MTB Tracks Oosterhout | Cadettenkamp, Dorst en Vrachelen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
cp1
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: wo 28 april 2010, 12:11
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert Carbon 29er

Dan ben ik jullie waarschijnlijk ook voorbij gekomen (ben zelfs een paar vaders met kind tegengekomen), ik heb ze allemaal na het laten passeren ook een dikke duim :-q gegeven en aangemoedigd!!

@B@rry:
Mijn dochter is ook 7 en ik wil haar ook eens aan het mtb-en laten ruiken (later mijn zoon van 5 ook), alleen wil ik niet al te veel in een kinder-mtb investeren en er dan later achterkomen dat ze er niets aanvinden. Hoe heb jij dat gedaan B@rry, heb jij ergens iets goedkoops op de kop kunnen tikken of heb je meteen een nieuwe mtb voor haar gekocht?
Life is like riding a mountainbike: in order to keep your balance, you must keep moving.
The secret to mountainbiking is pretty simple: the slower you go the more likely it is you'll crash.
Gebruikersavatar
Remmes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1956
Lid geworden op: wo 20 juli 2011, 21:55
Contacteer:

B@rry schreef:Na alle opmerkingen over 'hard rijden' of 'te hard rijden' wil ik, ter geruststelling, graag even wat toevoegen! Afgelopen zondag aan het einde van de ochtend voor het eerst met mijn dochter op de routes gereden van Cadettenkamp en Dorst. Ze is 7 en heeft nu 3x op haar MTB gereden. De eerste ritjes natuurlijk erg wennen aan de grote fiets en het hobbelen, maar het ging toch wel heel goed. Het is niet zo'n echte durf al maar ik was toch aangenaam verrast door haar ontspanning en rust op de fiets. Daarom zondag ook maar eens wat kleine stukjes van de èchte routes gereden. Dat gaat natuurlijk niet zo hard dus eerst even een beetje uitleg gegeven over hoe ze het best kan reageren op snellere fietsers die willen passeren. Wat een leuke ervaring is het geworden voor haar! Alle passerende bikers (echt 100%) hoffelijk en geduldig en zij goed zelf bepalen waar ze ruimte kon maken. Iedereen dank voor het geduld. Papa trots, dochter trots! Op deze manier zal het MTB virus snel overgedragen worden op de volgende generatie. Die 'zondagsrijders' zijn dus zo gek nog niet. :D Het was een mooi ritje mede door het sociale gedrag van (letterlijk) iedereen die we wat hebben opgehouden. :-q
mijn dochters zijn 6 en 8
willen ook net als papa de bossen in.
de racers houden vrijwel allemaal even keurig in bij passeren, of roepen dat ze het goed doen :)
MTB route Loonse en Drunense Duinen
https://www.facebook.com/mtbrouteldd/
FB group MTB XL NL-BE
https://www.facebook.com/groups/1780348748962030
B@rry
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 11:13
Mijn mountainbike: Scott Genius 930 (2013)
Contacteer:

Ik kom normaal gesproken ook vrij vlot rond maar probeer het altijd zo leuk en gezellig mogelijk te houden voor iedereen. Het was gewoon erg prettig om te ervaren dat er hele hordes zijn die het biken op zo'n zelfde manier beleven en dat wilde ik graag even delen.

@cp1: Je hebt PB!
Be nice :-q
Brembo
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: za 25 februari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Scott Scale 910

Rondje Meerberg gedaan, goed werk gedaan door trackbouwers, complimenten!! :-q
Leuk om te zien dat ik al die tijd verkeerd om heb gereden, nu de paaltjes er staan

Onboardje staat op YouTube

http://youtu.be/UPHBx5mlwv4
Vliegende Spaak
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 15 september 2013, 14:42

Heeft defensie écht borden op Vrachelen staan die ons verbieden er te fietsen???
Ik ben er tijdens al mijn omzwervingen op Vrachelen nog géen tegengekomen.
Hoe kunnen ze me dan verbaliseren????
B@rry
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 11:13
Mijn mountainbike: Scott Genius 930 (2013)
Contacteer:

Het staat op de kleine bruine bordjes die aan de randen van het gebied staan. Alléén op de aangegeven paden is het toegestaan. :-? Maar ik zag maar weinig 'fietspaden'. Ben wel benieuwd wat ze dan precies bedoelen met die paden. Het is voor ons al gauw een pad als je't mij vraagt. :winkie: Kortom, er staan idd bordjes maar helemaal duidelijk was het me nog steeds niet eigenlijk. :~
Daar waar de nu net aangelegde route Vrachelen/Meerberg (voorlopig even) stopt en je de weg kan oversteken het defensie gedeelte in staat bv zo'n bordje. Voor wie het zelf wil controleren. :tong
Be nice :-q
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Remmes schreef:
B@rry schreef:Na alle opmerkingen over 'hard rijden' of 'te hard rijden' wil ik, ter geruststelling, graag even wat toevoegen! Afgelopen zondag aan het einde van de ochtend voor het eerst met mijn dochter op de routes gereden van Cadettenkamp en Dorst. Ze is 7 en heeft nu 3x op haar MTB gereden. De eerste ritjes natuurlijk erg wennen aan de grote fiets en het hobbelen, maar het ging toch wel heel goed. Het is niet zo'n echte durf al maar ik was toch aangenaam verrast door haar ontspanning en rust op de fiets. Daarom zondag ook maar eens wat kleine stukjes van de èchte routes gereden. Dat gaat natuurlijk niet zo hard dus eerst even een beetje uitleg gegeven over hoe ze het best kan reageren op snellere fietsers die willen passeren. Wat een leuke ervaring is het geworden voor haar! Alle passerende bikers (echt 100%) hoffelijk en geduldig en zij goed zelf bepalen waar ze ruimte kon maken. Iedereen dank voor het geduld. Papa trots, dochter trots! Op deze manier zal het MTB virus snel overgedragen worden op de volgende generatie. Die 'zondagsrijders' zijn dus zo gek nog niet. :D Het was een mooi ritje mede door het sociale gedrag van (letterlijk) iedereen die we wat hebben opgehouden. :-q
mijn dochters zijn 6 en 8
willen ook net als papa de bossen in.
de racers houden vrijwel allemaal even keurig in bij passeren, of roepen dat ze het goed doen :)
Zelf (helaas) geen vader: maar ik vind het ook altijd een mooi zicht en van mij krijgen de kleine mannen en vrouwen altijd een aanmoediging als er ruimte is om te passeren. :-q

Immers: nu vlam ik er voorbij maar over een jaartje of 10 willen ze ook dat die ouwe op zijn antieke 26" ook sociaal aan de kant gaat om ze te laten passeren omdat ze met een snel rondje bezig zijn denk ik altijd maar... :wink:
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Edwin72
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 15:22
Mijn mountainbike: Lux World Cup CF 7
Contacteer:

VanBiLL.com schreef:Zelf (helaas) geen vader: maar ik vind het ook altijd een mooi zicht en van mij krijgen de kleine mannen en vrouwen altijd een aanmoediging als er ruimte is om te passeren. :-q

Immers: nu vlam ik er voorbij maar over een jaartje of 10 willen ze ook dat die ouwe op zijn antieke 26" ook sociaal aan de kant gaat om ze te laten passeren omdat ze met een snel rondje bezig zijn denk ik altijd maar... :wink:
Na bijna half jaar uit de running te zijn geweest, kwam ik zaterdag nog een vader met zn gehele gezinnetje op stadsfietsen en zonder enige bescherming tegen op de route in dorst...
Dan vraag ik me toch af, wat je daar in hemelsnaam doet.
Geen gezeik, Mountainbike !
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Das niet verstandig nee: pa/ma met kroost op mtn bikes met helmpie op! Check!
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
B@rry
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 11:13
Mijn mountainbike: Scott Genius 930 (2013)
Contacteer:

Tja Edwin72, dat kom je idd nog wel eens tegen op mooie dagen. :~ Misschien hadden ze niet echt een idee waar ze beland waren? Een vergissing op je 'familie-uitje naar het bos' kan ook zo gemaakt zijn natuurlijk. Wij hebben een fatsoenlijk helmpje, broek en een jasje aangeschaft. Hoeft echt niet duur te zijn en zo kan ze lekker comfortabel en veilig fietsen. Bijkomend voordeel: het ziet er net zo uit als de 'echte' fietsers, en dat is extra stoer en motiverend heb ik gemerkt. :-q
Be nice :-q
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Edwin72 schreef:
VanBiLL.com schreef:Zelf (helaas) geen vader: maar ik vind het ook altijd een mooi zicht en van mij krijgen de kleine mannen en vrouwen altijd een aanmoediging als er ruimte is om te passeren. :-q

