Routes omgeving Landal Wirfttal (Stadtkyll, Eifel)

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Dockie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 11 september 2006, 23:32
Mijn mountainbike: Van Nicholas Tuareg/ Singular Swift

Binnenkort ga ik 2 weken naar het Landal park Wirfttal vlakbij Stadtkyll in de Eifel. Heeft iemand ervaring met de omgeving of tips voor te rijden routes?
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

Ja, wat een toeval, ik ga over 2 weken ook die richting op (Kronenburger See 5km verderop) en had t zelfde eufel....
Kan slechts 3 routes vinden die begonnen bij Landal Wirftall:
http://nl.wikiloc.com/routes/mountainbi ... niederkyll" onclick="window.open(this.href);return false;

Klonk nou niet echt als het eldorado... zeker niet als je normaal al in Z-Limburg rond rijdt.
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
EmielRS
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 11:22
Mijn mountainbike: IdWorx & Santa Cruz

25 minuten rijden van de moutainbikeroute bij de Nürburgring. 25 km en 540hm. Leuke route voor de petrolhead, onderweg genoeg te zien als de Nordschleife open is. En halverwege verkopen ze heerlijke currywurst.
Dockie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 11 september 2006, 23:32
Mijn mountainbike: Van Nicholas Tuareg/ Singular Swift

Top, hier kan ik al wel wat mee.
EmielRS
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 11:22
Mijn mountainbike: IdWorx & Santa Cruz

Mocht je naar de Ring gaan; wij hebben afgelopen weekend de route iets anders gedaan. We hebben de oude route genomen, de nieuwe is 1 lange verharde afdaling. De oude is 1 groot feest. :bier: Bij 1:40 linksaf ipv rechts...

Veel plezier.
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

Ik ben nog even zoekende geweest, maar heb een aantal leuke gevonden denk ik... zal verslag doen nadat ik afgelopen weekend geweest ben...

http://www.gps-tour.info/de/community/t ... feler.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
Dockie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 11 september 2006, 23:32
Mijn mountainbike: Van Nicholas Tuareg/ Singular Swift

Ben benieuwd hoe de routes zijn.
Heb zelf een aantal routes op een kaart gecombineerd. De routes zijn hieronder te vinden.
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=uev ... =trackList" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

en en en hoe was t?
Wij gaan komende zondag wellicht even een dagje eifelen, misschien is dit wel een optie ;)
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
The Drutz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 15:09
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010 C, GT Peace 9R
Contacteer:

Somers schreef:en en en hoe was t?
Wij gaan komende zondag wellicht even een dagje eifelen, misschien is dit wel een optie ;)
Ik zou dan denk ik nog even doorrijden richting Daun. Daar kan je het Lieserpfad pakken wat erg mooi is of richting de Dauner Maare fietsen waar je ook genoeg mooie paadjes hebt (wordt ook de Vulcanbike arathon verreden). En iets zuidelijk van Daun kom je nog langs een bikepark (Kuhlshore), waar je ook prima als bonus nog ff kunt spelen.
"Righty tighty, lefty loosey."
Gebruikersavatar
Somers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1074
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 20:09
Mijn mountainbike: Megatractor
Contacteer:

ff gegoogled maar das meteen weer een heeeeeel eind door rijden, is maar voor n daggie hej ;)
Evengoed bedankt voor t meedenken (3 uur rijden is te veel vant goed iig)
Its not about the mile but about the smiles
http://www.boeitneet.nl
Dockie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 11 september 2006, 23:32
Mijn mountainbike: Van Nicholas Tuareg/ Singular Swift

