Cube Reaction GTC SLT (2014)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Even mijn nieuwe scheurijzer showen als vervanger van mijn vorige HT (Ghost HTX Lector). Dit is ook meteen de overstap naar een 29er voor mij. De bidon houders zijn waarschijnlijk tijdelijk, wil een setje mooie carbon houders erop zetten. De foto's zeggen meer denk ik, dus bij deze:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Color black`n`grey`n`flashred
Frame GTC Twin Mold Monocoque Technology, 29 ARG
Size 17"
Fork Rock Shox SID RL, MC, PushLoc, tapered, QR15 100mm
Headset FSA Orbit I-t integrated, top 1 1/8", bottom 1 1/2
Stem Syntace F149, 31,8
Handlebar CUBE Race Flat Bar Pro, 720 mm
Grips CUBE Race Grip, 1-Clamp
Rear Derailleur Sram XO, 10-speed,
Front Derailleur Sram XO, High Direct Mount
Shifters Sram X0 Trigger

Brake system Formula RC Tune hydr. Discbrake (180/160mm), tool-free reach & contact adjust
Crankset Race Face Turbine, 38/24T, 175mm, Pressfit BB92
Wheelset DT Swiss CSW MA 2.9, Straightpull, QR15/QR
Front tire Schwalbe Rocket Ron Kevlar Triple Compound 2.25
Rear tire Schwalbe Racing Ralph Kevlar Triple Compound 2.25
Seat Selle Italia X1
Seatpost RFR Prolight, 31.6mm
Seatclamp RFR Varioclose 34.9mm
Weight 10,2 kg
Laatst gewijzigd door Koenuhhh op zo 7 december 2014, 00:38, 2 keer totaal gewijzigd.
willem430
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 14 september 2009, 21:59
Mijn mountainbike: BMC Agonist one 01

Prachtige fiets! Mooie kleurstelling ook. De afmontage ziet er heel gebalanceerd uit.
Misschien nog wel even de bekabeling inkorten/op maat maken.

Dat hij maar vaak vies mag worden :-q
A i r
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 7 april 2014, 21:41

Nice! Heb 'm ook sinds twee maanden.
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=111487" onclick="window.open(this.href);return false;
Bevalt uitstekend. Brede stuur ben ik inmiddels aan gewend. Veel plezier met de fiets!
Gebruikersavatar
Raikoi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 21 mei 2014, 23:38
Mijn mountainbike: Cube LTD Race 2014

Wauw, da's nog 'ns een mooie fits! :o :D
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

A i r schreef:Nice! Heb 'm ook sinds twee maanden.
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=111487" onclick="window.open(this.href);return false;
Bevalt uitstekend. Brede stuur ben ik inmiddels aan gewend. Veel plezier met de fiets!
Had jou topic nog niet voorbij zien komen, maar dan kan ik natuurlijk alleen maar zeggen mooie bike! Moet zelf ook nog even goed wennen aan het brede stuur, maar ga het even de tijd geven.
Gebruikersavatar
Ron.l
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 896
Lid geworden op: za 3 april 2010, 22:40

Zo Danny dat is even een mooie bike, wel even wat anders dan de Ghost. :-q :-q
Ook mooie afmontage, helemaal top.
Zal in het begin misschien even wennen zijn aan de 29er maar daarna wil je niet anders meer. :wink:
Cannondale Scalpel 29 Carbon Team**Eagle** ( 9,8 kg ) ******* Cannondale F-si Carbon 2***** Cannondale Caad 8
http://ridemymtb.com/Team-RideMyMTB/" onclick="window.open(this.href);return false;
Trek8000slr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 5 oktober 2009, 21:02
Mijn mountainbike: Cannondale F29 carbon 2 X0, Merida O'nine team issue 26"XO/XT, Cube GTC Agree Pro

Mooie kleurstelling en afmontage.

Veel fietsplezier.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Vanmorgen het eerste ritje gemaakt met de Cube onder prachtige omstandigheden! De fiets rolt in ieder geval als een trein als die eenmaal op gang is. Twee tandwielen voor inplaats van drie is eigenlijk ook veel fijner. Normaal zat ik heel vaak te switchen tussen het middenblad en het buitenblad, nu is het gewoon constant op het buitenblad. Het kleine heb ik denk ik alleen maar nodig bij de langere klimmen of de erg steile. Ben wel blij dat het erop zit, want in het zuiden van het land of het buitenland is het onmisbaar natuurlijk.