Immers: nu vlam ik er voorbij maar over een jaartje of 10 willen ze ook dat die ouwe op zijn antieke 26" ook sociaal aan de kant gaat om ze te laten passeren omdat ze met een snel rondje bezig zijn denk ik altijd maar... :wink:
Na bijna half jaar uit de running te zijn geweest, kwam ik zaterdag nog een vader met zn gehele gezinnetje op stadsfietsen en zonder enige bescherming tegen op de route in dorst...
Dan vraag ik me toch af, wat je daar in hemelsnaam doet.
Zal niet eerste kind zijn die door zijn naïeve ouders letsel oploopt.
Hoop dat je toch wel even een opmerking geplaatst hebt.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Edwin72 schreef:
VanBiLL.com schreef:Zelf (helaas) geen vader: maar ik vind het ook altijd een mooi zicht en van mij krijgen de kleine mannen en vrouwen altijd een aanmoediging als er ruimte is om te passeren. :-q

Immers: nu vlam ik er voorbij maar over een jaartje of 10 willen ze ook dat die ouwe op zijn antieke 26" ook sociaal aan de kant gaat om ze te laten passeren omdat ze met een snel rondje bezig zijn denk ik altijd maar... :wink:
Na bijna half jaar uit de running te zijn geweest, kwam ik zaterdag nog een vader met zn gehele gezinnetje op stadsfietsen en zonder enige bescherming tegen op de route in dorst...
Dan vraag ik me toch af, wat je daar in hemelsnaam doet.
Kwam hun ook tegen. Hij zei dat ze ons kwamen aanmoedigen. Ze hadden lol, en was ok aan het opletten op anderen. Waarschijnlijk bezoekers van het bungalowpark die de route toevallig tegen kwamen. Mijn eerste toertocht (twintig jaar geleden) was ook in winterjas + spijkerbroek + laarzen - helm. Hopelijk raken ze ook besmet met het mtb-virus en kopen ze de juiste gear!
Hier staat niets.
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Vandaag ff gemeten hoeveel km het is van de afslag Cadettenkamp tm rondje Meerberg(vrachelen),waar je oversteekt naar Defensie grond.
Is toch nog ongeveer 5.8 km
Tevens ontdekt dat de eerste bewegwijzerpaal al verdwenen is,en het bordje tijdelijke ingang Cadettenkamp was ook vernield !!Dan maar weer tijdelijk gele pijlen als vervanging.

Gr robke.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Onderhoudsman schreef:Vandaag ff gemeten hoeveel km het is van de afslag Cadettenkamp tm rondje Meerberg(vrachelen),waar je oversteekt naar Defensie grond.
Is toch nog ongeveer 5.8 km
Tevens ontdekt dat de eerste bewegwijzerpaal al verdwenen is,en het bordje tijdelijke ingang Cadettenkamp was ook vernield !!Dan maar weer tijdelijk gele pijlen als vervanging.

Gr robke.
Hoe ga ik het nieuwe stuk vinden vanaf parkeerplaats? :roll:
k Gebruik alleen mijn ogen en heb geen navigatiesysteem...
Gebruikersavatar
mats22
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 16:34
Mijn mountainbike: Niner air 9 RDO met lefty, Storck, Rose carbon pro

Tja er meerdere wegen naar de Meerberg

Bij tijdelijke ingang Cadettenkamp ga je eruit linksaf einde recht en bij asfalt meteen links eerste mogelijkheid. Daarna steeds rechtuit twee kruispunten oversteken daarna bij linkerzijde manege in de bocht onverhard rechts aanhouden na dertig meter rechtdoor einde achterzijde golf terrein rechtsaf tot splitsing links golfterrein midden huisje hiervoor rechtsaf tot bijna einde voor de weg rechts zie eerste mtb bordje.

Veel succes
Mijn bike gaat harder dan ik kan.....
Plaats reactie