Cube Reaction Pro 29 model 2014

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Rudy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 21 augustus 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 29 (2014)
Contacteer:

Net voor kerst mijn nieuwe bike gekregen. Na veel twijfelen (27,5" of 29") uiteindelijk toch voor 29" gegaan. Tot op heden geen spijt van en de bike bevalt zeer goed. Hele vooruitgang ten opzichte van de oude Trek 950 :). Vooral het verschil tussen remmen (velg of schijf) is aanzienlijk! 1 puntje nog, de zadelpen kraakt een beetje, is al eens naar gekeken maar krijg het er niet helemaal uit. En dat is best irritant.... :(

Hier een lijstje met de specs:

Color grey`n`flashred
Frame HPA Superlite, Advanced hydroforming, triple butted, 29 ARG
Size 17"
Fork Fox 32 Float CTD O/C 100mm
Headset FSA Orbit Z-t-R Eco semi-integrated
Stem CUBE Performance Pro, 31,8mm
Handlebar CUBE Race Flat Bar Pro, 680 mm (ingekort)
Grips CUBE Race Grip, 1-Clamp
Rear Derailleur Shimano XT RD-M781-SGS, Shadow 10-speed
Front Derailleur Shimano XT FD-M781, Direct Mount
Shifters Shimano XT SL-M780, Rapidfire-Plus
Brake system Formula RC, hydr. Discbrake (180/160mm)
Crankset Shimano XT, FC-M782, 40x30x22T, 175mm
Wheelset Sun Ringlé Radium MA 29, QR/QR
Front tire Schwalbe Rapid Rob, 2.25
Rear tire Schwalbe Rapid Rob 2.25
Seat Selle Italia X1
Seatpost RFR Prolight, 27.2mm
Seatclamp RFR Varioclose 31,8mm
Weight 12,6 kg (volgens mijn weegschaal)

Hier nog enkele foto's:

Nog helemaal schoon...
Afbeelding

De vork.
Afbeelding

Achterkant.
Afbeelding

De nieuwe bike langs de oude bike
Afbeelding

Mijn bike tijdens een van de eerste ritten...
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Rudy78 op zo 29 maart 2015, 01:33, 1 keer totaal gewijzigd.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn fotografie website!!
Mijn strava account
Mijn bike in show your stuff
Jhaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 595
Lid geworden op: wo 22 augustus 2012, 21:32
Mijn mountainbike: Scott scale 40 | Cube Reaction GTC SL 2014

Zeker een chique fiets, veel fietsplezier toegewenst!
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

mooie fiets ! Heb zelf de ltd SL 29-er uit 2013. Ik had ook last van een piepende / knarsende zadelpen.

Eruit halen, schoonmaken en opnieuw monteren met carbonpasta hielp bij mij.
Gebruikersavatar
twijg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
Mijn mountainbike: Trek Slash Project One

Nice, mooie fiets!
Ride it like you stole it!
Gebruikersavatar
carbondriver
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: do 21 november 2013, 00:34
Mijn mountainbike: Cube REACTION GTC Pro 29

nice! :-q wat is sun ringle toch mooi he!! :)

PS kan het zijn dat de zadelpen zonder enige (montage)pasta is gemonteerd??

de zadelbrug (geklemd in het kunststof) kan het ook zijn ;)
Rudy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 21 augustus 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 29 (2014)
Contacteer:

Toen ik de fiets kreeg zat er geen (montage)pasta aan... met als gevolg iedere km het zadel 2 cm omhoog zetten.... is opgelost door er wat pasta aan te doen. Nu zakt die niet meer, maar kraakt die wel. Binnenkort maar eens naar (laten) kijken.....
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn fotografie website!!
Mijn strava account
Mijn bike in show your stuff
HolsbeekxG
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: zo 16 februari 2014, 13:43

Heb mezelf gisteren dezelfde bike besteld! Eveneens in 17". Echt een lekker frame met goede vork en meer dan deftige afmontage. Wat zijn jouw ervaringen met de wielen (SunRingle) en de Formula RC remmen??

Ik heb meteen een deal gesloten met de LBS om de zware en lompe Rapid Rob's te vervangen door een tubeless Racing Ralph/Rocket Ron combi., net zoals op mijn vorige bike.

