben laatste 4 jaar naar zoveel verschillende streken geweest in die omgeving dat ik hier en daar wel al iets vergeet. Kan me wel vaag een rotsachtige afdaling herinneren, maar de grootste uitdaging was balanceren op en met de fiets omdat ze toen het halve bos gekapt hadden.

Vind LaRoche en zeker regio Durbuy-Hotton heel wat uitdagender dat zeker. Ben -jammer genoeg- niet het type van overal te stoppen voor een foto en de action-cam was ook nog niet zo ingeburgerd als nu.

Deze stond ook nog op gpsies, had ik ook gereden. http://www.gpsies.com/map.do;jsessionid ... xmofzefxqb
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Oh maar dan heb ik zo mooi 2 rondjes :-q :-q
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7391
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

GR126 naar Dinant volgen en dan "binnendoor" van de Rue de Mont-fat naar de Rue en Rhee rijden?
(of het mag...?)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie