Dartmoor Two6Player.......dirtbike (singlespeed nu)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Sinds we in Wageningen zijn begonnen aan de bouw van het Wild Dukes Bikepark is de vraag naar een leuke fiets voor erbij steeds groter geworden. Eigenlijk al wel iets langer, maar nu kwam hij echt naar boven vliegen. Daarbij ben ik een paar weken geleden in Bikepark Spaarnwoude op de feite gedrukt door op m'n plaat te gaan op mijn 29er. Niet dat hij de afdaling niet aankan, ik heb namelijk aardig wat runs gemaakt zonder problemen (ook hoogste drop-off), maar toch is het niet ideaal natuurlijk. Hij is gewoon niet speels genoeg! Dus dat bij elkaar opgeteld vond ik dat er echt wat moest komen. Het plan was om een bike op te bouwen die a) kort, speels genoeg was voor dirt-jumpen, north-shore, pump-track en b) genoeg veerweg, versnellingen en nog mogelijkheid om te fietsen voor technischere afdalingen, motorcross baan sprongen etc. Ik ben gaan zoeken en kwam bij Dartmoor uit, mooie goedkope frames (200 euro). Ik zou na de zomervakantie een Dartmoor Phantom gaan opbouwen! :- :-D
Toen kreeg ik 'helaas' 19 mei een berichtje van forum-member HM'78 of ik nog interesse had in zijn Dartmoor Two6Player.... En voor een wel erg verleidelijke prijs.. Ik moest wel snel beslissen, dus ik de volgende dag maar aan m'n ouders voorgedragen, of ik nog een mountainbike erbij mocht kopen... :-? Nou hebben ze me blij verrast met een 'nou, dat moet dan maar..' :D Die zaterdag naar Rotterdam gegaan met de trein en tada, ik had mijn dirtbike! :-q Het zelf opbouwen van een fiets gaat dus nog even niet door, wat ik wel jammer vind. Maar deze deal is zo goed, daar kan geen zelfbouw tegen op. Helemaal tevreden dus! :-D

En jemig, wat rijdt hij lekker zeg! Ik ben de volgende dag gelijk met een vriend naar Kwintelooijen gegaan, op de motorcross baan gesprongen en in de buurt nog wat hele steile afdelinkjes gepakt.. Heerlijk gewoon! (wel voor de 10km heen fietsen mijn dropper erin gezet, zodat ik nog een beetje kon zitten) Vervolgens thuis nog wat stoepjes op bunnyhoppen etc, doet ie allemaal! Ik ben helemaal tevreden, kan niet wachten om naar Wild Dukes te gaan als hij af is :-q

Speclist:

Frame..................Dartmoor Two6player
Voorvork..............Rockshox Pike 454 Coil U-Turn
Wielset.................DT Swiss FR 2350
Banden................Maxxis Larsen TT 26*2.0 (Larsen TT 2.35 2-ply, Minion DHF 2.35 2-ply)
Stuur...................RFR 720mm (was Race Face Chester 740mm)
Stuurpen..............Race Face Evolve DH stem
Remmen..............Avid Elixer 5, 180-160mm schijven v/a
Shifter.................Shimano XT
Grips...................Sram 33mm DH lock-on (was Kona)
Crank..................Shimano XT
Trappers..............Shimano DX
Achterderailleur....Geen (Shimano XT korte kooi)
Cassette..............18 kransje (Shimano 105 race)
Tandwiel voor.......Blackspire 34t
Chainguide...........Geen (E13)
Zadelpen..............Race Face Chester
Zadel...................Bontrager Rhythm

Heel verhaal, nu foto's!


In 'freeride' setting met Race Face pen

Afbeelding

In 'freeride' setting met GD Dropper

Afbeelding

Wheelie, zonder helm :P :oops:
Afbeelding

In dirtbike (of gewoon speelfiets) setting

Afbeelding

XT crank, E13 chainguide, Shimano DX pedalen

Afbeelding

Afbeelding

Race Face Chester 740mm stuur....

Afbeelding

.....en een Race Face Evolve DH stem

Afbeelding

Afbeelding

De FR2350 wielset en Rockshox Pike

Afbeelding

Afbeelding

Maxxis Larsen TT band

Afbeelding


Dat was het wel weer :-q

Groet,
Datang
Laatst gewijzigd door datang op di 17 maart 2015, 18:10, 7 keer totaal gewijzigd.
tek-zotic
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: do 15 maart 2012, 17:23
Mijn mountainbike: Carbon in de zomer, staal in de winter

cool speeltje
rode wielen staan hem eigenlijk wel dik
Gebruikersavatar
SugarFree
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 698
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 08:29
Mijn mountainbike: Als zo'n beest dat zich aan elke omgeving kan aanpassen. Op het eerste gezicht knalgroen.

