Intense Spider FRO - Mean and gre...Orange!

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

Hai!

De afgelopen tijd ben ik op zoek geweest naar wat anders te vervanging van mijn Trek Top fuel. Had niet veel bijzondere eisen. Zowel 26" als 29" hadden mijn aandacht. Enkele voorwaarde was wel dat de veerweg niet hoger dan 140mm werd. Het moest dus wel echt een XC fiets blijven. De bedoeling was/is een budget opbouw. Dat wil zeggen dat ik geen extreem bedrag mag bijleggen bovenop de verkoop van mijn Trek. Totaalbedrag van de complete bike zal uitkomen op ongeveer de €1200,-. Dus ik zal €300/€400 moeten gaan bijleggen verwacht ik. Dus aan het zoeken geslagen en tot de conclusie gekomen dat er weinig te vinden is voor dit budget. Helemaal niet een fiets/frame uit 2013+. Totdat ik eens bij de buren van Pinkbike ging kijken. Daar kwam ik dit frame tegen en ik was al vrij snel verkocht. Het is anders dan anders en dat past wel bij me. Toch heb ik met een beperkt budget een uniek frame op te kop weten te tikken. De verwachtte opbouw is als volgt. Merendeel van de onderdelen zal nieuw gekocht worden.

Frame Intense Spider FRO (M) 26" - Hot Rod Orange
Demper Fox RP23
Voorvork Rockshox SID WC 100mm
Stuur Raceface Ride XC 710mm
Stuurpen Raceface Ride XC 90mm
Zadelpen Truvativ team 31,6mm
Balhoofd Ambrosio
Zadel Selle Italia SL
Achterderrie XT 2x10
Shifters XT
Kassette SLX (11-36)
Ketting SLX
Crankstel Deore 2x10/24-38
Bottombracket XTR
Voorderrie XT
Remmen Avid Elixir 5
Wielen DT Swiss X1900 Spline 26"
Voorband Continental X King 2.2
Achterband Continental X King 2.2
Grips Ritchey foam
Pedalen SPD-M520

Het betreft een oud frame van Anneke Beerten. Hier en daar wat gebruikssporen maar over het algemeen ziet het frame er nog bijzonder goed uit. De kleur is custom Hot Rod Orange waarmee ik vol trots tijdens het WK ga rondfietsen(Ahum..). Verder is het naar mijn weten één van de eerste echte XC frames gemaakt door Intense en enkel in het jaar 2009/2010 gebouwd. Correct me if i'm wrong.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jelle1707 op di 13 mei 2014, 19:27, 12 keer totaal gewijzigd.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Die achterbrug met de drie groeven kan alleen zijn van een

Intense Spider

Ziet er goed uit!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Staat er in zijn onderschrift, hoe plaats ik een foto.... :-{
Komt die aan met een mini stukje... :roll:

:-q
Gebruikersavatar
Corke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 956
Lid geworden op: do 19 februari 2009, 16:59
Mijn mountainbike: SingleBe Onyx

intense spider FRO. Mooi frame :-q
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

To easy.. Naja. In de startpost nieuwe foto's en wat meer info! Opbouw volgt..
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

Eerste deel van de parts is binnen! Wielen en Crankset zijn onderweg :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

OEf dat gaat weer een leuk speeltje worden...
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Je hebt in ieder geval iets unieks te pakken. Ziet er mooi uit hoor! Wel een hoop las en draai punten. Hopelijk alles nog in goed staat, zou zonde zijn als er ergens een schuurtje tevoorschijn kwam op zo'n zeldzaam exemplaar.
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

DaanCramer schreef:Je hebt in ieder geval iets unieks te pakken. Ziet er mooi uit hoor! Wel een hoop las en draai punten. Hopelijk alles nog in goed staat, zou zonde zijn als er ergens een schuurtje tevoorschijn kwam op zo'n zeldzaam exemplaar.
Lagers zijn zo goed als nieuw. Heb het frame uiteraard goed nagekeken maar het blijft natuurlijk een 2ehands frame. Je kan helaas niet zien wat er zich onder de lak afspeelt. Risico van het vak zullen we maar zeggen.

Vanmiddag ook weer flink aan het bouwen geweest. Afgezien van de wielen en crankset zit alles erop. Heb de Syntace zadelpen van m'n trek afgehaald aangezien deze 400mm is en de 350mm truvativ die erin zat net aan de krappe kant is.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Pica's.... ???
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

mud mate schreef:Pica's.... ???
Komen later vandaag!
Zojuist ook maar afdekkapjes voor m'n M780 XT Shifters besteld bij bike-components. Deze zitten helaas niet bij een set OEM shifters. Schijnen wel bij de niet-OEM set meegeleverd te worden.
Gebruikersavatar
SugarFree
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 698
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 08:29
Mijn mountainbike: Als zo'n beest dat zich aan elke omgeving kan aanpassen. Op het eerste gezicht knalgroen.

Pfoeh. Gaaf zeg!
Kracht door eenvoud
Tom045
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: wo 9 december 2009, 13:03
Mijn mountainbike: Superfly

Gaaf en mooie kleur ook! Ongelofelijk als je het met zo'n budget voor elkaar zou krijgen, respect.

Misschien kun je voor die sticker op de achterkant van de seat tube nog een nieuwe regelen via Intense? Jammer dat die los heeft gelaten.
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

Tom045 schreef:Gaaf en mooie kleur ook! Ongelofelijk als je het met zo'n budget voor elkaar zou krijgen, respect.

Misschien kun je voor die sticker op de achterkant van de seat tube nog een nieuwe regelen via Intense? Jammer dat die los heeft gelaten.
Met een beetje speurwerk kun je een eind komen! Ik neem bijv. niet voor niks een Deore crankstel. Kan in mijn ogen weinig aan mis als gewicht niet direct belangrijk is. En het scheelt toch al een aanzienlijk bedrag. Die sticker is inderdaad jammer. Op de achterbrug zit er ook één die niet helemaal fraai meer is. Maar dat heeft op dit moment nog niet mijn aandacht. Dat komt wellicht nog als ik de stickers enigzins betaalbaar kan krijgen. Al zal het vinden van de juiste stickers al bijzonder moeilijk gaan zijn..
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

Helaas nog geen crankset/wielen mogen ontvangen. DHL.. Hmmpff :cry: De rest is voorzover mogelijk wel gemonteerd. Ben nog niet helemaal tevreden over de kabelloop hier en daar dus daar gaan we nog mee bezig. Onder de bovenbuis lopen de kabels niet allemaal even lekker maar dit komt met name door de manier waarop de kabels bevestigd/geplaatst moeten worden. Moest de demper loshalen om de remkabel correct te monteren. Ook komt er uiteindelijk nog een ander zadel op.

Afbeelding

Afbeelding

Hmm, kabel strakker leggen of ruim houden? What to do?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie