Omdat de Vortrieb 29er die ik zelf opgebouwd heb zeer goed bevalt.
En omdat het zelf opbouwen verslavend is,werd het tijd voor een nieuw projectje.
Tevens wou ik graag 2 fietsen met dezelfde setup, zodat ik makkelijk wielen etc kan uitwisselen.
Ik had 2 fietsen met ieder een reserve wielset wat me ook teveel ruimte in nam.
Dus de reserve 26er met wielset verkocht om budget en ruimte vrij te maken.
Na Wat zoeken en mooi 2e hands frame gevonden, een On-One Scandal 29er Swap-out frame V2 19,5 inch
Hij is iets kleiner dan de Vortrieb 21 inch, maar de bovenbuis is nagenoeg even lang.
Ben benieuwd of deze speelser rijd straks.
Het frame werd netjes afgeleverd op m`n werk.
Thuis gelijk maar in de montagestandaard gehangen en de reserve wielset van de Vortrieb er in gezet.
Had ook nog een oud passende zadelpen met klem.
Ik had nog een nieuwe XT 10 speed derailleur liggen dus die gelijk gemonteerd.
De Mounten-king 2.4 past maar net.
Na lang zoeken op het web een mooie en leuk geprijsde voorvork gevonden.
Rock Shock Reba RL solo air Tapered zwart met 15mm steekas en remote lockout (ik kon er geen vinden zonder remote helaas)
De rest van de opbouw zou ongeveer gelijk worden aan m`n Vortrieb,maar met het budget in m`n achterhoofd.
Gekozen voor een SLX cranck, deze was 65 euro goedkoper dan een XT.
Wel het 2014 model met de op de 29er aangepaste vertanding 40/30/22 FC-M672
Het scheelt maar 10 gram met m`n huidige XT
Nu wachten op de Postbode met de rest van de pakketjes!
Snel meer dus
Alle foto`s van dit project
On-One Scandal (Broken)
-
- Pro Biker
- Berichten: 1089
- Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
- Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3
Laatst gewijzigd door de hollander op vr 26 januari 2018, 18:24, 6 keer totaal gewijzigd.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6000
- Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
- Mijn mountainbike: is onderweg
Vind dat nou niet echt een handige vertanding voor een 29er. De 30 isgewoon te klein, en de 40 juist weer behoorlijk zwaar.
Voor de rest vind ik het wel een hele mooie crank.
Voor de rest vind ik het wel een hele mooie crank.
-
- Pro Biker
- Berichten: 1089
- Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
- Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3
Ik rij nu met 42/32/22 en dat bevalt goed
Het middenblad en grote blad worden dus iets kleiner.
Wat betekend dat ik langer op het middenblad kan klimmen.
Dat doe ik nu ook al, maar heb nu niet veel over.
Straks dus wel !
Het middenblad en grote blad worden dus iets kleiner.
Wat betekend dat ik langer op het middenblad kan klimmen.
Dat doe ik nu ook al, maar heb nu niet veel over.
Straks dus wel !
-
- Pro Biker
- Berichten: 1089
- Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
- Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3
Jouw oude zeker ?
-
- Pro Biker
- Berichten: 1089
- Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
- Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3
De postbode is net geweest!
Het lijkt wel kerst,leuk z`n doos uitpakken.
Was zeer benieuwd naar de SLX remmen die gelijk uitgepakt.
Voor het gewicht`s verschil van 12 gram hoef je geen XT te kopen.
De eerste indruk is geweldig,ben benieuwd hoe ze remmen.
Natuurlijk gelijk even kijken of de XT I-spec (SL-M780-I) shifters er onder passen.
De matte kapjes passen ook mooi bij het frame.
Het lijkt wel kerst,leuk z`n doos uitpakken.
Was zeer benieuwd naar de SLX remmen die gelijk uitgepakt.
Voor het gewicht`s verschil van 12 gram hoef je geen XT te kopen.
De eerste indruk is geweldig,ben benieuwd hoe ze remmen.
Natuurlijk gelijk even kijken of de XT I-spec (SL-M780-I) shifters er onder passen.
De matte kapjes passen ook mooi bij het frame.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6000
- Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
- Mijn mountainbike: is onderweg
Idd, ik heb de ZEE remmen op mn LTHT (dat zijn SLX handels met een soort Saint caliper) en vind het echt super remmen.
Ik denk dat als je naar de prijs kwaliteit kijkt, dat dit de beste remmen zijn die er te koop zijn.
Ik denk dat als je naar de prijs kwaliteit kijkt, dat dit de beste remmen zijn die er te koop zijn.
