Grand Raid

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
Ekie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 18:43

Staat voor mij op het programma van 2015!
rognic
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: ma 30 augustus 2010, 22:14

Ekie schreef:Staat voor mij op het programma van 2015!
Zal misschien niet meer doorgaan er zou een nieuwe marathon komen met vertrek en aankomst in Grimentz
.Dit zou in ieder geval een pluspunt zijn want inschrijving,start en aankomst op verschillende plaatsen is toch een grote miserie.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

rognic schreef:
Ekie schreef:Staat voor mij op het programma van 2015!
Zal misschien niet meer doorgaan er zou een nieuwe marathon komen met vertrek en aankomst in Grimentz
.Dit zou in ieder geval een pluspunt zijn want inschrijving,start en aankomst op verschillende plaatsen is toch een grote miserie.
Werd een keer tijd dan. Duurt 'even' voor ze het door hebben dat het logistieke gedoe veel rijders weerhoud om daar te starten.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

'K zou het wel jammer vinden: het was in '99 mijn eerste marathon ervaring, en heb elk jaar tot en met 2010 deze wedstrijd gereden. Logistiek was idd altijd wel een drama. Wij zette altijd een auto met tassen schone kleding bij de finish een dag van te voren.

Maar goed, ik kan me er wel iets bij voorstellen, de Cristalp is wel een beetje aan't doodbloeden de laatste paar jaar.

Ik moet zeggen dat ik nergens iets gezien heb van een nieuwe tocht met start en finish in Grimentz. Als die nu ook eens richting de Matterhorn gaat :-)
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Pepsiecolaraak
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 15 april 2011, 12:22

Heb hem 2 maal gereden, vervloekt en van genoten :-)
De verplaatsing maakt hem alleen maar specialer en er altijd wel een crea oplossing voor te vinden.
Marathons als hapklare ge-organiseerd ? Ga dan lekker vissen of zo.
Eerste keer ben ik met de trein uit Nederland gekomen, bagage achterop, kamperen bij het liftstation van Verbier en vervolgens bij de de eerste 100 net over de 9 uur gefinished...
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Pepsiecolaraak schreef:De verplaatsing maakt hem alleen maar specialer en er altijd wel een crea oplossing voor te vinden.
Marathons als hapklare ge-organiseerd ? Ga dan lekker vissen of zo.
Eerste keer ben ik met de trein uit Nederland gekomen, bagage achterop, kamperen bij het liftstation van Verbier en vervolgens bij de de eerste 100 net over de 9 uur gefinished...
Spectaculair die verplaatsing? Nou nee, kom om te fietsen en niet over al te veel logistieke zaken na te denken. (mede reden om deze en ook een TranspAlp niet te rijden).
Creatief was ik de 2e keer ook: In mijn bus de motor en naar finish rijden, motor er uit en naar startplaats. Volgende dag was het marathon en bus ophalen.......

Pepsiecolaraak schreef:Heb hem 2 maal gereden, vervloekt en van genoten :-)
Idem, onderweg in het begin genieten van de bergen, dan vervloeken, haten en week later "Wat was het gaaf". Denk dat dit voor 90% van de deelnemers zo'n beetje het verhaal is.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Waar zijn de verhalen?
Ik kon hem helaas niet rijden door een blessure, maar ik ben wel erg benieuwd naar de ervaringen van deze editie.
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
Pino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: di 18 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Breezer Thunder 1993 en nog het nodige plastic
Contacteer:

Ben nog bezig met een verslagje. Ik was niet genoeg. Na het asfalt van Mandelon stukgegaan en in Eison buiten tijd.
Alle verzorgers de wielerwereld uit !
vincentgiesbers
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 22 februari 2017, 15:12

Ik ga volgende week de Grand Raid rijden en had me een beetje in de tijden vergist. Ik denk wel dat ik de finish kan halen maar had me niet zo goed beseft dat de doorkomst tijden vrij strak zijn. Ik wel redelijk wat kilometers gemaakt en in laatst nog in de Ardennen getraind maar nooit in de Alpen gefietst. Mijn langste klim was 9km tegen 4% en de zwaarste was 4km tegen 14%. Zijn er veel rijders die de finish niet halen? Ik probeer mezelf in te prenten om er vooral van te gaan genieten maar opgeven is normaal voor mij geen optie
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Er zijn inderdaad afvallers die niet op tijd de de poortjes komen.
Met name het poortje voor pas de Lona is er eentje die je in de gaten moet houden.
Maar als je gewoon lekker door kunt fietsen moet het gewoon lukken.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Dat wordt een pittige rit maar zeker genieten.
De beste tip die ik kan geven is ga op tijd die kant op.
De start is op 1500 meter hoogte en stijgt tot boven de 3000, daar moet je lichaam echt aan wennen.
Klimmen op die hoogte vraagt veel meer van je lichaam.
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
vincentgiesbers
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 22 februari 2017, 15:12

Ik ga donderdag naar Nendaz en dan zit ik al op 1400 meter hoogte. Ik twijfel nog of ik van tevoren ga fietsen. Ik weet niet of het beter is om je benen zoveel mogelijk rust te geven van tevoren. Tijdens de Grand Raid is het dan verstandig om het tempo van de andere aan te houden of gelijk volgas te gaan om meer tijd te hebben in het 2e gedeelte?
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Tempo van welke anderen?
De ene fietst knoeper hard en de andere te langzaam.

Altijd je eigen tempo fietsen maar niet treuzelen. De tijden van de poortjes wel in je achterhoofd houden. Je weet dan of je op schema ligt en wellicht gas bijgeven.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
rognic
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: ma 30 augustus 2010, 22:14

In het begin denk je dat je tijd genoeg hebt,maar vergis je niet.Na Hérémence ga je naar de Mandelon en dan begint het pas.Probeer toch voor 13 u in Evolène te zijn dan zou het daarna geen probleem meer mogen zijn.Stuk van Eison naar La Veille geeft de indruk dat het niet steil is,maar je geraakt er geen vin vooruit.Eenmaal de poort van la Veille bereikt moet je je geen zorgen meer maken.Pas de Lona is misschien niet leuk,maar daar kon ik wel genieten van het prachtige zicht.Ik nam hem helemaal links,minder rijders en minder lastig.Doe ook niet te zot bij de laatste afdaling want dat kan je hele wedstrijd verbrodden.
Veel succes,ik was 65 jaar(2008) toen ik hem het laatst heb gereden met een 3°plaats in men categorie,altijd gereden om hem gewoon uit te rijden en niet zo zeer met een uitslag bezig.
Gewoon genieten van de ambiance en de prachtige natuur,beetje drinken en eten en alles komt goed.
Jaloers dat ik er niet meer bij kan zijn,dacht nog de 65km te doen maar een maand geleden men sleutelbeen gebroken.
Veel plezier
rognic
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: ma 30 augustus 2010, 22:14

vincentgiesbers schreef:Ik ga donderdag naar Nendaz en dan zit ik al op 1400 meter hoogte. Ik twijfel nog of ik van tevoren ga fietsen. Ik weet niet of het beter is om je benen zoveel mogelijk rust te geven van tevoren. Tijdens de Grand Raid is het dan verstandig om het tempo van de andere aan te houden of gelijk volgas te gaan om meer tijd te hebben in het 2e gedeelte?
In Hérémence opgegeven?Veronderstel dat je pech hebt gehad,hopelijk niet te erg.
Plaats reactie