Gewicht van de Rapid Rob is +-790 gram!!! Racing Ralph TLR 2.25 weegt +-535 gram, Rocket Ron +-520gram. Samen met tubeless rijden een gewichtsbesparing van +- 700 gram! En dat voel je, minder gewicht rond de wielen!
franskem71
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: do 16 januari 2014, 02:19

mooi, maar ik sta wel te kijken dat de gtc sl 1,5kg minder weegt
HolsbeekxG
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: zo 16 februari 2014, 13:43

franskem71 schreef:mooi, maar ik sta wel te kijken dat de gtc sl 1,5kg minder weegt
Ik denk dat je de GTC Pro bedoelt, aangezien de GTC Sl 10.60kg weegt. Die GTC Pro heeft toch een significant mindere afmontage. Die Manitou vork ken ik van op een van mijn vorige Cube LTD's en die was verre van fantastisch.

Geef mij voor die enkele grammen (400 gram) maar het alu-frame met de betere afmontage en vork!
Rudy78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 21 augustus 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro 29 (2014)
Contacteer:

HolsbeekxG schreef:Wat zijn jouw ervaringen met de wielen (SunRingle) en de Formula RC remmen??

Ik heb meteen een deal gesloten met de LBS om de zware en lompe Rapid Rob's te vervangen door een tubeless Racing Ralph/Rocket Ron combi., net zoals op mijn vorige bike.

Gewicht van de Rapid Rob is +-790 gram!!! Racing Ralph TLR 2.25 weegt +-535 gram, Rocket Ron +-520gram. Samen met tubeless rijden een gewichtsbesparing van +- 700 gram! En dat voel je, minder gewicht rond de wielen!
Ik ben niet zo'n rijder die iets merkt aan wielen :) Lopen goed en ik merk er verder niet veel aan dat ze niet stijf zijn of zo.

Wat betreft de remmen remmen ze goed :D Enige wat ik wel merk, en ik weet niet of andere remmen dat ook hebben, dat de ruimte tussen de blokken en de schijven echt minimaal is. Ik heb geprobeerd om ze los te laten lopen maar het lukt nog niet echt. Ze lopen bij mij dus een heel klein beetje aan...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn fotografie website!!
Mijn strava account
Mijn bike in show your stuff
Gebruikersavatar
Rhazer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 557
Lid geworden op: vr 3 juni 2011, 16:00
Mijn mountainbike: Cube Elite HPC pro 29

Mooie fiets!

Mensen, ga jullie niet blindstaren op gewichten uit de folder, weeg ze thuis maar na, in de folder gaan ze uit van maatje XXS of 16" ik heb een Cube Elite Super HPC Pro 29. En in de folder is hij een halve kilo lichter dan mijn 21"

En NO WAY dat je 700 gram op tubeless banden gaat besparen! Vergeet dat maar.. Verschil tussen de zwaarste en lichtste van de zelfde type Schwalbe band is Maximaal! 150
Binnenbrandjes eruit, maar er gaat weer melk voor terug in je wiel, ventielen er nog bij...
Gaat je hooguit 100 Gr. Per wiel opleveren..


Maar je rijd er bijna geen lek meer mee :-q
Deze ruimte niet beschrijven.
HolsbeekxG
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: zo 16 februari 2014, 13:43

Rhazer schreef:Mooie fiets!

Mensen, ga jullie niet blindstaren op gewichten uit de folder, weeg ze thuis maar na, in de folder gaan ze uit van maatje XXS of 16" ik heb een Cube Elite Super HPC Pro 29. En in de folder is hij een halve kilo lichter dan mijn 21"

En NO WAY dat je 700 gram op tubeless banden gaat besparen! Vergeet dat maar.. Verschil tussen de zwaarste en lichtste van de zelfde type Schwalbe band is Maximaal! 150
Binnenbrandjes eruit, maar er gaat weer melk voor terug in je wiel, ventielen er nog bij...
Gaat je hooguit 100 Gr. Per wiel opleveren..


Maar je rijd er bijna geen lek meer mee :-q
"Gewicht van de Rapid Rob is +-790 gram!!! Racing Ralph TLR 2.25 weegt +-535 gram, Rocket Ron +-520gram. Samen met tubeless rijden een gewichtsbesparing van +- 700 gram! En dat voel je, minder gewicht rond de wielen!"
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Ik ook de zelfde truuk als Holkbeek uitgehaald en dat scheelt idd een stukkie ,

Prachtige fiets Rudy ! wat een verschil met de 26 er he ! dan lijkt de 29 er wel een monster .. ik ben ook nog elke dag blij met mijn Cube !
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Mooie cube hoor!
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Met je remmen zou ik dan even terug gaan naar de LBS! Er zijn weinig mensen zijn die ook maar één meter op de rapid robs hebben gereden, ook ik niet in elk geval :-q dus als je nog een eenvoudige upgrade wilt realiseren zou ik zeker ook voor dezelfde truc gaan..

Mooie bike in ieder geval, vele prettige kilometers gewenst.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Plaats reactie