Super lekkere bike zeg!
Kleurencombi is zeer goed, ook tijdloos.
Kracht door eenvoud
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Bedankt! Kracht door eenvoud Sugarfree :P. Hij is inderdaad tijdloos..
Gebruikersavatar
SugarFree
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 698
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 08:29
Mijn mountainbike: Als zo'n beest dat zich aan elke omgeving kan aanpassen. Op het eerste gezicht knalgroen.

datang schreef:Bedankt! Kracht door eenvoud Sugarfree :P. Hij is inderdaad tijdloos..
Mooi gezegd! Dat is ongetwijfeld waarom ik 'm zo mooi vind :-q Die wielen zijn echt top en dat maagdelijk witte frame… *kwijl*, heel goed!
Kracht door eenvoud
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

SugarFree schreef:
datang schreef:Bedankt! Kracht door eenvoud Sugarfree :P. Hij is inderdaad tijdloos..
Mooi gezegd! Dat is ongetwijfeld waarom ik 'm zo mooi vind :-q Die wielen zijn echt top en dat maagdelijk witte frame… *kwijl*, heel goed!
Ik zag jouw onderschrift, en toen dacht ik 'ja, dat is de juiste omschrijving!' Complimenten moeten eigenlijk naar HM'78 natuurlijk, daar heb ik hem van :-q Maar ik blijf me verbazen, hij is écht gaaf!
Gebruikersavatar
SugarFree
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 698
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 08:29
Mijn mountainbike: Als zo'n beest dat zich aan elke omgeving kan aanpassen. Op het eerste gezicht knalgroen.

@ HM'78: complimenten! :-q :-D
Kracht door eenvoud
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1511
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

viel redelijk op zijn plek allemaal eigenlijk.. ,rood wit zwart kan niet zoveel fout aan ook..
tof dat je er zo blij mee bent kerel! maak er goed gebruik van.

enige wat ik er nog aan gedaan zou hebben is een saint derrie..
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ziet er erg leuk uit. Wieltjes staan hem ook erg gaaf :-q
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

HM'78 schreef:viel redelijk op zijn plek allemaal eigenlijk.. ,rood wit zwart kan niet zoveel fout aan ook..
tof dat je er zo blij mee bent kerel! maak er goed gebruik van.

enige wat ik er nog aan gedaan zou hebben is een saint derrie..
Hij wordt zeker goed gebruikt! Al op motorcrossbaan mee gesprongen,soort van bmx schansen genomen (paar meter hoog/ver) lekker in de buurt spelen, mee naar neefie op de camping etc. Doet ie top!

Ja, dat (wss een Zee derri dan) staat zeker op het lijstje.. maar ik wil nog zo veel veranderen , ook aan mn andere :lol: nieuwe kabels, schijven, pedalen, stuur. En groter andere vork en wielset. Maar hoe ik dat er door ga krijgen :-{ :P
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Vandaag kabels omgelegd, zodat hij wat cleaner oogt. Ik vind et goed gelukt :wink: De derri-kabel past maar net tussen de achterband en achtervork, maar zo staat het veel beter IMHO. Ook de achterrem leiding iets anders laten lopen, gaat nu ook over het laatste oogje.. Gelijk wat nieuwe foto's gemaakt :-D Zie ook startpost..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
SugarFree
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 698
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 08:29
Mijn mountainbike: Als zo'n beest dat zich aan elke omgeving kan aanpassen. Op het eerste gezicht knalgroen.

Ga het gewoon nog een keer schrijven - wat een lekkere bike om te zien. Vooral op de foto, onder de wheeliefoto. Heel goed.
Kracht door eenvoud
marsjee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 495
Lid geworden op: zo 28 augustus 2011, 13:11

Inderdaad, mooie speelfiets !
Tech videos: WWW.MTBHOWTO.COM
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Nog steeds super tevreden met de Dartmoor. Paar weken terug singlespeed gemaakt. lijkt ook goed te gaan bvallen. Mooie fotos volgen bij mooi weer!
Afbeelding
Laatst gewijzigd door datang op do 8 oktober 2015, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Het lukt die ketting fatsoenlijk op spanning te zetten en te houden met die snelspanner?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie