Garmin (800) Hartslagband u/s tips?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
ATX990
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: do 30 juni 2005, 20:50
Mijn mountainbike: Loves to ride!

Vandaag is de softstrap in de waschmachien geweest en wonder boven wonder deed ie het vandaag tijdens een ritje weer goed. Voor de zekerheid toch maar een polarband of zo'n hardstrap erbij bestellen.
Love the ride! Rocky Mountain | EATS.place
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Eens in de zoveel tijd in de was wil goed helpen. Al stond op de oude Garmin softstrap dat ie alleen in de handwas mocht. Op de nieuwe staat dat ie om de 7x in de was mag/moet. Die heeft ook een extra contact plek aan de zijkant van je borst en van ander materiaal, hopelijk wat nauwkeuriger of minder storingsgevoelig.
Van de zomer had ik ook rare hoge waardes met de Garmin softstrap, liep de hartslag heel hoog op in rust. Band in de was, batterij vervangen, maar toen deed ie helemaal niks meer, dus maar een nieuwe set besteld, ding is nog aardig aan de prijs ook, vind die harde band niet heel fijn. :-{
Ik dacht laat ik die nieuwe zender op de oude band gebruiken, die banden lijken het gevoeligst voor storing, spaar ik mooi een band uit. Zijn ook niet los verkrijgbaar zoals bij Polar voor een beter bedrag. Zelfde probleem. Op de nieuwe band echter niet zoals te verwachten. Hiervoor gebruikte ik een Polar RS300x, dus die softstrap eens met de Garmin proberen, moeite van het proberen waard, want past prima op elkaar. En hé die doet het prima. Voor de grap de Garmin band op de Polar getest en ook geen probleem.
Die Polar banden zijn los verkrijgbaar voor een betere prijs dan die van Garmin.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

ATX990 schreef:Vandaag is de softstrap in de waschmachien geweest en wonder boven wonder deed ie het vandaag tijdens een ritje weer goed. Voor de zekerheid toch maar een polarband of zo'n hardstrap erbij bestellen.
Dat heb ik ook een keer gedaan, maar compleet en al incl. de zender. Toen deed ie niets meer. Toch heb ik er toen een nieuwe batterij is gezet, en sindsdien doet ie het nog steeds.

Maar goed om te weten dat er voordeligere alternatieven zijn, al is dat voorlopig niet nodig... ;). Meestal douche ik gewoon met de zender en band en hang hem te drogen in de badkamer. Dat ie de wasmachine ging was een ongelukje, maar het is inderdaad wel fijn als je die band gewoon kunt meewassen bij de vuile was. Zo'n hardstrap lijkt me in ieder geval niets.
Pelecrash
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: di 31 augustus 2010, 12:28
Mijn mountainbike: Canyon Exceed SL 6.0
Contacteer:

Suntoro schreef:Dat heb ik ook een keer gedaan, maar compleet en al incl. de zender.
Haha, dat soort dingen klinkt bekend. Tijd lang een klein GPS loggertje gebruikt, tot die eens in me shirt is blijven zitten. Overigens was het water geen probleem, maar de accuaansluiting was kapot gerammeld :lol:

Overigens pak ik de sensor altijd vrijwel meteen van de band af (vaak als ik de band nog om heb), ook ooit als tip gelezen toen ik mijn Polar even niet meer zo goed wilde. Schijnt beter voor de contacten te zijn en alle beetjes helpen ;)
Crashing is the easy part, it's the landing that makes it an art.
-> Landing fail #1 :(
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Suntoro schreef:Zo'n hardstrap lijkt me in ieder geval niets.
In de praktijk valt dit erg mee, ik heb met beide banden gereden en vind de hardstrap niet minder comfortabel dan de softstrap, beide voel ik na het omdoen niet of nauwelijks (meer) zitten. Met de hardstrap nooit problemen gehad, werkt als een zonnetje :-q
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4286
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Merk je inderdaad niets van, vind het zelf fijner dan de soft strips, die gaan kruipen of een beetje dubbel hangen tussen je buik en borstspieren.

Overgins zou ik nooit meer polar nemen zolang ze geen ant+ gaan gebruiken (misschien is dat nu zo naar mijn nogsteeds prima werkende 705 neregns meer in verdiept). Elke tramrails, electriciteits paal of huisje stopt ie ermee. en daar staan er nogal wat van als ik een rondje schiedam, hvh, noordwijk rij.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Cube-Elite schreef:Merk je inderdaad niets van, vind het zelf fijner dan de soft strips, die gaan kruipen of een beetje dubbel hangen tussen je buik en borstspieren.

Overgins zou ik nooit meer polar nemen zolang ze geen ant+ gaan gebruiken (misschien is dat nu zo naar mijn nogsteeds prima werkende 705 neregns meer in verdiept). Elke tramrails, electriciteits paal of huisje stopt ie ermee. en daar staan er nogal wat van als ik een rondje schiedam, hvh, noordwijk rij.
Ik weet niet of jouw Polar-opmerking op mijn Polar-opmerking slaat.
Ik bedoel alleen het elastiek vd softstrap.
Daarop kan je een Garmin of een Polar zender klikken (en misschien nog wel een paar andere merken).
Op de site van dcrainmaker las ik die van Garmin eerder problemen zou vertonen dan die van Polar.

Verder vind ik de "harde" plastic band ook niet minder comfortabel dan de softstrap.
(en wat heb je aan comfort als 't niet werkt ?)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4286
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Nee ik doelde op de hele band die toen bij mij s710 (???) zat of een ander nummer hardslagmeter heel lang geleden........
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag bericht gekregen dat ik een nieuwe band + zender krijg.
Wordt vandaag al opgestuurd.
Goddank dat ik de garmin set bij een bekende shop heb gekocht ipv bij een laagste prijs shop ;)

(Heb een ander account aangemaakt omdat ik er niet meer in kwam)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi geregeld.
Nu de softstrap netjes wassen in een lauw sopje na iedere fietstocht.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vandaag de band binnen en werkt prima.
Gebruik nu ook contact gel.
Zal hem idd maar wat vaker wassen!

Gaan dan de contact punten niet corroderen of is het metaal daartegen bestand?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het gaat juist oxideren/corroderen als je 't niet wast, zweet is zout.
Gel is alleen nodig als je flink behaard bent, anders is nat maken onder de kraan voldoende.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
joske77
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 2 augustus 2009, 11:57
Mijn mountainbike: Nicolai Argon RoCC '11

gisteren een polar softstrap gehaald ter vervanging van mijn garmin borstband (forerunner 620)
de sensor van garmin past niet op de polar band, dus mensen, controleer dit bij aankoop
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Hier inmiddels 3 garmin banden versleten en vorig jaar een Polar gehaald en daar de Garmin sensor opgeklikt, ding werkt nog steeds goed (even afkloppen)

Om de garmin sensor te monteren moest ik wel wat rubber op de band bij de contactpunten wegsnijden, daarna paste het uitstekend.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Ik rijd al ruim twee jaar met een Garmin soft strap HRM, gooi 'm na elk gebruik samen met de rest van m'n spullen in de wasmachine. Fijnwas, 30°, niet centrifugeren en een miniem beetje oxipoeder en wolwasmiddel. Geen spoor van schade en functioneert nog altijd als nieuw.
Vorsprung durch Pedantik.
Plaats reactie