Verschil tussen NL en Belgie

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
john k
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 december 2013, 14:51
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Wij willen graag een keer gaan mtben in de ardennen.
Nu vraag ik mij dus af zijn de routes daar te vergelijken met de routes in zuid-limburg.(Epen,Parkstad enz.)
Of is dit absoluut niet te vergelijken.
Ik heb natuurlijk al wat video's bekeken, maar zou graag ook jullie persoonlijke mening horen.
Op het gemak, de ketting strak !!
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

De Ardennen zijn te groot en het is hierdoor heel moeilijk om een goed advies te geven over het verschil.

Ik denk dat iets meer informatie wel handig zou zijn.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

In het algemeen zijn de klimmen en afdalingen wat langer en zijn er meer plaatsen waar je (als je dat wilt) steviger kunt biken dan in Nederland (hoogtemeters, technische aard, vrij rijden kan bijna overal). Wil je makkelijker fietsen kan dat ook prima, het is zoals Real Epic aangeeft, de Ardennen zijn groot, je kunt er eenvoudig en zeer lastig terrein vinden, en alles daartussen, afhankelijk van wat je zoekt. Als zuid-limburg je goed afgaat zou je voor de eerste keer een gemiddelde route kunnen kiezen waar je onderweg altijd kunt terugsteken naar je startplek als je er om wat voor reden ook genoeg van hebt, wellicht is Theux (in dat geval) een leuke om mee te beginnen. Blauwe lus is korter (32km 800hm), rode lus is langer (50km 1200hm).
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Zelf ervaring met de regio st. Vith en Clervaux - Luxemburg. Afhankelijk waar je rijd kom je percentages van 10,16,22, tot 36% tegen. Kijk dus goed naar de route info wat het is. Maar als je in Limburg lekker rond kan trappen verwacht ik niet al te veel problemen voor je. Ik moet het normaal doen met een vlakke polder en tegenwind. Hoogste punt waar ik hier legaal op mag is de terp. ;-)
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie