Nieuwe route Wierden "Het Lageveld"

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Afgelopen week ontdekt dat er in Wierden nu ook een mountainbike route wordt aangelegd. Ze waren er druk mee bezig, lag over de hele route "nieuw" zand en waren ze druk bezig met het bouwen van de route. Zoals ik het nu heb bekeken gaat het een lus worden met alleen maar single tracks van denk maximaal 2 a 4km. Route begint waarschijnlijk aan de westkant van het lageveld (2e lageveldsweg) en eindigt aan de zuidkant (vlierdijk) of andersom (?). Het laatste stuk of eerste stuk (?) moet denk ik nog aangelegd worden omdat de route plots ophoudt dichtbij een brandweerpad.

Iemand die meer weet over deze route en wanneer hij waarschijnlijk af is?
Axel87
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: di 25 september 2012, 16:03
Mijn mountainbike: Merida Big.Nine 1500

Op trackstrails.nl is dit te vinden:

"De singletrack in recreatiegebied Het Lageveld bij Wierden met een lengte van zo'n 1850 meter lengte is klaar. In totaal is zo'n 7-8 km nieuwe singletrack voorzien op de ongeveer 30 km lange route Enter/Wierden."

Wordt dus een rondje tussen Enter/Wierden.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Ben benieuwd of die gekoppeld wordt met andere routes.
Heb er al eens naar gezocht, maar verder als trackstrails.nl kwam ik niet.
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Axel87 schreef:Op trackstrails.nl is dit te vinden:

"De singletrack in recreatiegebied Het Lageveld bij Wierden met een lengte van zo'n 1850 meter lengte is klaar. In totaal is zo'n 7-8 km nieuwe singletrack voorzien op de ongeveer 30 km lange route Enter/Wierden."

Wordt dus een rondje tussen Enter/Wierden.
Benieuwd waar die singletracks in Enter dan komen. Afgelopen week een uur die singletrack in Wierden gefietst en is net geen 2km volgens mijn teller. Jammer dat ie maar zo kort is, maarja in deze omgeving is iets beter dan niets.
Jorisp
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: di 19 februari 2013, 17:58
Mijn mountainbike: Sensa sella

Afgelopen week voor het eerst het stuk bij het lageveld gereden, Is zeker wel een mooi stukje en ligt er ookal vrij goed bij. Maandag ook te horen gekregen dat de singeltrack van de Erve Meijrinksweg naar de schietbaansweg en de singeltrack van de Notterweg fietsbaar zijn. Die van de Erve Meijerinksweg is zeker mooi, maar ligt er helaas nog een stuk slechter bij dan die van het lageveld, maar is al zeker het fietsen waard. Het stukje singletrail bij de Notterweg, die ik tot nu toe gevonden heb, valt mij zeer tegen.

In de officiële route zal de singeltrail bij het lageveld als het goed is beide vlierdijk beginnen.

Hulde aan de gene die de afgelopen tijd druk bezig zijn (geweest) met het aanleggen van de stukken single track!
gfree
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 26 augustus 2011, 21:42
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR Comp 2010
Contacteer:

Mooi in de buurt! Is er al bekend wanneer de route klaar is?
boudie65
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: za 4 januari 2014, 11:02

Heeft iemand een gpx track? Of zijn de locaties zo goed aangegeven dat je t niet kunt missen
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

boudie65 schreef:Heeft iemand een gpx track? Of zijn de locaties zo goed aangegeven dat je t niet kunt missen
Verdwalen kun je er jammer genoeg niet. Gisteren singletrack iets van 7 a 8 keer gefietst lag er ondanks het slechte weer nog goed bij. Was voor het eerst ook echt "druk" op de route. Moest gisteren wel oppassen voor een gezin dat op de route aan touren was :-?

Afbeelding
Tussen de 3e en 4e reflectorpaaltjes begint de route ongeveer. Dit is kruising vlierdijk/ vriezenveensweg.
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Jorisp schreef:Afgelopen week voor het eerst het stuk bij het lageveld gereden, Is zeker wel een mooi stukje en ligt er ookal vrij goed bij. Maandag ook te horen gekregen dat de singeltrack van de Erve Meijrinksweg naar de schietbaansweg en de singeltrack van de Notterweg fietsbaar zijn. Die van de Erve Meijerinksweg is zeker mooi, maar ligt er helaas nog een stuk slechter bij dan die van het lageveld, maar is al zeker het fietsen waard. Het stukje singletrail bij de Notterweg, die ik tot nu toe gevonden heb, valt mij zeer tegen.

In de officiële route zal de singeltrail bij het lageveld als het goed is beide vlierdijk beginnen.

Hulde aan de gene die de afgelopen tijd druk bezig zijn (geweest) met het aanleggen van de stukken single track!
Kan je misschien op een screenshot aangeven waar de singletracks op de notterweg en erve meijerinksweg beginnen? Die op de Erve Meijerinksweg is denk ik niet zo moeilijk om te vinden maar notterweg wel.
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Erve Meijerinksweg deze week nu paar keer gereden en moet zeggen dat een zeer leuke singletrack is. Misschien wel de leukste van alle 3. Je hebt één lange singletrack en één korte (rechts op de kaart).
Afbeelding
Notter singletrack vind ik echt niks aan, kan je beter de singletrack in wierden paar keer fietsen op Erve Meijerinksweg. Waren ook paarden over de route geweest. Aan deze route moet geloof ik nog veel onderhoud worden gepleegd.
Afbeelding

Tussen Aadorp en bedrijvenpark Twente/ Spoor Vriezenveen ligt ook een leuk stuk om erbij te pakken, geloof dat ze dit stuk ook in de route willen opnemen.

Afbeelding
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Ik rijd deze Wierdense Lageveld singletrack ook sinds begin december. Kort, maar leuk stukje stuurwerk.
Zal binnenkort eens kijken hoe stuk bij Meijerinksberg is. Dat kende ik nog niet. Nmm een te lang verbindingsstuk tussen Lageveld en Meijerinksberg om echt van een route te kunnen spreken, maar ach.
Ben zelf ook wat aan het puzzelen om toch tot aan wat meer singletrackmeters te komen. Weet niet of het allemaal is aangelegd ervoor, maar de paden die ik erbij heb gevonden worden bereden, dat zie je aan de bandensporen.

- Langs de Wendel kun je een stuk zandpad kiezen (begin bij tunneltje Aadorpsweg), daarna een stuk slootkant langs het (oude) Wendelgoor en direct rechts een 'tractorpad' naar het kanaal. Stuk parallel aan het kanaal en voor de spoordijk linksaf een singletrackje op tussen spoordijk en bedrijventerrein. Daarna rechts richting BPC/N36. Onder N36 door en aan de linkerkant van N36 parallel langs N36 blijven rijden (ri. Vriezenveen) ca 2km over een aardige singletrack en slootkant (op het kaartje hierboven nog net een stukje zichtbaar direct links naast N36 en het water). Dan kom je bij de Weusteweg uit en dan linksaf in de richting van de track op het Lageveld. Zal al met al een kilometer of 8 zijn, waarvan ca 6 onverhard.

Het valt in het niet bij het Hellendoornse bos, maar het is beter dan niets en leuk voor een (zomeravond)ritje als je eens wat minder tijd hebt.

Ik begreep vanmorgen van een 'tegenligger' dat de officiële rijrichting inderdaad Vlierdijk-2e Lageveldsweg is. Ik rijd tot nu toe, zeker als het wat rustig is, telkens startend bij Vlierdijk heen en terug (en dan dus tegen de route in).