Het enige waar ik echt aan moet wennen is het enorme brede stuur, Het zou 720mm lang moeten zijn maar het gaat meer richting de 740mm. Op mijn Cube Ams ben ik 660 mm gewend. Is dus een verschil van 8 cm! Maar goed je hebt op een 29er wel een iets langer stuur nodig zegt men, maar vraag me af of dit niet aan de royale kant is? Het viel me ook echt op dat ik mijn handen constant aan de binnenkant van de handvaten geplaatst had. Dus wat dat betreft is de kans aanwezig dat ik hem nog een stukje ga inkorten. Maar voor ik dat doe ga ik eerst nog even een paar ritjes testen natuurlijk!

Al met al, super tevreden! :-q

@Ron.l: Dit is zeker een enorm verschil met de Ghost, de afmontage is veel beter en het is een 29er inplaats van 26er. Ik merkte op de Ghost dat ik daar niet zo lekker mee kon rijden als de cube ams vandaar dat ik er relatief snel alweer afscheid van genomen heb ;).
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Mooie bike!! Ben o.a. zeer gecharmeerd van de Raceface-crank en het strakke frame!! :-q :-q
Stuurbreedte is persoonlijk. Vind zelf dat het stuur niet té breed moet zijn, anders krijg je teveel een hefboomeffect en je krijgt er last mee op smalle passages.... Heb er bij mij een 70mm stuurpen op zitten en dat zorgt ook voor een flitsender stuurgedrag. :tong :tong
Ga je serieus de bergen in of is 36/22 standaard??? Normaalgesproken zou 38/24 voldoende moeten zijn.
Voor het vlakke heb ik een extra spider 39/26...

Veel plezier met je Cube!!! :wink: :wink:
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

pk-patty schreef:Mooie bike!! Ben o.a. zeer gecharmeerd van de Raceface-crank en het strakke frame!! :-q :-q
Stuurbreedte is persoonlijk. Vind zelf dat het stuur niet té breed moet zijn, anders krijg je teveel een hefboomeffect en je krijgt er last mee op smalle passages.... Heb er bij mij een 70mm stuurpen op zitten en dat zorgt ook voor een flitsender stuurgedrag. :tong :tong
Ga je serieus de bergen in of is 36/22 standaard??? Normaalgesproken zou 38/24 voldoende moeten zijn.
Voor het vlakke heb ik een extra spider 39/26...

Veel plezier met je Cube!!! :wink: :wink:
thanks! :)

36/22 is inderdaad standaard op deze bike. Beviel me vandaag eigenlijk prima, eigenlijk alles op het buitenblad kunnen rijden. En de 22 is dan wel handig voor Zuid-Limburg of het buitenland wat af en toe zeker wel aan de orde is. :-q
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Mooie fiets!

Heb m'n 720mm stuur na een half jaar ook ingekort.
Niet te veel, en weer een tijdje gereden.
Ik zit nu op 660mm en dat zit lekker.
One life, ride it!
Gebruikersavatar
Ron.l
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 896
Lid geworden op: za 3 april 2010, 22:40

En Danny al helemaal gewend aan snelle Cube Reaction, tenminste als ik Strava bekijk wel. :wink: :)
Cannondale Scalpel 29 Carbon Team**Eagle** ( 9,8 kg ) ******* Cannondale F-si Carbon 2***** Cannondale Caad 8
http://ridemymtb.com/Team-RideMyMTB/" onclick="window.open(this.href);return false;
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Ron.l schreef:En Danny al helemaal gewend aan snelle Cube Reaction, tenminste als ik Strava bekijk wel. :wink: :)
Hij gaat lekker ja! Inmiddels 100 km op de teller na 2 ritjes. Door de warme omstandigheden wel relatief rustig aan gedaan, maar zelfs dan is de gemiddelde snelheid al behoorlijk voor mijn doen. Ben dus zeer benieuwd wat het gaat geven wanneer ik eens een rondje echt ga gas geven!

Ben zeer te spreken over de 2x10 set-up, links hoeft ik nu bijna nooit te schakelen in mijn eigen omgeving. Wanneer het allemaal wat heuvelachtiger wordt is dit anders natuurlijk maar dan nog is het allemaal een stuk fijner dan bij de 3x10.

Op naar de volgende rit. :-q
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Geweldige kleuren !

Ik ben ook van 72cm stapje voor stapje terug gegaan . zit nu op 69 cm .. dat bevalt me uitstekend !

Jeroen
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Mooie fiets hoor :D
Plaats reactie