"Steel is real" LTHT 29er; Ragley Big Wig 2013 still alive

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Shit..............de Ragley Big Wig was ineens weer op voorraad bij CRC voor een kortingsprijsje :( .......een Manitou Tower Pro 120 (tapered en 15mm as) met 50% korting :~ ..........Nukeproof 44mm headset met externe bottum-cup en zadelklem erbij :-? .........
extra last-minute Januari korting van 10% gisteravond :roll: .....................

Kortom een LTHT frame-vork-headset-zadelklem combi voor bodemprijsje ?!?!? : Suprised :
Om 2300 op de "bestel" button gedrukt en al vandaag de bevestiging dat alles onderweg is naar mijn huis :-D

Binnenkort ben ik dus de trotse eigenaar van mijn eigen 18" Ragley Big Wig "steel is real" 29er LTHT "on a budget" :bier:

http://www.ragleybikes.com/bigwig-29er-hardtail" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door MonkeyRider op wo 26 augustus 2020, 09:18, 7 keer totaal gewijzigd.
Crash and Learn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 689
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 19:35
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 7.0 EX
Contacteer:

Wow gaaf. Zwart?
BigSeven
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: do 10 oktober 2013, 11:31

Erg mooi frame hoor :-q

Dus dit wordt nummer 6 als ik het goed zie :wink:
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Zwart inderdaad.......en er wordt een fiets gestript voor de opbouw........dus nog steeds 5 :wink:

De bedoeling is de Ragley op te bouwen met bestaand spul dat nu op mijn Inbred29 zit:
Fulcrum Red Power XL wielset ( bevalt nog steeds uitstekend)
Avid bb7 160-200 mech diskbrakes (bevallen ook uitstekend)
Shimano Deore-XT 3x9 (2x9) of 1x9 crankset/schakelspul.
Ice-lift dropper, OnOne zadel en Salsa bend 2 71cm stuur.

Het Inbred 29 frame&Reba 100mm vork gaan even op stal. Eerst de Ragley eens goed uittesten en dan misschien eens het een en ander in de verkoop :((
Kahuna matata
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: za 22 december 2012, 16:44
Mijn mountainbike: Kona Kahuna 29er

Übervet die krijtstreepjes en hele mooie details in het frame.

Geestig ook dat ze 4 verschillende frames aanbieden, allemaal voor adviesprijs 349 pond.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Al met al moet jij toch ook wel weten dat dit een SYS is he ;)
Ik hoor het wel van je als die weer open kan.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Afgelopen weekend mijn fietsenstal eens gerenoveerd en mijn Inbred gedemonteerd.
Wat overblijft: een LTHT bouwpakket, mist nog frame, vork, headset en zadelklem......en voor de oplettende kijker: een ketting (maar die ligt in een zakje klaar)

Afbeelding

Crankstel mix Deore met Truvativ 36-24 blad en bash:

Afbeelding

En vandaag twee dozen :-D

Afbeelding

De rest van het LTHT bouwpakket

Afbeelding

Nu nog wachten op headset en zadelklem; blijkbaar waren ze bij CRC niet zo handig die gelijk mee te sturen in een doos, maar is het een apart "non-trackable" pakje :(
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Verdomd net afgewerkt frame ! Ik las nog wel eens wat vaag negatieve reacties op de afwerkings kwaliteit van Ragley, maar dit ziet er top uit (vind ik) voor een "budget" frame.

Afbeelding

Aparte "three-finger" chainstay constructie.......en het past ! (Ik had ff mijn twijfels, maar mijn ruim 60mm Chunky Monkey past ruim)

Afbeelding

Post-mount rembevestiging binnen de driehoek, max 180mm.

Afbeelding

Als je niet van gebogen zitbuizen houdt..............mooi brugje.

Afbeelding

En mijn "Eerste Echte Ragley Headbadge" :bier:

Afbeelding

Gewicht maat 18" 2.7 kg (gewogen) , intussen zit er een halve bus Tectyl ML in en is de "replacable dropout" gemonteerd (zal wel een onsje meer zijn :wink: )
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ziet er goed uit! Kan niet wachten om hem eens te testen ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

suravida schreef:Ziet er goed uit! Kan niet wachten om hem eens te testen ;-)
Kan niet wachten om je (misschien?) eens bij te kunnen houden down :-D

Zodra ie klaar is wordt Nijmegen de eerste test. Nog steeds een groepje "zweefvliegveld" op Zondagen?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik zat er wel aan te denken om komende zondag weer eens die kant op te gaan :-)
Misschien ook binnenkort maar eens een LTHT 29er rit organiseren?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

suravida schreef:Ik zat er wel aan te denken om komende zondag weer eens die kant op te gaan :-)
Misschien ook binnenkort maar eens een LTHT 29er rit organiseren?
Komende Zondag Nijmegen zal waarschijnlijk niet lukken, of CRC moet echt snel leveren en niks tegen zitten. Weekje later zou moeten kunnen.
Tzt een LTHT meeting :-D Malmedie voor een dagje vind ik wel een k.....eind voor in de winter. Misschien ergens in zuid-Limburg? Of Meinweg gebied? Ben daar nog niet zo bekend.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Wow weer een mooie om te volgen Monkey :-q Ben vooral erg benieuwd naar de vork, is deze nog in hoogte te stellen of is 120mm de vaste maat?
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

We gaan er nu trouwens wel vanuit dat je wat meer gaat vliegen ;-)

Afbeelding

Ik ben overigens 2 weken geleden bij het drielandenpunt wezen fietsen met Vin100, Lopezmobile, Wybo en Dizzasta en dat was toch ook wel heel erg mooi. Dusdanig technisch dat ik met alle modder niet overal naar beneden ben gefietst.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16705
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Volgens mij is er rond het 3LP ook steeds minder legaal te biken of niet? Jammer genoeg, want er lopen daar de nodige supergave trails...

Ben benieuwd hoe groot je het verschil gaat vinden met je On One. Is de Big Wig ook gebouwd volgens de 26" Ragley filosofie? Lang, laag & slack dus? Maakt 'm lekker stabiel op snelheid en geeft vertrouwen als het steil en wat technischer wordt. Nadeel is dat je wat minder makkelijk het voorwieltje lift en een iets minder flitsend gevoel krijgt op de fiets, dat verschil merk ik goed tov mijn andere bikes.
Maar overall vind ik mijn Blue Pig een fijne fiets, absoluut geen spijt van de aankoop.

Die Ragley headbadge komt "as we speak" ook mijn kant op, da's toch een mooi detail. Bij mijn frame zaten nog losse stickers, oa voor op het balhoofd. Beetje cheap.
Qua afwerking vond ik mijn frame redelijk, maar zeker niet perfect. Met name de zadelpen passing is aan de ruime kant, kan nog net. Balhoofd en bracket waren wel oké. De lasnaden halen het niet bij een high-end frame, maar daar is de prijs ook naar. Belangrijker is dat het heel blijft :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie