Nieuwe ATB route Neerkant (opening 2 Maart 2013 )

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Koenuhhh schreef:Dit viel mij in November ook al op dat de route behoorlijk droog lijkt tegenover andere routes/bossen. Toeval? Of kan dit gebied(je) hier gewoon goed mee overweg?
Zie mijn verslagje van oktober. Is voor een groot deel zandgrond. Ik vermoed dat je hier na lange droogte alleen met een fat-bike nog terrecht kan.
Ridge77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 217
Lid geworden op: di 12 november 2013, 13:50

Idd., waren nu al stukken waar het heel mul was.

Maar dat geeft weer wat meer uitdaging ;)
Pain, is the french word for bread
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Vanaf Asten (dennedijkse bossen) deze route gereden en het was een grote blamage. Begrijp me niet verkeerd, de route zelf is superleuk! Zoals hier gezegd wel opvallend droger dan andere routes, daardoor ook eenmaal onderuit. Mn band had er in het losse zand even geen zin meer in. De blamage zit hem in de tracks zoals deze op mtbroutes.nl staan. Dat betreft de verbinding en de route zelf.

Volgens mtbroutes.nl start de verbinding rechtsaf even na de paar vlonders, vervolgens langs de bosrand en over de Roerdompweg. Tot zover nog goed pad. Vervolgens linksaf op de Vlosbergweg en na de eerste boerderij rechtsaf. Hier begint de ellende! Over hobbelige velden, over sloten, terug moeten door doornstruiken, weer over een sloot, langs een kas waar je niet hoort te komen, tweemaal onder prikkeldraad door, slaat nergens op! Uiteindelijk vanaf de kruizing Buizerdweg/Meerkoetweg zwarte pijlen kunnen volgen, die in het geheel niet lopen zoals de gps track van mtbroutes.nl.

Dan neerkant zelf. Fantastische route, maar loopt echt totaal niet zoals de gps track van mtbroutes.nl. Zoals andere hier hebben vermeld heb ik in het noordelijke deel ook wat pijlen gemist (geverifieerd met de tracks van het nieuwe en oude noordelijke stukje van whocares). Na het meest noord/oostelijke punt ga je richting west over een fietspad. Daar stond nog een pijl. Je steekt dan het hele bos door en komt aan de westkant op een T-splitsing. Geen pijl gezien maar linksaf is dan logisch. Vervolgens richting zuid totdat ik vlak voor de verbindingsroute weer een pijl zag. Dan heb je dus een lusje gemist waarbij je een tweede maal langs het kanaaltje hoort te komen.

Dan nogmaals de verbindingsroute. Terug heb ik de zwarte pijlen gevolgd. Kleine heitrak-diagonaal door bos-Meerkoetweg-Vlosbergweg-Pijlstaartweg-... en dan linksaf een verschrikkelijk rulle zandweg in. In het bos gelijk rechtsaf, hele diepe ellendige karresporen. Ik ben toen links afgegaan, geen idee meer of een zwarte pijl die kant op wees, maar ik wilde weer uitkomen op het punt na de vlonders. Hehe, ik was weer op Asten (dennedijkse bossen).

Kortom: negeer de tracks op mtbtracks.nl. Volg gewoon de pijlen. Het noordelijkste stukje van de verbindingsroute is denk ik wel over betere paden te doen, maar goed.

Overigens wel heerlijk van het zonnetje en mooie mtb routes kunnen genieten :-q. Mn gemiddelde was wel belabberd aangezien ik stukken met de mtb aan de hand heb moeten lopen op de boeren velden. En over sloten springen is ook niet bevordelijk voor de snelheid :-D.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Bergbike schreef: Dat betreft de verbinding en de route zelf.

Volgens mtbroutes.nl /~/ die in het geheel niet lopen zoals de gps track van mtbroutes.nl.
Als je m getracked hebt kan je m wellicht met mtbroutes.nl delen. Dat zullen de mannen aldaar wel kunnen waarderen.
Bergbike schreef: Dan heb je dus een lusje gemist waarbij je een tweede maal langs het kanaaltje hoort te komen.
Dat stukje mis je dus weinig aan, al hoort het er wel in natuurlijk.
Bergbike schreef:Overigens wel heerlijk van het zonnetje en mooie mtb routes kunnen genieten :-q.
En das toch wat telt, mooi zo :-q
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Heb wel getrackt maar ik weet niet zeker of ik de verbinding volledig gedaan heb. Neerkant zelf in ieder geval niet. Ik heb ze wel gemailt dat het niet klopt. Maar ik verwacht er niet veel van. Ooit heb ik tot driemaal toe gemailt over een parkeerplaats bij route Alphen, wat ze in de informatie mee zouden nemen, en dat staat er nog steeds niet bij. Mijn eerdere bericht was ook wat frustratie richting mtbroutes.nl van me afschrijven. Gelukkig zitten we hier op mountainbike.nl :-q
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Om van de Dennendijkse Bossen naar Neerkant te rijden , kun je het beste een paar meter doorrijden als je een kanaal aan je rechter kant hebt en je zeg maar 2x keer links af moet ( bij route Asten , mtbroutes.nl , schat ik op ongeveer 27 km ) . Die zandpad is onderdeel van de verbindingsroute van Liessel naar Neerkant . Die verbindingsroute is gewoon saai en die krijg je ook nog eens 2 keer voorgeschoteld ( heen en terug )
it ain't what you do it's the way that you do it
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

De verbinding is inderdaad saai. Maar als je de kilometers wilt maken, Neerkant is het denk ik wel waard. Volgende keer dat ik daar ga rijden verlaat ik de Dennedijkse Bossen denk ik bij het kruizen van de Venbergweg (op 25km bij route Asten op mtbroutes.nl) en dan via de Roerdompweg en Vlosbergweg naar de verbinding. Niet dat dat stuk zo spannend is, maar dan kan je gewoon even zo snel mogelijk over asfalt knallen. Dat heb ik dan liever dan die saaie brede zandwegen met zeer rul zand en diepe karrensporen.