Heb me een een kleine 2 week prima vermaakt in Stadtkyll. Leuke omgeving om te fietsen, over voornamelijk brede wandelpaden, met hier een daar een beetje singletrack. Mocht je naar het park gaan de mtb zeker meenemen en een gps met routes. Erg vriendelijke locals en wandelaars in de bossen.
Maar zou er niet specifiek voor het mountainbiken naar toe gaan, dan zijn er wel betere plekken.
Hieronder de routes die ik heb gereden, ze zijn allemaal technisch erg goed te doen met uitzondering van een klein stukje van de 2e route (technische afdaling naar Gerolstein).
http://connect.garmin.com/activity/544094731" onclick="window.open(this.href);return false;
http://connect.garmin.com/activity/544094708" onclick="window.open(this.href);return false;
http://connect.garmin.com/activity/544094695" onclick="window.open(this.href);return false;
De laatste route is mij het best bevallen.
Ricky Kick
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 11 oktober 2014, 20:59
Mijn mountainbike: Cube LTD race 29"

Gisteren teruggekomen van een weekje Landal Wirfttal, samen met mijn gezin en mijn nieuwe aanwinst de Cube LTD race 29" 2014 :-)
Een vriend van me had een beschrijving gegeven die bijna klopte ;-) waar ik leuk kon mtb-en in de buurt met mooie klimmetjes en afdalingen. Single track heb ik niet gezien, wel mooie brede paden met een paar lekkere afdalingen (2km lang) en dit moet je dus ook weer een keer omhoog ;-)

De route beschrijving:
Bij huisje 128 bovenin het park ga je het bos in, hier kom je op een wandelpad, dit pad helemaal uitrijden, alleen maar de weg volgen dus om dit bos uit te gaan. Als je links of rechtaf kan gaan, gewoon negeren, de weg blijven volgen. Je komt dan bij een asfaltweg uit, hier ga je linksaf en na 50 meter rechtsaf, een gras/grind pad op de heuvel op.

Na dit klimmetje komt je weer bij een asfalt weggetje met een bankje, hier weer linksaf en na 25 meter rechtsaf, hier ga je verder klimmen naar de top. Eerst via een pad, daarna gaat dit over in gras. Volg de grasroute rechtdoor tot je weer naar beneden gaat en ga onderaan rechtsaf, onthoud deze afslag voor de terugweg!!

Nadat je rechts bent gegaan weer de weg volgen tot je bij een 5 sprong komt. Ik ben hier weer rechtdoor gegaan tot ik bij een bankje kwam en een kruising. Vanaf hier heb ik eigenlijk twee rondes gereden die ik heerlijk vond. Vanaf het park is dit kruispunt ongeveer 3,5km fietsen, zie screenshot Runkeeper)

Eentje rechtdoor en dan linksaf de weg volgen en weer linksaf tot de klim die je weer naar het kruispunt brengt. Dit klinkt niet heel bijzonder, maar is echt wel de moeite waard, weinig tot geen vlakke stukken. Deze ronde is ongeveer 4,5km.

De andere was vanaf het kruispunt rechtsaf, eerst een afdaling van 2km lengte en daarna op gevoel en GPS mijn weg teruggevonden, linksaf, asfaltweg, grindpad, modderpad werden in deze ronde gecombineerd en ook via een dorpje, klimmetjes en los lopende hond. Deze ronde was ongeveer 10km. Gecombineerd heb ik 30km gefietst en met ongeveer 550 hoogtemeters.

Ik heb met prima vermaakt! Hieronder nog wat foto's om een indruk te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Net een vakantie naar dit park geboekt ben al druk aan het zoeken voor mooie routes aardig wat te vinden maar hebben jullie nog tips voor mij de eerste keer dat ik hier ga fietsen ben opzoek naar routes van een km 30 a 40 km cross country iemand nog tips
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

Ik zit zeer binnenkort ook een weekend op dit Landal park.
Heeft iemand nog mooie tracks die ik op mijn garmin 520 kan zetten (gebruik de navigatiefunctie zelden)?
of zijn er inmiddels wel wat vast uitgepijlde routes?

edit: heb hier al wat gevonden, zoekend op 'stadtkyll'
dmute
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: di 18 november 2014, 15:15

Topic van onder het stof halen.
Wij gaan binnenkort ook naar dat Landal park.
Iemand daar recent nog geweest die leuke routes gevonden heeft (idealiter vertrekkend vanuit park) ? Liefst niet te technisch, maar mag fysiek pittig zijn.
Tnx !
Plaats reactie