Hoe lang gaat het duren voor een Wierdense Let's Ride :winkie:
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Ze hebben paaltjes voor de route gezet, beetje irritant dat je nu eerst moet afstappen om op de track te komen. Waarschijnlijk veel overlast op de route.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

poiuytr schreef:Ze hebben paaltjes voor de route gezet, beetje irritant dat je nu eerst moet afstappen om op de track te komen. Waarschijnlijk veel overlast op de route.
Mee eens. Paaltjes net te smal en te hoog om door te kunnen fietsen. Heb er onlangs al een motorrijder zien rijden, dus het zal tegen dergelijk oneigenlijk gebruik zijn.

Stukje Meijerinksberg is inderdaad leuk. Dacht dat het recht toe - recht aan was, maar het verraste mij dat de track langzaam slingerend de bult daar weer op gaat. Ook het kleine lusje er naast is leuk genoeg en best tricky.

Heb met dit laatste stuk erbij nu een aardig rondje (inclusief verbindingswegen) van iets minder dan 20 km.
AAW
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 3 februari 2014, 19:33

De mountainbikeroute Wierden is bijna gereed. er zijn diverse singletracks o.a. Lageveld, Schietbaanweg, Notterweg/Wittebeltsweg, Wittebeltsweg 5 en Kippershoekweg en geluidswal Weuste.
De route loopt vanaf de Wendel richting Aadorpsweg, van daaruit langs de vijvers richting bedrijfsterrein Wierden Noord, over de geluidswal (singletrack) naar het Lageveld (singletrack), van daaruit richting Vossenbos, Oude Zwolseweg, Janninksweg, door het Janninksbosje, van de Bruinehoopsweg door de landerijen naar de Vossenbosweg, van de Vossenbosweg de Erve Meijerinksweg in en na tweehonderd meter rechtsaf de oude Zanddijk in. daarna singletrack Schietbaanweg, van daaruit richting het tunneltje in de Vossenbosweg, oversteken en richting Wierden, na 500 meter rechtsaf de Oude Tolweg in, einde Oude Tolweg linksaf de landerijen in, uitkomende op de Nottermorsweg linksaf, daarna eerste weg links (Notterweg), na 150 meter rechtsaf (singletrack), uitkomende op de Wittebeltsweg linksaf na 200 meter rechtsaf (singletrack) is nog niet klaar i.v.m. de drassige ondergrond, daarna voet-MTB-pad volgens langs de spoorbaan richting de Nottermorsweg, linksaf Burgemeesterdijk, voor de spoorbaan rechtsaf de zandweg in, deze volgen tot aan de Grimbergerzijweg, linksaf en daarna rechtsaf de Boomsweg in, van daaruit linksaf de Rijssensestraat oversteken en de 1e Nieuwstadsweg volgen, eerste weg links en daarna rechtsaf de Kippershoekweg volgen, De Enterweg oversteken en de Kippershoekweg volgen, na 500 meter links aanhouden (singletrack), na singletrack Ypeloweg oversteken en Kippershoekweg volgen, over de brug linksaf richting onderdoorgang A35, na onderdoorgang linksaf over bruggetje en zandpad volgen, aan het eind van het zandpad door hekje en tunnel tunnel rechtaf de zuidbroeksweg op, na 500 meter rechtsaf over het gras tussen de N36 en het water, aan het eind de Zuidbroeksweg weer op, de Rondweg van Wierden oversteken en rechtstaf slaan richting begin punt. Vandaag is het gedeelte Oude Tolweg gegraven. Hier en daar zijn al een aantal paaltjes geplaatst. We denken eind maart de route gereed te hebben. We zijn nog onderhandelingen met Vitens, Prorail en RWS om de route nog mooier te maken o.a in Hoge Hexel, bij de Waterfabriek aan de Nijverdalsestraat en langs de N36 aan de rechterkant van de Wendel. De route van Wierden krijgt een verbinding met Hellendoorn, Rijssen, Enter en Almelo.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Ben benieuwd. Kan een route obv bovenstaande aardig volgen, maar heb er niet overal beeld bij. De paaltjes tzt dus maar volgen.
Plaats reactie