Maar de Dennedijkse Bossen verlaten bij 27km is inderdaad de logische keuze als je de pijlen wilt/moet (geen gps) volgen. Dan pik je gelijk aan op de verbinding vanuit Liessel. Wel frappant hoe de verbindingen hier lopen, Dennedijkse Bossen worden gewoon overgeslagen. Waarom is dat? Liessel en Neerkant liggen wel in Gemeente Deurne, en Dennedijkse Bossen in gemeente Asten, maar de verbinding gaat ook over Astens grondgebied. :~
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Bergbike schreef: Wel frappant hoe de verbindingen hier lopen, Dennedijkse Bossen worden gewoon overgeslagen. Waarom is dat? Liessel en Neerkant liggen wel in Gemeente Deurne, en Dennedijkse Bossen in gemeente Asten, maar de verbinding gaat ook over Astens grondgebied. :~
Anders hadden ze aan de andere kant van de A67/ Astensche AA moeten blijven :

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 2014Q1.jpg

Maar dan had de route ook niet echt interessanter van geworden . Ik denk dat het meer het beste van 2 kwaden is , een verbinding met de Dennendijkse Bossen makend.
it ain't what you do it's the way that you do it
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Excuus, mijn verwoording was vaag. Ik volg je redenering dat de verbindingen globaal liggen waar ze liggen. Maar waar ik op doelde is dat je een verbinding Liessel-DDB en een verbinding DDB-Neerkant zou verwachten. Waarom Liessel-Neerkant i.p.v DDB-Neerkant? Zoals het nu is, is het verwarrend.
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Bergbike schreef:Excuus, mijn verwoording was vaag. Ik volg je redenering dat de verbindingen globaal liggen waar ze liggen. Maar waar ik op doelde is dat je een verbinding Liessel-DDB en een verbinding DDB-Neerkant zou verwachten. Waarom Liessel-Neerkant i.p.v DDB-Neerkant? Zoals het nu is, is het verwarrend.
Misschien is het zo afgesproken ?? Of ze zijn langs elkaar af gegaan .

Maar je moet bij twc Asten zijn , als je een verbinding wilt tussen DDB en Neerkant , vanuit Liessel zijn de 2 verbindingen er wel . Voor zowel DDB en Neerkant . Daar waar de AA-route linksaf draait , zwart logo linksaf voor Neerkant en zw logo rechtdoor voor DDB.
it ain't what you do it's the way that you do it
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Ik ben wel benieuwd naar deze route, ik zal hem eens gaan proberen vanuit Asten/Vlierden/Liessel :-)
Gaat het nu weer over het fietsen?
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

QriZ schreef:Ik ben wel benieuwd naar deze route, ik zal hem eens gaan proberen vanuit Asten/Vlierden/Liessel :-)
Wel een saaie verbinding tussen Liessel en Neerkant , heen en terug hetzelfde stuk .
it ain't what you do it's the way that you do it
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Bedankt voor de info; wellicht dat ik het zondagochtend ga doen; ik zal mijn ervaringen delen ;-)
Gaat het nu weer over het fietsen?
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Vandaag de route Neerkant gereden; ik zag het woordje minuscuul op een bordje staan op de route van liessel thv het fietspad. De verbindingsroute is door het asfalt wat saai en lang en heeft wat 'bijzondere' passages. Aangekomen wordt het wel meteen beloond; een compacte maar technische route door een erg mooi stukje bos. Het heeft wel wat weg van Horst. Ik kom er zeker nog eens terug!
Gaat het nu weer over het fietsen?
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Zo afgevinkt.
Afgelopen zondag de stoute mountainbikeschoenen aan gedaan en er eens voor gaan zitten (op het zadel).
Als voorbereiding op de 100 van Horst had. Na weer vele mooie woorden van een college van mij over de Neerkant route, gaan.
Om 08.15 uur van huis richting de Schaak (route Horst), een stuk meegenomen omdat het toch op de route ligt.
En dan een saaie weg richting de Neerkant. Maar dan op de route aangekomen krijg je gewoon een mini uitvoering van de Schaak route voorgeschoteld.
Heerlijk ik heb daar met een smile van oor tot oor rond gereden.
Hier kom ik zeker nog eens terug.
Na iets meer dan 1 ronde mijn weg vervolgd richting Liessel, heb ik nog een route mee gepakt aan de A76.
Misschien weet iemand waar ik was.
Hierna de route van Liessel opgepakt en bij het waterwingebied (achter de ST. Josef parochie), de verbinding naar Vlierden gevolgt, route Vlierden helemaal hierna Zandbos voor de helft en de Walsberg voor de helft.
Hierna vond ik het genoeg geweest, terug naar Limburg.
Daar wilde ik de nieuwe route van Ysselsteyn nog volgen maar door een Handboogwedstrijd de route niet kunnen volgen, en maar naar huis gegaan.
De schade 93 km in vier uur en een kwartier, o ja en een pijnlijk zitvlak.
Voor de volgende keer denk ik Ysselsteyn,Neerkant,Liessel,Vlierden,Zandbos,Walsberg,Ysselsteyn en Venray.
Plaats reactie