Wild Dukes Bike Park Wageningen

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Snakebite
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: di 17 februari 2009, 22:49

In Wageningen komt een nieuw bike park onder de naam Wild Dukes Bike Park. De naam verwijst losjes naar de kilometers lange boswal die in het gebied ligt; de zogenaamde Wildgraaf. Het bestaat uit twee locaties. Op een openbaar speelterrein komt een klein parkje te liggen voor kinderen van 6-12 jaar (The Shire), bestaande uit een pump track en wat eenvoudige north shore. Vlak daarbij heeft Staatsbosbeheer een stuk bos op landgoed De Dorschkamp ter beschikking gesteld voor de bouw van een park voor volwassenen (Mordor). Dit bikepark van zo'n 1/3 hectare zal bestaan uit een starttoren met enkele jumps, een pumptrack en veel north shore. Initiatiefnemers zijn de Wageningse mountainbikers Patrick Jansen en Ton de Haan. Alle elementen worden door hen en andere vrijwilligers gebouwd. Van de gemeente Wageningen is een financiële bijdrage ontvangen van 3.000 euro voor materiaalkosten en binnenkort komt uitsluitsel over een grotere bijdrage van de provincie Gelderland. Ook hebben zich al spontaan enkele sponsors gemeld die hout, bebording, pizza's, geld e.d. toegezegd hebben. Bikers die mee willen helpen met de bouw van dit park kunnen zich melden bij patrick@trackstrails.nl. Je kunt de bouw ook volgen op facebook (Wild Dukes Bike Park).

Anneke Beerten is beschermvrouwe en zal t.z.t. de opening verrichten. Toll.
Laatst gewijzigd door Snakebite op za 22 maart 2014, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

:-q
janvaneldik
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 27 augustus 2012, 20:48

.
Laatst gewijzigd door janvaneldik op za 6 februari 2021, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Superrrr! Ik heb gelijk een mail gestuurd aangezien ik in Bennekom woon, en het lijkt me wel erg gaaf om dat in de buurt te hebben! :-q
Snakebite
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: di 17 februari 2009, 22:49

De middenstrook is ondertussen vrij gemaakt van strooisel. We zijn nu op zoek naar goedkope grond voor de jumps (gratis is nog beter). Het bos is ondertussen vrij van dode bomen en takken op de grond. De eerste, tijdelijke houten jump staat en vanavond is nog gewerkt aan de eerste vlonder bij de ingang. De eerste stappen zijn gezet.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Misschien leuk om het eea te voorzien van foto's zodat we een beeld krijgen van hetgeen er gebouwd wordt.
En was de Pizza lekker?
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Snakebite schreef:De middenstrook is ondertussen vrij gemaakt van strooisel. We zijn nu op zoek naar goedkope grond voor de jumps (gratis is nog beter). Het bos is ondertussen vrij van dode bomen en takken op de grond. De eerste, tijdelijke houten jump staat en vanavond is nog gewerkt aan de eerste vlonder bij de ingang. De eerste stappen zijn gezet.
Ik denk dat ik wel een adresje weet. Ik heb werkelijk geen idee of de grond überhaupt te koop is, maar er ligt in ieder geval wel een hele hoop. Het adres is als het goed is Meentdijk 4, Bennekom. Vanaf Bennekom aan de rechterhand, je herkent het zo aan de betonnen lego blokken, garages, klein tankstationnetje en bijna altijd wel een graafmachine bezig. Ik denk wel het proberen waard!
The Funk Soul Brother
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 21 februari 2006, 22:04
Mijn mountainbike: Gravel
Contacteer:

Super bezig! Keep up the good work!
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

datang schreef:
Snakebite schreef:De middenstrook is ondertussen vrij gemaakt van strooisel. We zijn nu op zoek naar goedkope grond voor de jumps (gratis is nog beter). Het bos is ondertussen vrij van dode bomen en takken op de grond. De eerste, tijdelijke houten jump staat en vanavond is nog gewerkt aan de eerste vlonder bij de ingang. De eerste stappen zijn gezet.
Ik denk dat ik wel een adresje weet. Ik heb werkelijk geen idee of de grond überhaupt te koop is, maar er ligt in ieder geval wel een hele hoop. Het adres is als het goed is Meentdijk 4, Bennekom. Vanaf Bennekom aan de rechterhand, je herkent het zo aan de betonnen lego blokken, garages, klein tankstationnetje en bijna altijd wel een graafmachine bezig. Ik denk wel het proberen waard!
Al iets gevonden? Hoe gaat het verder?
Snakebite
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: di 17 februari 2009, 22:49

De gemeente heeft formeel toestemming gegeven voor de bouw van het kidspark op de Bergweide. Daar mogen we ene pumptrack bouwen en enkele eenvoudige north shore elementen. De gemeente heeft volgende week een werk in de haven en daar komt grond bij vrij. Maandag ga ik kijken of dat geschikt is. Heb alvast ook even gecheckt wie er een de Meentweg 4 zit, maar nu eerst even afwachten op de grond van de gemeente. Die is namelijk gratis en wordt wellicht ook nog gratis gebracht ook. Volgende week komt de eerste lading hout.
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Klinkt goed! Dus als ik het goed begrijp gaat eerst het kidspark gebouwd worden?
En helemaal gratis grond is natuurlijk helemaal top! :-q
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

Ik zal wel wat gemist hebben maar wanneer zou het open moeten gaan?
Snakebite
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: di 17 februari 2009, 22:49

Dat wordt ergens in de herfst, maar we zijn begonnen met bouwen, dus ook voor die tijd is er al wel wat te rijden. Gisteren bericht gekregen dat de provincie Gelderland subsidie geeft. Daar kunnen we heel veel hout en grond voor kopen. Op facebook kun je alles volgen.
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Trapperd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 3 juni 2005, 01:16
Mijn mountainbike: Fuel EX 9.9 / Ventana El Comandante 29er
Contacteer:

Lees het net in een lokaal krantje, goed dit! :)
Ik rij door zon en door regen
Je komt me oOOoooOOooveral tegen
Plaats reactie