Doordat mijn vorige fiets gestolen was in de herfstvakantie in Limburg ben ik opzoek gemoeten naar een nieuwe fiets. In de eerste instantie zat ik te denken aan een nieuwe canyon totdat ik dit liteville apparaat tegenkwam op marktplaats, liteville maakt in mijn ogen één van de mooiste frames maar door de hoge aanschaf prijs heb ik hier nooit serieus over nagedacht tot dat ik voor een zachte prijs dit apparaat tegen kwam
Specs
Frame: Liteville 301 mk5
Balhoofd: Syntace superspin
Vork: FOX 32 R100 --> FOX Talas
Wielen: Chris king naven/ DT-Swiss comp spaken / ZTR Olympic velgen
Banden: Voor Nobby Nic achter Rocket Ron
Snelsp.: Chris king
Remmen: Hope Mono Mini
Schijven: Hope Mono 160/160 --> 180 / 180
Voorderr.: Shimano XT
A-Derr.: Sram X0 9spd
Shifters: Sram X0 twisters Sram x0 trigger shifters
Cassette: Sram
Pedalen: Shimano XT
Ketting: Sram
Cranks: Truvativ Crankstel Noir Team XC 175mm 44/32/22T Grijs
Zadelpen: Syntace p6
Zadel: Sella italia SLR
Stuurpen: Ritchey WCS
Stuur: Ritchey WCS carbon --> een riser nog geen idee welke
Handvaten: Sram --> ESI Chunk
Ik heb alleen geen idee welke versie van Liteville dit frame is, iemand enig idee waar ik dit kan vinden?
Liteville 301 (Syntace W35 upgrade)
Laatst gewijzigd door michelj op vr 3 april 2015, 17:31, 3 keer totaal gewijzigd.
- terunky
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2057
- Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
- Mijn mountainbike: is van hout
zozo net apparaat hoor!!! ga je geen spijt van krijgen!!! en goede remmen!! die hope mini heb ik ook, precies dezelfde
ook wel erg gave lichte maar toch ook wel sterke wielen !!
ook wel erg gave lichte maar toch ook wel sterke wielen !!
26'er rulezz !!
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 20
- Lid geworden op: do 2 augustus 2012, 21:29
- Mijn mountainbike: Liteville 601
Mooie bike, goede afmontage en natuurlijk een topmerk
veel plezier met deze allrounder
veel plezier met deze allrounder
Zuid Limburg, je zult er maar wonen, heuvels, heuvels en nog meer heuvels.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 620
- Lid geworden op: do 7 januari 2010, 00:36
- Mijn mountainbike: Liteville 601
Nice, waar zo een Let's Ride wel niet goed voor is!
Framenummer kan je volgens mij vinden onderaan het BB. Daar kan je de MK variant van herleiden.
Qua stuur en pen; Syntace natuurlijk!
Framenummer kan je volgens mij vinden onderaan het BB. Daar kan je de MK variant van herleiden.
Qua stuur en pen; Syntace natuurlijk!
-
- Extreme Biker
- Berichten: 620
- Lid geworden op: do 7 januari 2010, 00:36
- Mijn mountainbike: Liteville 601
Gekocht bij CC 53-11 trouwens?
@xtraddict thnx
Dankje, de remmen vind ik tot nu toe een beetje tegen vallen aan de voorkant mis ik wat remkracht, ik heb de remmen al ontlucht maar het helpt niet veel nu heb ik nieuwe remblokken besteld in de hoop dat de remkracht zal toenemen.terunky schreef:zozo net apparaat hoor!!! ga je geen spijt van krijgen!!! en goede remmen!! die hope mini heb ik ook, precies dezelfde
ook wel erg gave lichte maar toch ook wel sterke wielen !!
Ja dat klopt, mooie winkel trouwens met gaaf spul. Het framenummer begint met m8 en dan wat losse getallen zou het dan een mk8 zijn?memento-mori schreef:Gekocht bij CC 53-11 trouwens?
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10371
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Op zo'n AM bike horen natuurlijk ook tenminste 180 schijven voor! En 180 mm achter zou je ook positief verschil merken. Meer remkracht, betere modulatie (en minder snel fading, bij een echte grote berg-af). Kwestie van een adaptertje en een grotere schijf bestellen, zinvolle upgrade.michelj schreef: Dankje, de remmen vind ik tot nu toe een beetje tegen vallen aan de voorkant mis ik wat remkracht, ik heb de remmen al ontlucht maar het helpt niet veel nu heb ik nieuwe remblokken besteld in de hoop dat de remkracht zal toenemen.
Passen er geen 650b wielen in? Liteville rijdt voor tegenwoordig 29" en achter 27,5", of 27,5" voor en achter 26", afhankelijk van de maat, meen ik? In dit 'oude' frame zou 650b voor en achter niet misstaan, je Fox vork kan het hebben, alleen de ruimte bij je achterbrug even checken.
Hoe dan ook, je hebt een prachtfiets gescoord op Markplaats!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
- terunky
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2057
- Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
- Mijn mountainbike: is van hout
oei! zulke remmetjes moeten remmen als een tierelier! mischien zijn het idd de blokken/schijven
is ontluchten een beetje simpel bij deze? moet ik nog doen, ik moet van 2 rechter remmen een setje links en rechts maken. moet ik het ook ontluchten.
persoonlijk zou ik er een extra wielsetje erbij nemen voor het stevigere werk, met 2.4 bandjes ofzo kan je ook naar de ardennen zonder heuvel af te moeten remmen
is ontluchten een beetje simpel bij deze? moet ik nog doen, ik moet van 2 rechter remmen een setje links en rechts maken. moet ik het ook ontluchten.
persoonlijk zou ik er een extra wielsetje erbij nemen voor het stevigere werk, met 2.4 bandjes ofzo kan je ook naar de ardennen zonder heuvel af te moeten remmen
26'er rulezz !!
Gefeliciteerd! Prachtige fiets.
Zag hem nog staan op Marktplaats vorige week. Vroeg me al af welke versie het was, zit namelijk een RP23 in, maar geen steekas en de oude Rockguard dus dat deed me denken.
Mooie naven ook, had ik niet eens gezien in de advertentie, dan is het helemaal geen slechte koop!
Zoals memento-mori al aangeeft: inderdaad, Syntace stuur en stuurpen erop.
Zag hem nog staan op Marktplaats vorige week. Vroeg me al af welke versie het was, zit namelijk een RP23 in, maar geen steekas en de oude Rockguard dus dat deed me denken.
Mooie naven ook, had ik niet eens gezien in de advertentie, dan is het helemaal geen slechte koop!
Zoals memento-mori al aangeeft: inderdaad, Syntace stuur en stuurpen erop.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
michelj schreef: Ik heb alleen geen idee welke versie van Liteville dit frame is, iemand enig idee waar ik dit kan vinden?
memento-mori schreef:Nice, waar zo een Let's Ride wel niet goed voor is!
Framenummer kan je volgens mij vinden onderaan het BB. Daar kan je de MK variant van herleiden.
Qua stuur en pen; Syntace natuurlijk!
Staat het Mk. nummer niet onder 301M met FrameID erbij?michelj schreef:
Ja dat klopt, mooie winkel trouwens met gaaf spul. Het framenummer begint met m8 en dan wat losse getallen zou het dan een mk8 zijn?
Maar ik denk een Mk. 7 of eerder, vanwege het ontbreken van een steekas. X-12 is meen ik vanaf Mk. 8, oude Rock Guard ook.
Denk dat je aan andere details wel kan afleiden welke versie het is, kijk ook op http://www.liteville.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Grotere schijven is wel een aanrader. Al past dit meer bij de XC setup.aurelius schreef:Op zo'n AM bike horen natuurlijk ook tenminste 180 schijven voor! En 180 mm achter zou je ook positief verschil merken. Meer remkracht, betere modulatie (en minder snel fading, bij een echte grote berg-af). Kwestie van een adaptertje en een grotere schijf bestellen, zinvolle upgrade.michelj schreef: Dankje, de remmen vind ik tot nu toe een beetje tegen vallen aan de voorkant mis ik wat remkracht, ik heb de remmen al ontlucht maar het helpt niet veel nu heb ik nieuwe remblokken besteld in de hoop dat de remkracht zal toenemen.
Passen er geen 650b wielen in? Liteville rijdt voor tegenwoordig 29" en achter 27,5", of 27,5" voor en achter 26", afhankelijk van de maat, meen ik? In dit 'oude' frame zou 650b voor en achter niet misstaan, je Fox vork kan het hebben, alleen de ruimte bij je achterbrug even checken.
Hoe dan ook, je hebt een prachtfiets gescoord op Markplaats!
Dat is bij de nieuwste versies, wellicht past het wel bij de oude versies, maar LV raad het niet aan. Heeft wel TCL geloof ik, dus veranderd wel met maat, maar dit is een M.
Met dikke banden kom je in de problemen, ook voor. Al past een 650B vork wel. Dat is dan wel een optie, maar is de vraag waar je prioriteiten liggen.
Mooie veelzijdige fiets inderdaad, zo erg XC. Maar stevige wielset erin, grof rubber eronder, breed stuur/korte stuurpen, langere vork erin, dropper en klaar.terunky schreef:oei! zulke remmetjes moeten remmen als een tierelier! mischien zijn het idd de blokken/schijven
persoonlijk zou ik er een extra wielsetje erbij nemen voor het stevigere werk, met 2.4 bandjes ofzo kan je ook naar de ardennen zonder heuvel af te moeten remmen
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Ontluchten is erg eenvoudig met deze remmen, ik ben naar de dierenwinkel gegaan om een luchtslangetje voor een aquarium deze passen precies op het ventiel van de remklauw. Het slangetje laat je uitkomen in een petfles voor de rest deze instructies gebruiken van Hope dan komt het goed.terunky schreef:oei! zulke remmetjes moeten remmen als een tierelier! mischien zijn het idd de blokken/schijven
is ontluchten een beetje simpel bij deze? moet ik nog doen, ik moet van 2 rechter remmen een setje links en rechts maken. moet ik het ook ontluchten.
Ik ben bang dat het net niet gaat passen bij de achterbrug, als ik nu meet heb ik 2cm over tussen de brug en de noppen van mijn achterband. Het schijnt dat het bij grotere maat frames wel lukt omdat hun filosofie was dat grotere wielen alleen werken bij langere mensen.aurelius schreef: Passen er geen 650b wielen in?
- mud mate
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
- Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
- Contacteer:
Tja jij had geluk met je maatje M. Mij paste hij helaas niet. Kom regelmatig bij CC, ligt om de hoek. Paar keer naar het fietsje staan kijken, maar hier ga je geen spijt van krijgen. Veel speel plezier
Nimbus schreef:
Staat het Mk. nummer niet onder 301M met FrameID erbij?
Maar ik denk een Mk. 7 of eerder, vanwege het ontbreken van een steekas. X-12 is meen ik vanaf Mk. 8, oude Rock Guard ook.
Als ik naar dit nummer kijk denk ik dat het om een Mk5 gaat
Als ik dat erop gooi weegt hij meteen 5 kilo zwaarder , een breedstuur staat in elk geval al op de planning en een 120mm vork voor later.Nimbus schreef: Mooie veelzijdige fiets inderdaad, zo erg XC. Maar stevige wielset erin, grof rubber eronder, breed stuur/korte stuurpen, langere vork erin, dropper en klaar.