Nieuwe ATB route Neerkant (opening 2 Maart 2013 )

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Vandaag in Neerkant geweest en men heeft nieuwe paden met een lengte van 8,1 km getrokken . Alleen is de route nog niet bepijld . Dit zal voor 2 Maart gebeurd zijn , want dan wordt de route geopend .

Dit werd ons verteld door een lid van de Wieler Vrienden Neerkant .

Het is een leuke route . Er zitten enkele pittige passages in , korte steile klimmetjes . Draaien en keren .
it ain't what you do it's the way that you do it
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Dat is goed nieuws! Weer een vaste route in de buurt.
Gebruikersavatar
izzibram
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 16 juli 2008, 15:31
Mijn mountainbike: Bulls Black Adder 29 / 2012

Zat deze route ook in de toertocht van Neerkant van 30 dec. jl ?
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

izzibram schreef:Zat deze route ook in de toertocht van Neerkant van 30 dec. jl ?
Ik zou het niet weten , maar het leek van niet . Ik vond dat het er nog te gaaf uit zag.
it ain't what you do it's the way that you do it
Gilo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: di 4 mei 2010, 17:26
Mijn mountainbike: Scott 29 Pro Carbon xl

Ik heb gehoord dat hij er toen wel in zat. Gedeelte althans.
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Gisteren nog eens in Neerkant geweest . Ze zijn bezig geweest in de "bossen" daardoor wat "rotzooi" aldaar . Ook minstens 1 pijltje weg en enkele pijlen die wat verborgen zijn door bladeren. De route is wel wat aangepast tov wat men eerst had uitgezet ( het gedeelte bij het voetbalveld ) .

De route lag zwaar bij , veel los zand ( al had het wat geregend ) . Ik heb RR's en die liepen steeds vol .
it ain't what you do it's the way that you do it
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Iemand enig idee hoe de staat van de route nu is? Ik las dat ook ruiters gebruik maken van de route.....

Ik wil deze van de week 's avonds als nightride gaan rijden. Is een postzegel bosje, kan ik ook niet verdwalen......
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Gisteravond de nieuwe route 2 rondjes in het donker gereden met èèn lamp op het stuur.

Ik moet zeggen dat het een leuk rondje is waarbij er maximaal gebruik is gemaakt van het "postzegel formaat" bos waarin de route ligt.

De route heeft ondanks het geringe hoogteverschil een aantal kleine klimmetjes (+5mtr) waarvan enkele door los zand wat pittiger zijn. Er zijn een flink aantal swithbacks waarvan er enkele wel heel krap zijn. Er zijn recent kapwerkzaamheden in het bos geweest waardoor de ondergrond hier en daar nogal ruw is, dit is een kwestie van (opnieuw) aanrijden. Ook zijn er stukken waar de hoeveelheid los zand tijdens droge periodes wat problemen kan opleveren. De bewegwijzering was zelfs in het donker zeer goed te volgen en zijn logisch geplaatst. Bij 1 (schuine) asfalt oversteek leek er 1 aan de rechterkant te ontbreken en enkele bordjes zijn een beetje overgroeid.

Ik had in de haast met inpakken mijn fietsschoenen vergeten en besloot dat ik op mijn oude Nike sportschoenen icm clickpedalen toch zou gaan rijden. Ik kan je melden dat dit werkelijk waardeloos fietst als je gewend bent om vast te zitten. Zeker in de losse zand klimmetjes schoot ik door te weinig grip op de pedalen er wel eens vanaf. Bij een van deze keren schoot er een flinke pijnscheut door mijn lies en heb nu in mijn linkerbeen zijwaarts (Linkervoet naar rechterknie) flink krachtsverlies. Ik kon zonder pijn wel gewoon goed doorfietsen.

Al met al heb ik met plezier de rondjes gereden.

Complimenten aan de bouwers!
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Vanmorgen hier 3 rondjes gemaakt. De noordkant waar je twee keer langs hetzelfde beekje af moet vond ik niet zo boeiend. Maar zodra je de verharde weg oversteekt is het echt een leuke route! Bijna voor 100% single-track afgewisseld met kleine klimmetjes, waarvan één behoorlijke steil, maar goed te doen! Heb me prima vermaakt in ieder geval en ook maar meteen wat beelden gemaakt voor de liefhebbers.

http://www.youtube.com/watch?v=yBMioHgA ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Ziet er aantrekkelijk uit deze route. Zo te zien niet of nauwelijks nat Koenuhhh?
Waar start de route?
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

reaction 67 schreef:Ziet er aantrekkelijk uit deze route. Zo te zien niet of nauwelijks nat Koenuhhh?
Waar start de route?
Hij was 100% droog eigenlijk. Alleen dat stuk langs het beekje een beetje nat, maar dat mag geen naam hebben. Verder verbaasde mij het hoe goed deze track al loopt voor een nieuwe route. Over het algemeen duurt dat vaak even, maar deze loopt nu al zeer lekker!

Startlocatie: Sportpark Neerkant, Moostdijk 4 Neerkant
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Koenuhhh schreef:
reaction 67 schreef:Ziet er aantrekkelijk uit deze route. Zo te zien niet of nauwelijks nat Koenuhhh?
Waar start de route?
Hij was 100% droog eigenlijk. Alleen dat stuk langs het beekje een beetje nat, maar dat mag geen naam hebben. Verder verbaasde mij het hoe goed deze track al loopt voor een nieuwe route. Over het algemeen duurt dat vaak even, maar deze loopt nu al zeer lekker!

Startlocatie: Sportpark Neerkant, Moostdijk 4 Neerkant
Dankjewel Koenuhhh. binnenkort eens bezoeken.
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

Koenuhhh schreef:Vanmorgen hier 3 rondjes gemaakt. De noordkant waar je twee keer langs hetzelfde beekje af moet vond ik niet zo boeiend. Maar zodra je de verharde weg oversteekt is het echt een leuke route! Bijna voor 100% single-track afgewisseld met kleine klimmetjes, waarvan één behoorlijke steil, maar goed te doen! Heb me prima vermaakt in ieder geval en ook maar meteen wat beelden gemaakt voor de liefhebbers.

http://www.youtube.com/watch?v=yBMioHgA ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Het niet zo boeiend stuk liep origineel iets anders ,maar moest aangepast worden ( je kunt het hier en daar nog zien )

Oorspronkelijke versie

Huidige versie
it ain't what you do it's the way that you do it
Ridge77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 217
Lid geworden op: di 12 november 2013, 13:50

Beetje nieuw leven inblazen hier ;)

Vandaag 3 keer de route gereden, zeer leuk singletrack rondje. Een lastig klimmetje, 1e keer kwam ik boven beide andere keren was de pijp te leeg :( .
Segment bij voetbal veld ben ik heb ik wat route bordjes gemist en daardoor een stuk afgesneden. Of de bordjes nu weg waren of ik ze gemist heb geen idee.
Was overal droog wat een verademing ten opzichte van bij mij in omgeving
Ga hier zeker vaker komen. :-q
Pain, is the french word for bread
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Ridge77 schreef:Beetje nieuw leven inblazen hier ;)

Vandaag 3 keer de route gereden, zeer leuk singletrack rondje. Een lastig klimmetje, 1e keer kwam ik boven beide andere keren was de pijp te leeg :( .
Segment bij voetbal veld ben ik heb ik wat route bordjes gemist en daardoor een stuk afgesneden. Of de bordjes nu weg waren of ik ze gemist heb geen idee.
Was overal droog wat een verademing ten opzichte van bij mij in omgeving
Ga hier zeker vaker komen. :-q
Dit viel mij in November ook al op dat de route behoorlijk droog lijkt tegenover andere routes/bossen. Toeval? Of kan dit gebied(je) hier gewoon goed mee overweg?
Plaats reactie