-
- All rounder
- Berichten: 57
- Lid geworden op: wo 18 januari 2012, 10:54
- Mijn mountainbike: Kona Honzo (steel keeps it real)/Scott Genius 940
K heb de SLX-remmen ook, zijn superfijn. Mijn eerste set echter lekte, waardoor de druk steeds wegviel.
Had ze opnieuw laten bleeden, maar het probleem. Is uiteindelijk een nieuwe hendel opgekomen en sindsdien geen problemen meer gehad.
De remmen zijn superkrachtig en heel goed doseerbaar.
Had ze opnieuw laten bleeden, maar het probleem. Is uiteindelijk een nieuwe hendel opgekomen en sindsdien geen problemen meer gehad.
De remmen zijn superkrachtig en heel goed doseerbaar.
-
- Pro Biker
- Berichten: 1089
- Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
- Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3
Druk druk druk,
Nu m`n andere project afgelopen is en de tripjes voor m`n werk er op zitten,
weer even wat tijd voor On-One.
Wel vorige week nog wat onderdelen kunnen bestellen.
Er stond dus vanmorgen een leuke doos op me te wachten toen ik op het werk kwam
Na wat wikken en wegen is de keuze voor het stuur,stuurpen en de zadelpen gemaakt.
De Ritchey Classic serie.
Niet te veel op het gewicht gelet, maar gegaan voor de looks en vriendelijke prijs!
Tevens exact het zelfde model stuur als op de Vortrieb, en dat bevalt me zeer goed.
Leek me mooi bij het frame passen, de kleurencombinatie wordt dus alu/zwart.
Het frame nog even snel gewogen,iets lichter dan het Vortrieb frame.(incl trapaslager en balhoofdlager)
Nu m`n andere project afgelopen is en de tripjes voor m`n werk er op zitten,
weer even wat tijd voor On-One.
Wel vorige week nog wat onderdelen kunnen bestellen.
Er stond dus vanmorgen een leuke doos op me te wachten toen ik op het werk kwam
Na wat wikken en wegen is de keuze voor het stuur,stuurpen en de zadelpen gemaakt.
De Ritchey Classic serie.
Niet te veel op het gewicht gelet, maar gegaan voor de looks en vriendelijke prijs!
Tevens exact het zelfde model stuur als op de Vortrieb, en dat bevalt me zeer goed.
Leek me mooi bij het frame passen, de kleurencombinatie wordt dus alu/zwart.
Het frame nog even snel gewogen,iets lichter dan het Vortrieb frame.(incl trapaslager en balhoofdlager)
-
- Pro Biker
- Berichten: 1089
- Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
- Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3
Hmmm mooie combinatie Rictchey Classic met het frame.
Ik rijd met een Camelback dus een bidon houder is niet nodig.
Wel even mooie nieuwe (te dure) boutjes er in gezet.
Ik rijd met een Camelback dus een bidon houder is niet nodig.
Wel even mooie nieuwe (te dure) boutjes er in gezet.
-
- Pro Biker
- Berichten: 1089
- Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
- Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3
Vandaag de vork en het stuur gemonteerd.
Het is gelijk wat meer fiets.
Ben nog aan het denken of ik er aluminiumkleurige spacers zal tussen zetten.
De toeter gaat er natuurlijk pas af als ik de juiste lengte bepaald heb
Het is gelijk wat meer fiets.
Ben nog aan het denken of ik er aluminiumkleurige spacers zal tussen zetten.
De toeter gaat er natuurlijk pas af als ik de juiste lengte bepaald heb
-
- Extreme Biker
- Berichten: 898
- Lid geworden op: zo 5 februari 2006, 10:23
- Mijn mountainbike: Singular Swift, Salsa El Mariachi
Mooi project weer!
Je vorige project was er mede "verantwoordelijk" voor dat ik ook de knoop heb doorgehakt om een bike te bouwen (singular)
En het is inderdaad verslavend.... Kijk stiekem ook al weer een beetje rond naar een leuk frame (en een plekkie in de schuur om hem neer te kunnen zetten)
Ga dit weer volgen!
Je vorige project was er mede "verantwoordelijk" voor dat ik ook de knoop heb doorgehakt om een bike te bouwen (singular)
En het is inderdaad verslavend.... Kijk stiekem ook al weer een beetje rond naar een leuk frame (en een plekkie in de schuur om hem neer te kunnen zetten)
Ga dit weer volgen!
-
- Pro Biker
- Berichten: 1089
- Lid geworden op: ma 19 oktober 2009, 21:33
- Mijn mountainbike: Sobre Upgrade, On-One Scandal V3
Ja verslavend he
Ik kon het niet laten om de crank er nog even in te zetten.
Combineert zeer mooi met het frame.
Ik kon het niet laten om de crank er nog even in te zetten.
Combineert zeer mooi met het frame.