16-03-2014 - Spoordonk (gem. Oirschot) - MTB tocht Spoordonk

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pietheinpeeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: di 19 april 2011, 15:56
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 9.9 (2017)

Wegens succes herhaald: De 2de MTB tocht vanuit Spoordonk

Na de vele complimenten vorig jaar voor onze eerste ATB-toertocht in Spoordonk, gaan we dit jaar natuurlijk weer een ATB-toertocht organiseren, te weten op zondag 16 maart. Ook dit jaar gaan de 30 en 45 kilometer route door de mooie wijde omgeving van Spoordonk. Door een uitgestrekt gebied te gebruiken zullen de deelnemers altijd wel op paden komen waar ze normaal (bijna) nooit komen.

Halfweg de route zal wederom een uitgebreide pauzeplaats zijn, eentje die uniek is in zijn soort en waar we vorig jaar vele complimenten over mochten ontvangen.

De deelnemers kunnen starten van 8.30 tot 10.00 uur bij Gasterij De Merode aan de Spoordonkseweg in Spoordonk.

Inschrijfgeld bedraagt 4,00 en kinderen tot 16 jaar gratis.

De gehele opbrengst van deze tocht zal worden geschonken aan een goed doel.

Om een impressie te krijgen van wat u te verwachten kunt krijgen ziet u op onderstaande link de foto's van 2013: http://www.dorpscafespoordonk.nl/fotos" onclick="window.open(this.href);return false;. De recensies over vorig jaar kun je lezen op http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... =5&t=98874" onclick="window.open(this.href);return false;
uncle Cheese
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 25 januari 2009, 11:04

Vorig jaar een aangename verrassing dus dit jaar weer van de partij :-q :)
Gebruikersavatar
pietheinpeeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: di 19 april 2011, 15:56
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 9.9 (2017)

Wie van jullie staan er aanstaande zondag aan de start in Spoordonk?
Gebruikersavatar
jitz
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 2 september 2012, 20:23
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7 2016

Ja ik had hem al op de agenda staan... ben nog aan het twijfelen maar aangezien ik in die omgeving nog nooit gefietst heb lijkt het me wel leuk om eens te gaan kijken..
J_lo
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 21:30
Mijn mountainbike: Radon ZR Race 6.0 SRAM

Hoi,

ik kan niet zo 123 een route/deel van de route die gereden gaat worden terug vinden. Weet iemand of deze route wel/niet, da wel deels hetzelfde is als die van Middellbeers van 26 Januari jongsleden?

bvd voor jullie reactie.
Gebruikersavatar
pietheinpeeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: di 19 april 2011, 15:56
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 9.9 (2017)

J_lo schreef:Hoi,

ik kan niet zo 123 een route/deel van de route die gereden gaat worden terug vinden. Weet iemand of deze route wel/niet, da wel deels hetzelfde is als die van Middellbeers van 26 Januari jongsleden?

bvd voor jullie reactie.
Hallo J_lo,
Sorry voor de late reactie. Ik hoop dat je de tocht vandaag gereden hebt en er achter bent gekomen dat hij grotendeels verschilt van de route vanuit Middelbeers.
J_lo
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 21:30
Mijn mountainbike: Radon ZR Race 6.0 SRAM

pietheinpeeters schreef:
J_lo schreef:Hoi,

ik kan niet zo 123 een route/deel van de route die gereden gaat worden terug vinden. Weet iemand of deze route wel/niet, da wel deels hetzelfde is als die van Middellbeers van 26 Januari jongsleden?

bvd voor jullie reactie.
Hallo J_lo,
Sorry voor de late reactie. Ik hoop dat je de tocht vandaag gereden hebt en er achter bent gekomen dat hij grotendeels verschilt van de route vanuit Middelbeers.
Hi Piet,

Gisteren toch de tocht de 45km ronde gereden.
Teerste gedeelte bevatte een aardig groot deel van de tocht van januari, er was/waren stuk(ken) bij die in omgekeerde volgorde gereden werd. Tip voor verbetering is om het 2de gedeelte wat minder lange recht toe/recht aan stukken op te nemen wat meer bochten werk/'klimmetjes er in op te nemen. Uiteraard indien dit mogelijk is zonder al teveel een kopie te maken van recente toertocht.

Er ontbrak 1 pijl naar mijn mening en dat was vrijwel aan t begin, waaruit achteraf bleek na de keuze gemaakt te hebben, dat je mountainbike route moest volgen, daarna was de uitpuiling prima in orde. Ook voor de rest prima georganiseerd qua parkeren, oversteek daar waar t gevaarlijker/drukker kan zijn en de pauze plaats.

Graag de tip ter harte nemen en als de agenda het toelaat ben ik er volgend jaar weer bij.

Bedankt voor de organisatie
Gebruikersavatar
pietheinpeeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: di 19 april 2011, 15:56
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 9.9 (2017)

J_lo schreef: Hi Piet,

Gisteren toch de tocht de 45km ronde gereden.
Teerste gedeelte bevatte een aardig groot deel van de tocht van januari, er was/waren stuk(ken) bij die in omgekeerde volgorde gereden werd. Tip voor verbetering is om het 2de gedeelte wat minder lange recht toe/recht aan stukken op te nemen wat meer bochten werk/'klimmetjes er in op te nemen. Uiteraard indien dit mogelijk is zonder al teveel een kopie te maken van recente toertocht.

Er ontbrak 1 pijl naar mijn mening en dat was vrijwel aan t begin, waaruit achteraf bleek na de keuze gemaakt te hebben, dat je mountainbike route moest volgen, daarna was de uitpuiling prima in orde. Ook voor de rest prima georganiseerd qua parkeren, oversteek daar waar t gevaarlijker/drukker kan zijn en de pauze plaats.

Graag de tip ter harte nemen en als de agenda het toelaat ben ik er volgend jaar weer bij.

Bedankt voor de organisatie
Bedankt voor de tip, we nemen hem zeker mee. De foto's van de tocht staan inmiddels ook online op http://www.dorpscafespoordonk.nl/projec ... -2014?pp=1
Gebruikersavatar
pietheinpeeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: di 19 april 2011, 15:56
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 9.9 (2017)

pietheinpeeters schreef: De foto's van de tocht staan inmiddels ook online op http://www.dorpscafespoordonk.nl/projec ... -2014?pp=1
Nog meer foto's zijn te vinden op http://bekijkenbestel.nl/mtb-spoordonk-2014/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

J_lo schreef: Tip voor verbetering is om het 2de gedeelte wat minder lange recht toe/recht aan stukken op te nemen wat meer bochten werk/'klimmetjes er in op te nemen.
Mijn tip : niet doen.
Er is juist te veel een tendens om in de toerochten de mooie recht toe/recht aan stukken te vervangen voor het veel te smalle draaien en keren.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie